Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett23-säljes
Läst 668 ggr
kacka
0

pris - reapris - skambud

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

önskar få denna tråd borttagen…

nallebjörn
0

Jag tycker nog att du ska ha ca 8000 för honom. Men det är ju ditt val….

kacka
0

… eftersom vissa stör sig på att jag skriver privata saker så tar jag bort det som kan tolkas som privat…

Daladis
0

Tyvärr verkar inte priserna vara högre. Här uppåt landet är det dock färre hästar och priserna verkar ligga aningen högre. Men varför har du honom fortfarande som hingst? Har han väldigt bra, intressant stam och exteriör?? Annars borde det vara lättare att sälja en valack.

nallebjörn
0

#2 prova annonsera ut honom i finland.. där tror jag du kan få mer för honom och man vet att han får ett bra hem då.

kacka
0

BORTTAGET INLÄGG

kacka
0

BORTTAGET INLÄGG

Daladis
0

Nej finska är ju inte det lättaste….. Men många pratar kanske engelska?

Trist att bli sittandes med hästar i din sits. Tur att jag inte bor närmare Fundersam, annars hade jag fått trångt i stallet!

kacka
0
JennyStaaf
0

usch vad sorgligt att du inte får denna fina häst såld till ett bra pris.

Jag personligen tycker priset borde ligga på 8.000 - 10.000 kr. Allt under det är skambud.

nallebjörn
0

en häst som säljs för mycket pengar i finland går ju säkerligen till ett bra hem. Jag har sålt lite varstanns och kan säga att jag har närmsta hästen bara 6 mil bort och har inte hälsat på den heller.

Anser du att bara ett gott hem är där hästen får köras av en vuxen får du nog fortsätta leta. Finns ju mkt mer man kan ha dom till…

Sen kan man inte skriva billigare till rätt hem tycker inte jag iaf. Va tusdan säljer man dyrt då om dom hamnar i fel hem? Vem vill ha sin ponny i fel hem?

VeronicaP
0

Man kan ju aldrig garantera att de får det 100 bra utan man får ju hoppas att de får det kanon …

Jag har faktsitk aldrig hört att det är någon svensk häst som har blivit dåligt skött i Finland..

kacka
0
VeronicaP
0

inte samma som att den blir dåligt skött faktiskt ju … #12

nallebjörn
0

Kolla bara i sverige hur många hästar som köps och säljs med en gång…. varför ska det vara bättre?

kacka
0
nallebjörn
0

#15 då gjorde du fel när du sålde den. Som säljare ska du ju skicka in pass för ägarbyte.

kacka
0
nallebjörn
0

#17 säkrast är att som säljare skicka in pappren. då vet du att det blir gjort. Sen kan du inget göra.

kacka
0
nallebjörn
0

#19 ja det får du göra då. Lämna aldrig ifrån dej passet förräns tiden är slut.

kacka
0
Charlotte-J
0

Passet följer ALDRIG med hästen för det ska säljaren skicka in till registratorn ihop med ägarbyte.

Amor vincit omnia Kyss

june
0

hei, passet skal faktigst ALLTID følge hesten, men derimot eierbeviset er noe eieren skal alltid ha selv.passet skal følge hesten fordi der skrives all info om hesten.vaksinasjoner også videre.når det skal eierskiffte til skal passet og eierbytteseddel sendes inn.personlig ville jeg sendt inn pass og eierskiffte om jeg hadde kjøpt hest. selgeren kan jo lure deg å ta penger,men ikke sende inn papirer og dermed stå fortsatt som eier.

kacka
0
Hanna-D
0

#24 Det är väl upp till var och en att skriva ett ordentligt köpekontrakt som komplement? Så är det ju på halvbloden i alla fall.

Danskarna har Ejercertificat - supersmart tycker jag!

june
0

så hestepasset til shettisen har ikke eiebevis.synd. hadde gjordt saken litt lettere. forstår at man ikke vil gi fra seg passet da.  begge fjordhestene og varmblodet mitt har løst eierbevist.meget praktiskGlad

Rose-Marie
0

Vilken fin hingst, lite lik min 3åriga valack….de hade blivit ett fint par framför en vagn Skrattande

Har han kommit tillbaks än?

kacka
0
kacka
0

Nu är han till salu IGEN… Undrar vad som har hänt…

http://www.annonsdirekt.se/asp/soegning/detail2.asp?annonceid=4819893

Det måste hänt något eftersom han säljer honom billigare än vad han köptes för…

Midlingur
0

Jösses. Vagnen har han i rakt i rumpan och ryttaren var ju på tok för stor. Hoppas att han får ett bättre hem.

FeliciaS
0

#30 Håller med!

Stackars Pedro. Han som är så mysig, fast busig, att rida…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

cinna
0

#31 Med den handen som håller i stångbettet busar han nog inte så mycket…

kacka
0

Jag fattar inte att han har sånt bett… vi har ju använt vanligt tränsbett på honom… och då har det ändå varit "småtöser" som ridit honom… alltså oftast 30-40kg…

kacka
0

De ska INTE sälja Pedro eller hans kompis Isak som han går så bra ihop med då de tog lite förhastade slutsatser då b.l.a deras gamla schäfer blev mycket sjuk,förmodligen cancer men är mycket bättre nu….

cinna
0

#33 Opponerar mig inte mot BETTET utan mot HANDEN… Rätt använt är en stång helt OK och bättre än ett tjockt tvådelatSkrikandes.

Midlingur
0

#33 Men den där vagnen är inte okej alltså. Alldeles för liten. De skulle köpt den i storlek russ istället, Globus rekommenderar den för större shettisr.

Pheobe
0

Det är alltid lätt att sitta och kommentera andra….

cinna
0

#37 Ja, visst är detFlört

Eftersom jag själv kan hantera ett stångbett i munnen på hästen på ett juste sätt, så tycker jag mig ha rätt att kommentera när andra, enligt mitt tycke, inte gör det…

Midlingur
0

#37 Visar gärna körbilder på oss som ekipage - min häst har då inte vagnen i rumpan.

kacka
0