God middag alla på juldagen!
Hoppas julaftons dagen var till belåtenhet för alla ,själv var den väldigt mysig o trevlig med min familj o barnbarn med många julklappar o god mat .
Idag blir det lite lugnare hemma med vardagliga sysslor och pyssla om vår mellersta dotter som kom ner i morse o var magsjuk o kräkte .
Snön är borta och nu är det bara regn för hela slanten tydligen och inte är det uppskattat hos hästarna heller och ingen vill vara ute alls ,dom bara hänger och tycker vi är fullständigt knasiga som låter dom vara ute i det här vädret .
Ha en fortsatt bra dag alla !!

Bästa dagen på hela året
. Ett helt år kvar till nästa julafton
.
Första stallvändan med utsläpp, fodring och mockning är klar. Skall tilllbaks framåt kvällen för insläpp och fodring. Lite skönhetsvård också, men de är väl blöta efter en dag ute i regnet.
Tills det är stalldags igen skall jag bara softa = brodera korsstygn, sitta vid datorn, läsa, kanske kolla film och bara lata mig.
Nu skall jag inmundiga frukost nr 2 (eller kanske det kallas lunch?), skinkmacka med Johnnys sötstarka senap. Den senapen kan verkligen rekommenderas. Vem Johnny är har jag dock ingen aning om.
God fortsättning!
God fortsättning till Er alla!
#1 Annette: Jag kan bara instämma i senapssmaken
Tyvärr har inte jag heller ngn "susning" om "herr Johnny"
Har varit ut och åkt spark på fm, men nu kanske snön försvinner snart, har nu +2.
….snabba temperaturväxlingar är det, i förrgår -17!
Även här blir resten av dagen en "innemysdag", äta mer julmat, "burktittning" mm.
God middag och God Fortsättning!
Här har vi snöstorm och det är så där Juldagsmysigt som det ska vara
Hoppas vi slipper regnet som ni i söder och väster har hos er. På Juldagen slappar vi bara och barnen plockar med sina Julklappar. Skinkmacka och kaffe står näst på schemat och sen tänkte jag strö ny halm i lösdriften, mest bara för att det ska vara Julfint för egentligen behövs det inte.
Ha en fortsatt trevlig Juldag och ta det väldigt lugnt i trafiken om ni måste ut och köra bil!!
Amor vincit omnia