Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 1007 ggr
VeronicaP
0

God morgon julafton 2009

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon Här fick vi sova ända till 9 innan minsta sonen kom in och väckte oss och då fick vi gå upp och väcka de stora barnen så de kunde öppna sin julklapp på morgonen :-)
Själv sitter jag nu med en kopp kaffe och ska snart äta frukost sen är det ut i till hästarna och köra ensilage till hingstarna och strö i lösdriftarna idag.
Det är fortfarande lite vitt kvar men det mesta har ju töat bort tyvärr.

Ha nu en riktigt skön julafton och ta det lugnt i trafiken alla som ska ut och köra .

sanne
0

God Jul morgon

här vaknade barnen vid 6 tiden och skulle se om tomten varit här.. sen blev det full rulle med nya guitar hero..

vi har nu gått en lång promis med hunden och ska strax äta lite gott, innan det bär av ner till mina föräldrar.

Önskar alla en bra dag, o kör försiktig ute på vägarna !!

SannaHolmgren
0

Godmorgon.

Vi ska iväg ikväll, så dagen till ära så hade jag beställt en jultomte redan kl 08:00 i morse, gissa om tjejerna blev superglada när tomten klev omkring utanför huset. Så julklapparna har vi öppnat, jag (vi) fick en kamera så fotat ponnyer har jag redan gjort. Här ett bidrag på Slättens Merlin, han hälsar gott till dig Veronica #0, ha en riktigt God Jul!!

Turgubben
0

#2 Mamma Erotica hälsar så gott till sin son merlin & önskar både honom & er alla en GOD JUL.

Här i Dalarna har vi just nu "bara" -4* & mulet ska tydligen komma snö idag också.

Ska strax göra oss iordning för avfärd till min syster där vi ska fira julen ihop.

önskar er alla här inne en GOD JUL var rädda om varann.

VeronicaP
0

#2 Tack så mycket Sanna , du får hälsa tillbaka till honom och ge honom en morot från mig ;-) Han ser jättefin ut Sanna måste jag säga, ska bli kul att se honom på någon utställning nästa år ;-) Ha en skön jul :-)

# 3 psss Ge Erotica en extra klapp och morot från mig . Ha en riktigt skön jul med er :-)

[Teddy]
0

God Jul alla shettisvänner!
Jobbade till 02.00 i natt så jag behövde inte sova så länge. Nu har vi varit hos vänner och bytt julklappar, så gör vi varje år, och snart blir det julmat här hemma.
Till stall och lagård på em, och i natt jobbar jag igen, men då hela natten.
Ha det bra och kör försiktigt alla!

Carita
0

God Jul alla shettisvänner! 

Här var sonen uppe klockan sex och öppnade några julklappar sedan har vi varit ute och lekt i snön på fm och väntar nu på julmaten klockan 14. Vi var en sväng till grannen också med en säck godis.

HeidiH
0

God Jul!

Jobbade till 01,30, tog sen en extra runda för jag insåg jag tappat min plånbok. Lite trist! men de ringde från jobbet och sade att den var upphittad hos en vårdtagare! Skönt! Var i stallet imorse och fodrade och mysade med hästarna. Islandshästen hade spunk över vattenkoppen, hon är verkligen livrädd fär den. Särskilt då den låter, vilken den gjorde lite då de frusna vattnet i ledningarna rann neråt. Vågade inte äta klart höet, eller knappt krafftfodret. steg med ett framben halvt i luften all vikt på bakdelen och stirrade.. Så kan hon stå i veckor… Suck.. inte vettigt!

Nu ska jag ta hand om mina gästen, min sambos syster med familj, deras mormor och  min sambos pappa. Kram på er!!

SannaHolmgren
0

#3 Merlin hälsar så mycket till sin mor Erotica, han hade nog emellanåt verkligen behövt en mor som gav kärlek och trygghet då vi haft otur ett par gånger och det har blivit bakslag då han är väldigt skarp. Men vi jobbar på det, och han är verkligen en helmysig ponny med gott hjärta.

#4 Vi ses nog i Frillesås i Mars om du ska dit.