fol aktiviteter....
Har ett litet sto-fol pa 5-6 manader. Hon lar sig jattefort och har inom en vecka travat pa kommando och star stilla fint (traning till utstallning)
Jag 'vagar' inte gora sa mycket mer och tar for det mesta in henne fran hagen bara for att beta och pillra. Har nagon nagra ideer om vad ett fol i hennes alder kan gora? Alltsa olika aktiviteter for fol… Jag vill inte lamna henne ensam i hagen nar jag tar ut mitt sto, hon blir lite stressad…
Tack i forhand!

Ellen: För ett föl i hennes ålder räcker det gott med den träningen du redan gör. All hantering och visningsträning är gott nog. Hon är ju så liten än och behöver mkt tid på sig att fundera över vad hon lärt sig och så. Blir hon mkt upprörd då du tar in Odette, så ta med henne som handhäst om du tex är ute och kör.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
okej, tack! 

#2 Ingen fara, det är ju jättebra det du gjort hittills :-)
Till sommaren, den svenska sommaren alltså, kan du ju börja öka på träningen med ex lättare agilitygrejer. men bara kortare perioder och sen viloperiod så hon hinner smälta allt nytt. Har ni inte fler unghästar i närheten som kan gå med dem? Så Erikka får lekkompisar?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#3 mmm nej inte just nu. Jag har tankt pa det lite gran faktist. Far vall se vad jag kan hitta, om nagon annan har ett aringar som behover sallskap…Jag skickar kanske henne tillbaka till upfodaren da for nagra mander efter 'sommaren' och utstallningarna. Just nu for det mesta 'hanger' hon bara med och betar nar vi haller pa med odette eftersom vi kan stanga grinden kan hon ga fritt (hon ar expert pa att bli fast i grimskaftet) hon verkar helt okej med det. Hon tror ocksa att Odette ar "mamma" Odette bryr sej inte sa mycket, hon tycker om sallskap.Erikka vaxer vall ur det sa smaningom….