God Morgon 2009-12-29
Här är det en bister morgon -20 grader. Ska rasta inneliggande hundar nu, får väl se om de är någon som vill gå ut.
Sen bär det hem för att se till hästarna, bäddade med massor av ny halm i lösdriften i går kväll, samt att de har fri tillgång på fint hösilage, så de ska nog inte lida någon nöd. Det blåser i allafall inte.
Dagen ska ju bli vacker om man ska tro väderprognosen. Jag ska sova så man hinner nog inte njuta av vädret alls i dag. Har två jobbnätter kvar innan min lediga vecka.
Ha en bra dag.
God morgon!
#0 Brrr, låter ruskigt kallt o jag som spratt till när jag såg vi hade -10 från gårdagens +3.
Är såå glad jag tog in flickorna igår kväll för nu på morgonen är det kallt men framförallt HALT! Töade som attan i går m +3 o under natten frös det på rejält o nu är det ren is till o från hagen o ja…överallt! Suck…
Annars blåser det snålt men verkar bli en fin dag. Bytte plats på Bina o Ditte igår så Ditte står m Hedda o tack o lov så har det gått bra, Ditte är en snäll tjej hon.
Måste nog tyvärr ut m bilen idag, lockar inte m tanke på halkan men jag får väl ta det lugnt.
Ha en bra dag allihopa o ni som ska ut i trafiken…kör försiktigt!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
God morgon!
Ska ut och fixa hästarna, och pyssla liye i stallet. enl nyheterna i går så ska vi få mellan 10-15 minusgrader ute, burr!! Då är man sxtra glad över sin thermobar så hästarna har isfritt vatten dygnet runt!
Sen ska jag nog hälsa på mamma på sjukhuset (om hon inte är i Uppsala i dag) och sen i kväll blir det bio, Avatar, någon som har sett den?
Delad glädje är dubbel glädje :)
#3 Ja tyvärr. Man tror att hon har GBS. I korta drag är det en akut inflammatorisk sjukdom i perifera nerver, en så kallad inflammatorisk neuropati. Den kännetecknas av tilltagande svaghet i ben, händer och armar samt bortfall av känsel och reflexer.
Men hon får nu medecin och kommer att ligga kvar på sjukhuset i minst fem dygn då medecinen ska ges så länge. Sen får vi se vad som händer, om medecinen hjälpt eller inte.
#4 Fy, låter otäckt! Hälsa henne o hoppas hon kryar på sig snabbt!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

#2 Skickar en "Jätte krya på dig" hälsning till Ella!

#4: Usch, vad jobbigt för henne och för dig. Hälsa så jättegott! Hoppas hon mår bättre snart!
Jag ska hälsa alla hälsningar till henne. Jag ska upp i dag och ladda hennes iPod, det lär väl gå åt en del batterier tillljudböckerna =)
#8 Många säger att den är bra, vi ska se den i 3D på Heron city i kväll, manhar ju höga förväntningar!
Go förmidda!
#9 Hälsa henne från mig med, hoppas verkligen det går att få bukt med, finns nästan inget värre än när ens kropp vägrar lyda en..
Sitter här och trycker, har ingen lust o gå ut igen, - 28 är det här men solen börjar synas på trädtopparna så vi hoppas tempen mildras lite, är bara mata o kolla vatten som gäller såna här dagar.Jag var så sugen att åka skidor idag men se det var igår när det bara var -10 det…
Få se vad man hittar på, skulle ha haft kameran med ut o fotat lite frostiga ponnyer kanske, brrrr.
Ha en bra dag alla!
#9 Hälsa till Ella från oss också! Fy vad tråkigt att hon är sjuk, hoppas hon kryar på sig fort.
Amor vincit omnia 
#4 Hälsa Ella och jag hoppas att hon snart är på G igen.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Skickar många kramar och krya på dig hälsningar till Ella. Får väl hoppas att diagnosen är fel, att det är någe enklare.