Allmogen till kyrkan
I habo kommun hade vi idag 12 hästar som kördes med vagn till kyrkan för gudstjänst. Det var ordnat med allmogemarknad utanför kyrkan. Försäljare och vi som körde hästar var klädda i "allmogekläder" (japp, jag har faktiskt min gamla folkdräkt på mig, fast det ser ut som en stort tält istället 
Vi körde i en lång karavan med alla hästarna. Vi hade Mikko. Väl på kyrkbacken så var det ordnat med provisorisk uppstallning för hästarna. Mycket trevligt var det.
Bifogar lite foton

Vad häftigt 

men vad roligt =) Fina goa Mikko

Vilken trevlig idé! Så fina ni är! 
Vad häfftigt!
Vad häftigt… jag tycker du är lite lik krösamaja i den dräkten
Vilken kul grej!

Hehe … krösamaja? Ja, kanske det.
Ja visst är det en jättekul ide? Mikko var alldeles till sig, alla dessa vackra stora nordsvensk och ardenner damer.
Fast tyckte han skötte sig strålande, med tanke på att han stod uppbunden bland alla dom andra pållarna under gudstjänsten. (det fanns vakter på plats) Dom hade gjort i ordning prästhusets gräsmatta till uppstallning

Vilken kul grej 

Där var mina föräldrar med och körde 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Ha ha, jag fick också en Krösa-maja-feeling!!
Jättefina är ni!!
Bra reklam för shetlandsponnyn.
Vad handlade predikan om….?

#11 Vad kul, har dom inga foton du kunde sätta in? Vi hade ju inte kameran med oss till kyrkan.
#12 Jag vet vad predikan handlade om, men jag är tveksam om Ben vet. Under själva predikan så tittade han nämligen ner på golvet.
Det gillades inte av kyrkvärden som hämtade skramlan (ett långt pekdon med en skallra på) och petade på honom.
Ben hoppade högt. Jag blev så full i skratt att jag och flera andra även prästen började skratta. Det var två till som fick smaka på skramlan under predikan. Det var ju så dom tydligen gjorde förr, på allmogens tid. Himla kul inslag i predikan iaf 

Vad roligt!
Vad häftigt. Ni är jättefina Anne
Veritas odium paretFörvånad
Gisses där skulle man varit med, i kyrkan oxå. Ni är ett grant ekipage

#13 Tyvärr så hade dom inte med kameran!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Ni var verkligen fina!!!
Vilket trevligt "påhitt"
Ser jättemysigt ut! Skulle väääääldigt gärna suttit bredvid Ben i kyrkan……

Vilken härlig grej! Lät ju jättekul.
Mycket trevligt att se!

Gud vad häftigt!
Sicken härlig pålle med! Jättefin

Stackars Ben 
Kul idé och tack för att du delade med dig!

Va roligt och vad fina ni är!! Tur att jag inte var med i kyrkan, jag hade ju inte kunnat sluta skratta när dom kom med skramlan!

Nu har det varit i Jönköpings posten också
En jättefin bild där både Ben o jag o Mikko är med. Ska försöka få tag i bilden i orginal och sätta in den här.
Det finns folk här ikring som skrattar fortfarande när dom ser Ben
Jag kan absolut se bilden framför mig när jag vill *lol*
Ben blev mycket förvånad och hoppade högt i kyrkbänken. Såg rätt kul ut. Prästen sa " jaha, så här sitts och sovs under min predikan"
Men det var inte bara Ben som fick smaka på kyrkstaven, det var två till i församlingen, vars huvuden hängde lite lågt. 
Ja det var verkligen en jätterolig söndag

Ja, jag sitter faktiskt här framför skärmen och läser OCH SKRATTAR HÖGT FÖR MIG SJÄLV!! Tur JAG INTE var i kyrkan, hade nog fått gå ut p.g.a att mitt skratt aldrig hade tystnat

Fick ett kort hem på posten häromdagen på mammas & pappas ekipage! Inte en shettis men 
Jenny

#29 Jag vill ha en sån vagn!
Vet du vad det är för häst? (Namn, stam.)
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

#30 Visst är den fin! Ja hästen är våran, han heter Pysen och är efter Priffe och undan Björkhems Omega =)
Jenny

#31 Ah! Priffe är en riktig läckerbit! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Vad fina dom var 

Vad fina ni är ni som körde hästar! Kul att se! Jag känner en som körde nordsvensk på den där dagen. jag jobbade tyvärr, hade annrs vart kul att komma o kika. Vem vet, nästa år kan man kanske ta sin egen lilla ponny o köra?

#32 Ja han är läcker 
#33, 34 Dom tackar!
Jenny