Nybörjare
Jag har väldigt mkt funderingar och frågor, är lite nervös men har tänkt anmäla mig till min första utställning med shetlandsponny.
De vore tacksamt om någon kunde svara.
Jag undrar vart man får tag på ett fint utställningsträns för högst 500 kr?
Sedan om jag ska raka om han för att han ska vara med eller om han duger som på bilden?
Sedan får man använda grejer som, barnolja och hovolja för mörka hovar?
Sedan vilken klass man anmäler om man har en hingst 13 år utan avkomma?
Vad ska man ha på sig själv?
Tack Tack på förhand.
Mvh Emmy och Borka

Tror att det bara är tävlande ponnyer som får vara rakade, kolla länken.http://www.shetlandsponny.se/klippning.asp
shetlandvast.se - utställninga, där finns tips! ;)

Ok, jag har en resultat lista där han står med. han har tävlat hopp. Men måste jag raka om han eftersom han har en "lapp" på ryggen.
Får dom ha skor och brodd?

Du kan inte visa klippt häst utan intyg att han tävlar. Skor får dom ha på sig på utställning

men jag har en resultat lista de skulle räcka?

Tror inte det räcker med en resultatlista

#8 Varför skulle inte det räcka? Det har jag visat när jag ställt ut mitt sto när hon varit klippt.
Tror att de godtar Resultatlistan så länge ponnyn har tävlat inom rimlig tid, alltså inte flera år sedan man tävlade sist.
Min kompis ställde ut sin häst som var klippt. Då var hon tvungen att visa intyg från klubben där shettisen hade tävlat. Ponnyn ställdes ut i Shetland öst om jag inte minns fel.
Du måste alltså ha ett skriftligt intyg, resultatlista räcker inte.

Broddar skulle inte jag rekommendera pga skaderisk då det ibland kan vara trångt i ridhus men även utomhus inne i ringen kan det uppstå bråk emellan hästar då någon går för nära med sin häst.
Alla har inte vanan att hålla avstånd även om du själv har bra koll.
Visst kan skor göra mer skada än en oskodd häst men med broddar på så blir det mer.

Jag ska pröva och skicka in anmälan så får vi hoppas. Jag tänkte ställa ut i Köping, hoppas jag träffar någon. Behöver all hjälp och tips jag kan få..
Har en hingst med mig så..
Har bara visat häst vid hand förut på tex provet för diplomerad hästskötare och intagnings provet för hippologen.
#12 Jag ska troligtvis ställa ut i köping. Du får jättegärna fråga om hjälp och tips om du vill 
Delad glädje är dubbel glädje :)

Jätte trevligt.. Kommer vara ett nerv vrak. hahha..
Men har en jätte lugn och cool hingst, så han för stötta mig med:P
Om de är någon som vill hålla kontakt. Så finns jag att adda på msn. emmy_ohl@hotmail.com