Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 849 ggr
kicki80
0

färgindelning i hagen

Vi har 6 shettisar går ihop 3svarta och 3 fuxar och dem delar sig ofta så att dem går färgvis svarta ihop och fuxar för sig. Är det fler som har hästar som gör så?? Den ene fuxen är född i somras och mamman är svart men han går ändå med de andra fx jämt.

ThiffannyJ
0

Jag vet att hästarna nere på almnäs ofta går i färg grupper, de delar upp sig så själva. I vår hingstflock deler de också upp sig i fux och svart/brun. Inte alltid, men ofta. De sover gärna i färggrupper också.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Hanna-D
0

Har bara svarta och svartskäckar, de delar inte upp sig i alla fall.

kicki80
0

Vi har ju ett Almnäs sto kanske hennes ideGlad

Anna-Karin
0

Våra har oxå alltid delat upp sig i fux och svartgäng… just nu har vi ett skäck och ett svartgäng i ena hagen. Men oftast brukar det finnas någon unghäst som går emellan gängen och kör "dubbelspel". Flört

[Teddy]
0

Jag hade 4 fuxar ett tag, de delade upp sig i fula och snygga - 2 diplomston höll ihop, 36 och 37poängarna höll ihop!Skrattande

runas
0

Jag har 2 grupper i samma hage, skäckarna för sig o de enfärgade för sig.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

annie
0

Har tre fuxar och en svart. De blandar sig ibland men ofta står den svarta för sig själv. Lite mobbad är hon också… stackarn, men oftast går det bra.

AusaBausa
0

har haft 3 fuxar o 1 svart i hagen ihop o dem delade inte upp sig..

MEN vet att i mitt gamla skötarstall var alla hästar bruna eller fuxar utom en skimmel o hon blev helt utstött o gick m korna istället. ;-)

PetraJ
0

Vi har 3 bruna 1 rödskäck 1 svart. Den svarta åker på stryk. Men det har lungat ner sig. Det var värre i början när hon kom. Men hon får inte äta i samma hö hög.

Hovgarden
0

Hmm hemma har jag ju shetland russ och new forest för tillfället och de delar upp sig efter ras oavsett vad de än gör :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

kicki80
0

Vi har ju Connemaror också och våra maror vill inte gå med annat än maror heller. Candy och Eloise heter dem äldsta och dem går jämt tillsammans och Eloise avkomma som hon har vill inte heller gå med ngt annat så hon går ensam hos sin ägare i väntan på bättre sällskap..

Carita
0

#5 Skrattande förlåt men jag kunde inte låta bli att le lite…

Carita
0

Alla mina är av olika nyanser och delar sig nästan aldrig kanske att blacken (som är inhyrd) är lite utanför men så har han ju inte godkända föräldrar förstås.

[Teddy]
0

#12 13 Ja du ser!! Dom är inte dumma de små liven!Flört

runas
0

#14 Ja mina enfärgade har ju gått på 40p och upp medan skäckarna ligger på 37-38 så…kanske…Flört

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Annette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina svarta är så snälla. Accepterar nykomlingar utan vidare.
Efter kort tid står de och äter tillsammans allihop.

UG
0

#16 Åh en så mysig bild!