Var köper ni utrustning?
Var brukar ni köpa utrustning till era shetlandsponnyer?
Och vilken produkt köper ni oftast? 

Beror på vad jag ska köpa…
Bröstselarna är köpta på Drive out, lokselen är från Bole, liksom grimmor och täcken också kommer från Bole (mamma och pappa är återförsäljare för Bole, så det är smidigt!).
Rockarderna har jag köpt begagnat. Reflexer, boots, broddar, borstar och annat smått och gått som man behöver är köpt på Hööks, Bole, Börjes, Tre hästar och SjöängensRidshop (en kalasbra butik som ligger ca 2 km från mig!) Har även benreflexer som är köpta från hundbutik! Stora hundreflexer är alldeles lagom för shettisben!!
Det som jag köper oftast är väl sånt som slits mkt… Kommer inte på nåt specifikt just nu…
Då jag bör i Tingsryd så faller det sig naturligt att jag köper det mesta från Börjes.
Vilka produkter jag köper oftast kan jag inte svara på med tanke på att jag inte har varitt shettis ägare (hästägare) mer än ca 3 mån, så det har ju inte varit aktuelt med att förnya någonting än med tanke på att jag köppte mycket nytt när min lilla Tinto kom till mig.

handlar mest på Hööks, EKO, gekå´s i Ullared o my one
Brukar handla på en del olika ställen faktist, täcken är väl det jag köper mest och använder minst ;)
Hööks, Börjes, Gekås, på Globen, Horze, Lillhästen i Stav, Equilex, Tradera, Granngården, Glada hästen i spiltan och lite olika nätbutiker till exempel. Jag älskar att gå i hästbutiker så jag brukar passa på att åka in på såna om jag till exempel åker till stockholm eller om jag passerar såna på vägen någon annanstans.

De mesta handar jag på jobbet (hööks) men även my one och EKO.

1# Hej hur är lokselen från bole?
har funderat på att skaffa sånna…
mvh/Anton
Oj, ni nämner butiker jag aldrig tidigare hört talas om. Vilket är toppen! 
#4. När du säger att du "köper mest täcken, men använder dem minst" måste jag bara fråga om det stämmer att man egentligen inte behöver täcke till sin shetlandsponny. Har hört det ett antal gånger, men det känns lite tveksamt. Alla hästar behöver väl täcke, även om de har en tjock päls?

#7 beror väl på går det bara och inte gör något klarar de sig med pälsen… ifall man ska t.ex. anstränga dem vid t.ex. körning eller ridning så blir de svettiga och då kan de behöva täcke för att torka upp..
#7 Det beror ju helt på. Just nu går mina hästar ute på lösdrift, och då tycker jag att det är bäst att dom går utan täcken.
Brukar bara använda fleecetäcke om dom är väldigt blöta och behöver komma in och torka upp någon natt, eller någon gång när jag tränat så dom är svettiga. Nu tränar jag hästarna inte så hårt när dom går ute, tycker inte det är så shysst.
Men i vanliga fall om dom tränas och hålls igång ordentligt, eller är klippta så går dom med täcken på sig.
handlar på hööks och ponnubutiken
Handlar för mkt på Granngården men det är så enkelt när jag ändå handlar foder..
Ibland åker jag till hööks eller horze beställer även ibl från Börjes..
#9. När du säger tränar hårt och likanande. Vad gör du då? Detta kanske är en väldigt konstig fråga enligt er, men kan man träna en shettis hårt utan att rida den?
Är väldigt tacksam för svar på hur jag skulle kunna träna och bygga muskler på en shetlandsponny då jag är 180cm och knappast kan rida stackaren 

#12. De kan ju köras också.
#12 Ja, precis. Körning :)

#6 Helt ok till hobbykörning och bra kvalitet i lädret, men till mer avancerad körning så är lokorna lite för klumpiga och däckeln lite för klen i mitt tycke. Men jag är ganska kräsen vad gäller lokselar.
Jag handlar gärna på eko och på gekås, och köper gärna begagnat. Grimskaft köper jag mest, eller täcken, eller grimmor, eller jag vet inte…
Får de lika bra träning i tömkörning som i körning med vagn/sulky?
#16 Tömkörning är jättebra träning, men det blir inte lika hård träning eller vad man ska säga.
#16 Det beror hur man menar med hård träning. Jag jobbar mina ganska hårt i tömkörningen, då jag tränar på mer samling från hästen, där kommer jag åt och den kan jobba samlat med mycet styrka. Detta tar jag sedan med mig över i körningen. Körningen tycker jag inte är hård på samma sätt, kanske då att den drar tungt. Mne har man tränat samling på töm så är det inga bekymmer i körningen, för då har man hjälpt hästen att bli stark i kroppen så den sedan kan dra vagnen rätt. Ser många gånger att hästen hänger i bröstan och inte drar bakifrån, detta är vanligt bland unghästar som inte har fått styrkan än. Min Bill har kommit en bit på väg så nu samlar han sig i tömkörningen och han fattar galopp från skritt bakifrån, då går han riktigt samlat. Hoppas du fröstår hur jag menar.
#18 Bra förklarat!

#18. Kanon, tusen tack!! Jag förstår hur du menar, som ovanstående sa: Bra förklarat 

15# tack så mkt!
Jag betäller ibland från Börjes, tittar in på Hööks när jag har vägarna förbi. Ibland blir det en sväng in på Granngården och Hästbutiken i Bromma.
Har beställt sele från Drive Out, seltillbehör från Selar.
Jag har också många täcken, har vunit, både fått och köpt, de räcker i all evighet. Nu har jag kasserat några och givit bort ett par stycken.

Oj. Lite olika! Men bli väl mest Börjes, Höök och Eko.

#6 och #15 Japp precis så som 15 skiver är det.
Men jag använder den till inkörning och att dra några kvistar med då och då, kanske till att dra någon kälke på vintern, och det funkar den till. Men till någon mer avancerad körning skulle jag kanske inte välja att använda den…
Men sen gillar jag bröstselar mer överlag, och köpte denna just för att ha till inkörning. Så, som sagt, till det lilla jag använder den är den toppen!

okej tack tack