Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett10-färger
Läst 1365 ggr
Elinor
0

Färgfråga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått huvudbry över en fölunge och hennes färg. Såg henne nyfödd och då var hon för mig en gulbrun.
Nu ett halvår senare så blir jag inte klok över vad det är för färg. Jag hade satt gulbrun om inte manen var kritvit och svansen snart vit oxå.
Pappa är isabell och mamma skimmel.
Skulle kunna vara skimmel född gulbrun,
men jag har sett mammans andra skimmelbarn och ingen har blekt ner manen på 6 månader.
Någon som har förslag på färg?  
GOTT NYTT ÅR på er!

Elinor
0

Mer bilder

Elinor
0

Tyvärr suddig

Mmia
0

Ser ut som mitt isabellföl.

Har du bild på henne som föl ?

Elinor
0

Hej! Nej jag har inga bilder som föl men vet att ägaren har.
Hon var en brunare ton i pälsen än i dag och svart man och svans.
Jag har sett en hel del isabellföl men aldrig med mörk man och svans och så mörka ben +öronens kanter. Kanske hon är en mörkisabell dåKyss.Tack för svar!

Mmia
0

En del isabeller blir så mörka om benen och runt mule och öron på vintern.

Jag har mor och son som är så mörka men är typ vanliga isabeller med en mörkare ton och apelkastade på sommaren = inte lika ren i sin gula färg.

Det svarta i manen är nog grått.

Vem är pappan ?

Elinor
0

Jag hade gärna sett henne som isabell nu men som föl var hon helt klar gulbrun.Det finns det inget grått i manen utan den är vit och svansen är fortfarande 50/50.
Var dina ponnyer helt mörka i man och svans som föl?
Har du några foton på dom som föl?
Pappa är Thunderstorm RS.407

Elinor
0

Bakifrån

Elinor
0

Och ett från sidan.

BoelH
0

Vilken söt liten isbjörn Tungan ute. Tyvärr har jag inga förslag på färgen…

ninam
0

Jag tror att det är en gulbrun. Jag har sett ett par new forestar som sett ut så. Först självklara gulbruna som föl, sedan ser de ut som isabeller och så småningom blir manen o svansen svart igen. Så jag gissar att manen o svansen kommer att bli svart igen och att hon är gulbrun.

Elinor
0

#9 Tack.
#10 Intressant att du sett skifte i färgen i man och svans på gulbruna NF. Rosson ättlingarna har ju visat vit man och svans
som unghästar även på svart avkomma.Men mamman har inte Rosson i sig även om linjerna säkert går ihop längre bak.
Ska bli spännande att se henne avfälld till våren.
Tack för svar! Jag tar gärna emot mer om någon har lust.