Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 1104 ggr
[oddtinna]
0

Shetl eller ponny?

När man läser om produkter i katloger står det till exempel Storlek: ponny, cob och full.

Men så är det bild på en shetlandsponny i produkten, i detta fall en grimma.

Sedan står det på en annan produkt Storlek: shetl, ponny, cob och full.

Kan shetlands ha produkter där det står ponny, eller är de endast där det står shetl som de kan ha?

Tacksam för svar Glad

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

Ehal
0

Det är jätteolika. Dels kan storlek shetland och storlek shetland, eller storlek ponny och storlek ponny skilja STORT mellan olika märken. Shetland i märke X kan vara större än ponny i märke Y.

Så, beror dels på märke, men naturligtvis också på hur stor/liten shettis man har, man får prova sig fram.

Till min lilla är det ponny som gäller i grimmor, rent generellt. Han är 'hemmamätt' 105 cm hög.

Så, välj det som passar, oavsett vad de kallar storleken =)

[oddtinna]
0

#1. Okej tack så mycket! Och God Jul Glad

InaJacobsen
0

Det är precis som #1 säger . Storlekarna skiljer sig något enormt.
Till mina små som mäter strax under 1m använder jag fölgrimmor, stl shetl är för tog för stora för dem.
En kompis till mig har en shettis som är strax över 1m, han har stl ponny i både grimma och träns.

Så de är bara att prova sig fram! :)

[oddtinna]
0

#3. Haha okej. Låter väldigt krångligt, men då blev genast produkterna fler ;)

Klasselover
0

Jag har ponny inställt så mycket det går på min foderhäst, då han har rätt långt huvud.. Den andra shettisen i stallet är det samma sak, då han är så grymt kraftig, miniardennern är han kallad ;)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

exitingsvillemo
0

Precis som andra skriver så är det hemskt olika på olika märken =)

Min ena shettis har minishetland/föl storlek på alla sina huvudlag, medans de andra 2 kan ha shetland (om det är stora storlekar) eller ponny på sina.

Man får helt enkelt kolla vilket som ser ut att passa bäst.

Benskydd däremot är en annan femma. Ponny är oftast aldeles för stort för små shettisben. Oavsett höjd eller bredd.

Där får man verkligen ta fram måttbandet och mäta, både ben och skydd =)

[oddtinna]
0

#5. Haha, tur att de ej förstår vad vi säger ;)

#6. Oj, det var skillnad =)

Tack för tipset !

GOD JUL!!