Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1197 ggr
kahelin
0

ställer ni ut ofta?

Ja som frågan lyder; ställer ni ut ofta? alltså flera utställningar per år!? har ni några speciella ni åker till då eller är det olika varje år?

Första gången jag ställde ut var i Nossebro 2009 och i år blir det nog också någon utställning skulle jag tro. Och som nybörjare skulle det vara kul att veta hur ni gör!

Annette
0

Jag brukar visa samma ponny max 2 ggr/år på utställning.
Väljer efter vilka domare som dömer och försöker variera dessa.
Nu har några av ponnyer uppnått de mål jag satt, så de kommer troligen inte att ställas ut alls de närmaste åren.

sanne
0

Vi ställer ut på 10-15 olika typer av utställningar per år. då även lokala tillställningar.

försöker visa i stort sätt alla våra hästar någon gång per år, men de äldre stona behöver inte åka. Några visas mer än en gång, tex 3åringar eller om man vill ha tex SUCH på någon.

Vi tycker det är så enormt kul m utställningar att hade det inte varit så långt till en del hade vi nog ställt ännu mer :)

Frida-E
0

Tror jag har ställt ut på 7 utställningar i år, tidigare år har det varit mellan 3-5 gånger. Tycker också det är väldigt kul med utställningar och ibland räcker inte mina hästar till så flera gånger per år åker jag även utan häst och bara tittar eller är med som "hinknisse" åt någon jag känner. Glad

Rubiinen
0

Jag ställer bara ut en gång per år. Då jag är med intresserad av bruks så prioriterar jag tävlingar framför utställningar. Jag ställer endast ut då det är utställning på samma plats som bruksen och det finns chans att tävla om ett allround championat eller liknande.

AnnicaL
0

Jag ställer ut någon av dom minst en gång per år i alla fall. Skrattande

Som det ser ut för tillfället har jag planerat in en utställning för dom vardera, men det kan bli så att vi åker på någon mer. Beror på hur det stämmer med körtävlingar och så, vill inte ha för mycket varje helg…!

AusaBausa
0

2-3 ggr per år. Vill inte missa Bjärsjölagårds utställning i augusti. Den är supertrevlig! Sen är det ju kul att visa ngn gång på vintern o våren o sommaren..gärna för olika domare..

Kefir kommer inte ställas ut mer om det inte gäller fölvisning. Kelda ska visas som 3-åring i år och Keso ska ut flera ggr detta år och mkt för att miljötränas..

Dirka
0

jag kommer ställa ut så offta det går för vi har många hästar att vissa upp MVH Stuteri Lillefot  Cool

Trine
0

Jag har ställt ut egna på 4 olika iår, sen har jag varit utan pålle på 3st.Det är det mesta jag gjort hittils men det kanske blir mer i framtiden..Då har det varit olika sss, dpaf, och sommarpremiering.Sen har jag visat några andras hästar nån ggn när jag inte har haft med egen.

Jag tycker det är jätteroligt, men måste erkänna att avståndet spelar in för mig, även om milen har tänjts för varje år FlörtDärför kan jag inte vara kräsen med domare som endel kan, man får ta det som finns inom rimligt avstånd..

Delsbo har blivit lite av tradition för mig, dels var det där jag stälde ut första ggn i mitt liv 2006. och sen är det nära o lämpligtSkrattande Så jag är ju fortfarande en gröngöling jag men man lär sig nå nytt på varje  utställning!

SofieBroden
0

Jag har bara en shettis som jag försöker ställa ut på alla utställningar inom 2,5timmars körväg. Blir väl en 4-5 stycken om året :)

// Sofie

AnnaLundin
0

Det brukar bli några utställningar/år, mellan 2-5 ungefär. lite olika hur många gånger varje ponny får åka med.

runas
0

Jag älskar att åka på utställning o åker på så många jag kan som ligger innom rimligt avstånd. 2009 blev det 7st.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

CarolaCarro
0

Endast på gotland ställer vi ut..

Underbar
0

2 gånger har de blivit men iår blir det bara en sommarutställning.

SaraDoos
0

Det blir några/år. 2009 var vi iväg på 4 st med 4 olika hästar.

Min favorit-tillställning är Shetland Syds bruksdag, där man kan tävla i olika bruksgrenar + ställa ut.

abbe75
0

Ursäkta om jag kapar lite men det är en fråga till #14 angående vad du skriver.

#14 På Shetland Syds bruksdag som du nämner här skriver du att det är både bruksgrenar + utställning, nu till min fråga.

Kan man enbart stlla ut eller måste man även ställa upp i någon bruksgren under denna dag?

AnnaLundin
0

#15 - det brukar vara krav på bruksdeltagande för att få ställa ut vuxna ponnyer (3 år o äldre), yngre kan man visa ändå.

abbe75
0

#16 ok då kan jag ställa ut min lilla kille i år ivf han är går ju nu i klass 5 (han blir 2 den 19 maj) och till nästa så tror jag att han kan vara med ändå Skrattande för då är det ju ändå dags för bruksprov om jag har fattat det rätt Glad eller?

AnnaLundin
0

#17 - ja, du kan vara med på bara utställningen i år. Sen är det inga superavancerade bruksklasser, man kan vara med i agility eller tömkörning med en treåring.

Bruksprov gör man oftast först när de är 4 år och det görs ju på hingstpremieringen.