Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: stammar-blodslinjer
Läst 852 ggr
andaloce
0

Björnslunds Jesper

Någon som kan berätta något om denna RS hingst, eller om hans avkommor? Hittade inte så mycket information i stamboken. Har han som morfar något att tillföra i avlen?

Hanna-D
0

Björnslunds Jesper ligger som morfar till RS-hingstarna Upplundas Columbus RS 470 och Upplundas Arn RS 575.

Mmia
0

Jag har ett Elitsto e. Jesper som heter Salebodas Ada RS 2554

finns att se på www.kronblad.com

Jeanette-H
0

Jesper har nog mer att tillföra aveln än vad många tror.

Han har bl a lämnat 1 ELIT sto 2 A prem samt 14 B prem ston.

Han har inte många avkommor visade på utställning men samtidgt så har han inte betäckt så många ston heller.

Utöver dom nämnda hingstarna i inlägg #1 så är han även morfar till 12 DIPLOM ston och fler lär det säkert bli om det visas fram.

Finns även några champions.

avkommorna till Jesper har en mankhöjd på mellan 90-100cm jag själv har inter träffat på nån som är över metern, dock har jag flera här hemma som han är morfar till som är över metern.

Jesper representerar en gammal stam som är påväg bort, större delen av hans stam frmförallt från faderns sida innehåller mestadels från Marswood o Transy blod.

För att inte vara någon skönhet så har han ändå nedkommit med bra individer , det som verkligen har varit bra.

Med risk att jag skriver fel nu så fanns Jesper från 1990 o fram till sin död år 2000 i Roslagen. Sista året fanns han på Lijegårdens stuteri o ägd av Johannesbergs stuteri i Norrtälje.

Jesper blev 32 år gammal.

susanne-s
0

Vi har precis tagit bort ett sto efter honom.
Michell Aprem som 23 åring m 41p

..försöker få med en bild på henne men det går tydligen inte nu.
Bilder finns på vår hemsida.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Mmia
0

#3 av dom 12 diplomstona som han är morfar till är mitt sto mamma till 6 st av dom Flört

Jeanette-H
0

#5 Japp det har jag koll på Flört

Stoet Rita RS 1656 som är A prem har 5 avkommor (4 ston 1 hingst) 3 har erhållit DIPLOM.