Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett10-färger
Läst 1594 ggr
turboliina
0

skäck??

jag har ett liten hingst född 09 som jag funderar lite över färgen.

han är svart, helt svart MEN på undersidan av ena bakhoven har han två vita ränder och även på själva snorren har han en rätt stor rosa rand.

hans mamma är skäck.

det jag undrar är om slu kan se om han är skäck eller bara vanlig svart genom test eller måste han helt enkelt få en skäckavkomma med enfärgat sto för att få reda på att han är skäck?

egentligen så spelar det ju ingen större roll han är ju svart oavsett om han är skäck eller inte men det skulle vara kul att veta.

AnnaLundin
0

Är det så lite vitt så är sannolikheten att han skulle vara skäck väldigt liten. Jag tror att det går att DNA-typa för skäckanlaget, men vet inte om SLU gör det eller om du får skicka till usa.

[Mulle98]
0

Jag skulle tro att han är Skäck för min kompis häst är lite så färgad och han är skäck!Men jag vett inte?För hennes häst är islandshäst!

AnnaLundin
0

#2 - jag skulle vilja veta hur de vet att din kompis häst är skäck? Eller om det bara är så att den som färgbestämde den önsketänkte litegrann? (jodå det förekommer….)

VeronicaP
0

Den är inte skäck enligt mig ..

De kan få ljusa pigment både i hovarna och skinnet utan att för den delen vara skäck .

Den har ju inget vitt utan bara ljusa ränder undertill i Hoven , det kan hända även att fuxar har ljusa ränder i sina hovar utan att de är skäckar , har även sett det på svarta.

Ahnna
0

Min ena ponnys (helbruna) mamma har en gul sula på en av sina bakhovar. De andra hovarna är helt blåa.

Min fux har randiga hovar.

Min brunskimmelhingst har jag för mig har nåt rosa på schlongen.

Ingen av dem är skäckar.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se