Duktiga, duktiga Cornell!
Måste bara få skryta lite…efter mycket om och men går det nu att köra Cornell igen! Han blev inkörd som 5-åring och utlånad innan han kom till oss. Dit han var utlånad hände det förskräckliga, han kom lös med vagnen hängandes osh slängandes. På den tiden var han otroligt bakskygg det gick inte att skaka ur en höpåse utan att han reagerade för ljudet.
När vi köpte honom avstod vi från att köra tills nu när han är helt trygg med oss. 5 år senare och nu fungerar det. Men det kommer väl att dröja ett tag till innan vi kan sätta på alla attiraljer som baksele o dyligt. För då slår han något sanslöst. Han gillar verkligen inte att ha något vid/på bakbenen. Han blev betydligt lugnare att köra när vi tog bort slagremmen. Något min käre sambo (tillika travtränare med låång erfarenhet av inkörning) aldrig skulle ha gjort. Men som jag gjorde…
Jag och sonen är jätteglada nu när vi kan köra honom. Sonen år dock vänta lite till innan han får köra själv men tömmarna kan han hålla i när jag sitter brevid.
Kanske, kanske kommer vi ut på RKS körtävlingar och då får ni stå ut med att vi kommer utan baksele
. Den detaljen får vi öva på separat.
Gott slut och gott nytt!
Grattis!! Där ser man att det kan funka efter ett tag.

#0 Då får du se till att ha en sele som går att köra med utan baksele! 
Grattis till framgången! Jag är också sådär stolt just nu, på grund av att en skygg liten pålle inte är lika skygg för mig längre och på grund av att den som är fånigt rädd för sina täcken har slutat rycka till varje gång man plockar fram ett. Progress!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Har en vanlig travsele. Då sitter vagnen fast. Nu ska jag börja spara till en finare vagn!
Visst är det roligt när man lyckas!
Nu kan min pojk växa sig hur stor som helst och tröttna på häst om han vill nu när jag kan köra Cornell…Fast Henrik säger at han längtar tills han får köra själv! Ett gott tecken tycker jag!
Ett framtida körekipge kanske…

#3 Du har tur! TR-komittén har precis tagit bort kravet på draglinor och svängel i de lättaste klasserna, där ju RKS "håller till". 
www.stuteriprecious.se

Kul att ni lyckats köra igen
Ta det lungt framåt bara
Anna-Carin
#4 har dom? Varför? Är inte svängeln och draglinorna för hästens skull?

#6 Jo. Det är inte bra alls att de har tagit bort det kravet, det tycker ingen tävlingskusk, men TR-komittén tror att man genom att ta bort det kravet kan locka fler hobbykuskar till att tävla. Men att göra det på hästens bekostnad är inte rätt, anser jag. (Och flera med mig, se diskussioner på Buke.)
Det är mycket med det nya TR i körning som är helt åt skogen, tyvärr. Jag tror att det kommer ändras tillbaka en massa detaljer till 2011.
www.stuteriprecious.se
#4 Vad bra…då kan vi öva detta året och till 2011 fixar vi nog resten. Bra att du kollade detta åt mig. 
#5 Vi tar det rysligt lugnt, kör bara rakt fram, inga krångligheter här inte. Detta ska inte misslyckas för Cornell igen.
Ha ett gott slut! Här har vi nu -17 det blir varken riding eller körning idag. Så g mer hoppfullt ut på fredag då stiger graderna något.