Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 3458 ggr
Minsanne
0

Allmogen till kyrkan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I habo kommun hade vi idag 12 hästar som kördes med vagn till kyrkan för gudstjänst. Det var ordnat med allmogemarknad utanför kyrkan. Försäljare och vi som körde hästar var klädda i "allmogekläder" (japp, jag har faktiskt min gamla folkdräkt på mig, fast det ser ut som en stort tält istället Obestämd
Vi körde i en lång karavan med alla hästarna. Vi hade Mikko. Väl på kyrkbacken så var det ordnat med provisorisk uppstallning för hästarna. Mycket trevligt var det.

Bifogar lite foton

Minsanne
0

Mikko och vagn blev mycket fotad

Minsanne
0

Hemma igen

Mmia
0

Vad häftigt Skrattande

zettan
0

men vad roligt =) Fina goa Mikko

Charlotte-Aveback
0

Vilken trevlig idé! Så fina ni är! Glad

Ninnii
0

Vad häfftigt!

Anna-Karin
0

Vad häftigt… jag tycker du är lite lik krösamaja i den dräktenFlört

Hanna-D
0

Vilken kul grej!

Minsanne
0

Hehe … krösamaja? Ja, kanske det.

Ja visst är det en jättekul ide? Mikko var alldeles till sig, alla dessa vackra stora nordsvensk och ardenner damer.
Fast tyckte han skötte sig strålande, med tanke på att han stod uppbunden bland alla dom andra pållarna under gudstjänsten. (det fanns vakter på plats) Dom hade gjort i ordning prästhusets gräsmatta till  uppstallning

carina-w
0

Vilken kul grej Flört

Fiona
0

Där var mina föräldrar med och körde Glad

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[Teddy]
0

Ha ha, jag fick också en Krösa-maja-feeling!!
Jättefina är ni!!
Bra reklam för shetlandsponnyn.

Vad handlade predikan om….?Oskyldig

Minsanne
0

#11 Vad kul, har dom inga foton du kunde sätta in? Vi hade ju inte kameran med oss till kyrkan.

#12 Jag vet vad predikan handlade om, men jag är tveksam om Ben vet. Under själva predikan så tittade han nämligen ner på golvet.
Det gillades inte av kyrkvärden som hämtade skramlan (ett långt pekdon med en skallra på) och petade på honom.Skrattande Ben hoppade högt. Jag blev så full i skratt att jag och flera andra även prästen började skratta. Det var två till som fick smaka på skramlan under predikan. Det var ju så dom tydligen gjorde förr, på allmogens tid. Himla kul inslag i predikan iaf Cool

Annelie-P
0
Kris_J
0

Vad häftigt. Ni är jättefina AnneGlad

Veritas odium paretFörvånad

Anna-72
0

Gisses där skulle man varit med, i kyrkan oxå. Ni är ett grant ekipageGlad

Fiona
0

#13 Tyvärr så hade dom inte med kameran!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Johanna-Granberg
0

Ni var verkligen fina!!!

Pyttis
0

Vilket trevligt "påhitt"Glad Ser jättemysigt ut! Skulle väääääldigt gärna suttit bredvid Ben i kyrkan……Skrattande

Minsanne
0

#19 Ja, det var verkligen en upplevelse när hon kom med skallran och putta till honom Skrattande

Tack alla, för alla snälla ord!

Lauth
0

Vilken härlig grej! Lät ju jättekul.

Jannie
0

Mycket trevligt att se!

Maliiin
0

Gud vad häftigt!

Sicken härlig pålle med! JättefinGlad

zettan
0

Stackars Ben Flört

jojjehanna
0

Kul idé och tack för att du delade med dig!

AnnicaL
0

Va roligt och vad fina ni är!! Tur att jag inte var med i kyrkan, jag hade ju inte kunnat sluta skratta när dom kom med skramlan!Skrattande

Minsanne
0

Nu har det varit i Jönköpings posten också Glad En jättefin bild där både Ben o jag o Mikko är med. Ska försöka få tag i bilden i orginal och sätta in den här.
Det finns folk här ikring som skrattar fortfarande när dom ser BenFlört
Jag kan absolut se bilden framför mig när jag vill *lol*
Ben blev mycket förvånad och hoppade högt i kyrkbänken. Såg rätt kul ut. Prästen sa " jaha, så här sitts och sovs under min predikan"
Men det var inte bara Ben som fick smaka på kyrkstaven, det var två till i församlingen, vars huvuden hängde lite lågt. Glad

Ja det var verkligen en jätterolig söndag

Pyttis
0

SkrattandeSkrattande Ja, jag sitter faktiskt här framför skärmen och läser OCH SKRATTAR HÖGT FÖR MIG SJÄLV!! Tur JAG INTE var i kyrkan, hade nog fått gå ut p.g.a att mitt skratt aldrig hade tystnatFlörtSkäms

Fiona
0

Fick ett kort hem på posten häromdagen på mammas & pappas ekipage! Inte en shettis men Oskyldig

Jenny

Ahnna
0

#29 Jag vill ha en sån vagn! Skrattande Vet du vad det är för häst? (Namn, stam.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Fiona
0

#30 Visst är den fin! Ja hästen är våran, han heter Pysen och är efter Priffe och undan Björkhems Omega =)

Jenny

Ahnna
0

#31 Ah! Priffe är en riktig läckerbit! Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Minsanne
0

Vad fina dom var Glad

HeidiH
0

Vad fina ni är ni som körde hästar! Kul att se! Jag känner en som körde nordsvensk på den där dagen. jag jobbade tyvärr, hade annrs vart kul att komma o kika. Vem vet, nästa år kan man kanske ta sin egen lilla ponny o köra?

Fiona
0

#32 Ja han är läcker Skrattande

#33, 34 Dom tackar!

Jenny