Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettföl
Läst 1746 ggr
Gosa
0

Hur länge?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…särar ni på sto och föl innan ni sätter dom nära varandra igen? Jag har nu haft stona och fölen ca 3 veckor separerade från varandra och utom synhåll, är det tillräckligt??? Hur gör ni andra??

Kan också tillägga att stona slutade kalla på fölen efter ca 2 dagar, fölen likaså (förutom ett föl, men hon har slutat nu)

Pia

zettan
0

Min Roze var utan sin mamma i 6 månader. Men när hon kom hem igen så började hon dia igen. Så där gick de inget vidare att ha mor och dotter tillsammans igen Gråter

MadeleneJansson
0

Mina var isär 3 mån men fölet började också dia igen… Hon försökte dia efter drygt ett år oxå, men då hade stoet nytt föl vid sidan så det tillät hon inte som tur var…. Är ju skönt att kunna ha dom ihop när man bara har 2 ston…

Moheda
0

Jag delad på mina när fölet var 9 månader. Fölet var på hingstkollo i 5 månader och när han kom tillbaka (som valack) tog det inte många dagar innan han kom på att mjölkbaren" fortfarande var igångTungan ute!! Mamma häst som inte var dräktig brydde sig inte utan lät honom snutta på! Nu är fölet inget föl längre och mamma häst är såld, men fick tjänstgöra som "mjölkbar" in i det sista!!

Hanna-D
0

Ca 3 månader, det är också den tid min veterinär rekommenderade.

[Billan]
0

Är stona dräktiga igen löser det sig utan åtgärd. Men har också mina delade minst tre månader, gärna mera.