Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 343 ggr
JMax
0

God Morgon 19/1!

Morrn, morrn!

I dag ska jag in till civilisationen en stund på förmiddagen sen tänkte jag polera upp pållarna! Göra dom riktigt fina tänkte jag.

Det är min sista riktigt lediga dag, på måndag börjar Norma inskolning hos dagmamman och 1 februari är det jobbet igen!

Ha en bra dag!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Hanna-D
0

God morgon!

Hästarna utsläppta. Smög mig in i lösdriften och där låg hingstarna och Gucci och sov, såg så mysigt ut!

Nu har jag fyra pallar pellets att bära in i källaren som kom för en halvtimme sedan, suck! Men lika bra att göra det på en gång, annars skjuts det upp…

VeronicaP
0

Morrn morrn i blåsten Glad Själv ska jag till frissan idag , ska bli kanon skönt *S* .

Ska även ringa djusrsjukhuset sen och se hur det är med Ajax och höra vad de gjorde med han sår, ett drän fick han i allafall. Den stackarn blev av med all sin man igår och jag tyckte så synd om han , han såg så ynkligt ut där han stod , men nu får han ju full behandling så det ska nog bli bra , jag bad dem kolla hans rörelser med så jag får se om de har tänkt göra det..

ZABA
0

Godmorgon!

För en gångs skull blåser det inte här men istället har det kommit snö. Kul? Stora flingor som faller lätt. Ponnyerna i lösdriften såg ut som snöskäckar hela bunten. Vi får se hur länge flingorna får ligga kvar med tanke på det varma vädret. Lera och snö känns inte som om de har något gemensamt.

I övrigt är det sista arbetsdagen för veckan, iaf här på heltidsjobbet. Fredagarna ägnas delvis åt att skicka iväg utbetalningar, så även idag. I helgen blir det som vanligt fulla dagar med ideell passtillverkning för SWF.

Cattis
0

God morgon!

Somnade 23 igår på soffan och vaknade igen av att Tilde skrek halv 3. Sen tog det henne ett par timmar att somna om. Jag gav upp försöket att få lägga mig igen och åkte istället och chockade våra hästar. De fick frukost halv 6 för ovanlighetens skull.
Det fanns en massa mat kvar i lådorna och de var högst ointresserade av att komma och äta. Bonzo och hans tanter och barn låg utspridda i lösdriften och gick inte alls ut då jag lagt ut maten.
Ston, ungston och "föl" (åringar numera) i stora skogshagen fick jag vissla på i nästan en halvtimme innan de vaknat och kom och åt - de var långt in i skogen på sin sovplats under granarna (vilken de föredrar framför lösdriften nattetid). Och då kom inte ens alla. Snacka om att de är vanedjur. Mätta vanedjur. :-) 

Jag skall ägna dagen åt min vanliga syssla. Tvätthögarna.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Charlotte-Aveback
0

#4: Menar du att jag har en samling sjusovare där ute? Flört

susanne-s
0

God morgon
Ja här i Tärnsjö har det faktiskt också kommit snö så nu är det ett par cm. Dessvärre är det is under på vägarna vilket inte är roligt. Hästarna busar runt i snön och ser så lyckliga ut. Ingo  försöker leka med sin kompis varmblodet men han är ju så Hög!
Men springa kan dom.
En lugn dag, hemma med sjuk son ff. ev ska jag börja måla ett fönster. Allt är Brunmålat….. Nu ska det bli VITT
Ha en bra dag allihop!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Anette
0

God Morgon!

Här är frostigt vitt och SOL!! HärligtGlad Kanske slipper vi den värsta leran i dag…

Ha en bra dag alla!

Jess
0

Idag är det snö och sol! Morgonen har ägnats åt att fylla på mat till shettisarna och sen skötsel av grisarna. I helgen är det dags för grisningar igen! Det är en sån mysig grupp inne på BB nu med bla våra "gamlisar" Molly och Madame! Även fina Glufsa är kvar inne men tyvärr endast av den orsaken att hon ska avlivas eftersom hon är dålig,suck. Efter fikat ska jag promenera med Anton och sen bums iväg för att hämta Sebastian på dagis och handla mat!

RebeckaSvensson
0

God förmiddag!

Nu ska jag fixa undan på rummet och städa undan för att sedan packa lite och bege mig mot Arlanda. Ikväll är det jag som ska fodra djuren. Härligt att få komma hem!

AusaBausa
0

i dag skulle vi fixat taket i ligghallen på lösdriften men känns som det kvittar när det forsar regn in i stallet! Allt blir ju blött. Fick rädda undan betfor säckar o sadlar till bättre ställen men känns sååå himlars tråkigt när det är så dåligt tak o inget kan man göra.

Annette
0

God Eftermiddag!

En hektiskt arbetsvecka är slut. Nu skall jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning. Gubben och jag skall till Göteborgs Operan. Jo, ni läste rätt, vi skall på Cats, det är kören som gubben är med i som ordnar resan. Det blir nog en spännande upplevelse.

Charlotte-J
0

God eftermiddag på er alla!!

Väntar bara på snästormen som ska dra in över helgen. Hur ska det bli med alla träd som ligger kors och tvärs och inte har landat än? Nya strömavbrott säkert, hm.

Ska åka och handla grejer till en smörgåstårta nu som ska förberedas ikväll och avnjutas imorgon. Elsa ska rida privatlektion imorgon också så vi kanske har något att fira imorgon kväll, vem vetFlört

Amor vincit omnia Kyss

ZABA
0

#4 Låter läbbans med ponnyer utspridda i lösdriften!Flört

JMax
0

#12 Då vet jag vart jag ska "råka" köra förbi i morgon…!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Cattis
0

#4 Japp, de är inte morgonpigga precis.

#13 Eller hur, snuskigt läbbans :-)

#14 Då vet du var du skall åka förbi efteråt med den biten du tar med dig i "Doggy bag" :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

cinna
0

#12 En tur i västerled under helgen då, eller???

Charlotte-J
0

#16 Elsa ska rida lektion imorgon så söndag förmiddag kanske? Slå en signal imorgon.

Amor vincit omnia Kyss