Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 1866 ggr
Wippen
0

Shettivalen i Danmark

Hej

Är det någon som vet något om Shettivaltävlingarna den 14-15 juli år i Danmark, vore så himla jul att få veta lite om dessa tävlingar och om det är ngt man ska åka på

Finns det ngn som vet något om detta

Tack på förhand

A-K

Marta
0

I broschyren som finns står det att Shettivalen är tänkt som supplement till den Internationella Utställningen vart annat år. Dvs ESG i år.

Utbudet av klasser är stort, förutom extriörklasserna är det en massa olika bruksklasser.

På danska föreningens hemsida kan du få reda på mer. www.shetlandspony.dk

Vi har tänkt att åka dit.

filicia
0

Hej

Der er informationsmøde den 4/2-07 på vejle  transportcenter DK

Er forhåbentlig lidt klogere der efter

filicia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen

Har lige opdaget at www.stutteristjernen.dk  nederst på deres link har oplysninger om shettival

Wippen
0

Hej Marta

Vi skulle också vilja åka dit så jag hoppas att det kommer info, hmmm måste erkänna ett problem och det är språketGenerad, jag tycker danska är jättesvårt att förstå

Hej filicia, länken du länkat funkar inte

Är det stora tävlingar

AnnaLundin
0

Det lät ju spännande, även om det inte verkar vara riktigt klart än…

Man kan uppenbarligen inte anmäla ettåringar - varför, tror ni?

Sen är frågan, är det direktanmälan dit eller ska det gå via SSS som det gör på de vanliga Shetland games??

AndersA
0

Titta på Stutteri Stjernens hemsida, de har www.shetland.dk. Janny kan du maila- hon är duktig på att skriva "försvenskad text"! Hon kommer informera fortlöpande om vad som händer! Vi kommer också att åka dit men har inte bestämt om vi tar med häst eller inte. Antagligen tar vi bara en semestertrip. Men det blir nog många som kommer vara med i bruksklasserna så passa på ni som rider och kör era shettisar!

När jag pratade med den danske ordföranden, Ivan, tidigare förra året så sa han att där kommer vara gott om tältplatser och de välkomnar svenska utställare och ekipage!

Ang anmälan- vet inte ännu men lovar meddela om jag hör något! /Kristina

Wippen
0

# 7  vad bra, jag har så svårt att läsa och förstå detta språk, finska kan jag flytande men danska hmmmGeneradpinsamt värre, vi tänkte åka dit med våra shettisar, verkar himla roligt

hoppas att barnen förstår när dem väl är där hihi

[biggles]
0

hihiSkrattande

Midlingur
0

Var i Danmark ska det hållas?

Cattis
0

Info om Shettivalen (direktlänk - eg samma som i #1): http://www.shetlandspony.dk/shettival.htm

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.