Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 555 ggr
Wippen
0

God morgon 20/1

Nu har man vart ute å mockat å fodrat åt herrarna i den sköna morgonkylan, sedan bär det av till jobbet och när jag kommer hem ska tjejerna till ridhus och träna inför tävlingarna i morgon

Ha en vacker och trevlig dag allihop

MVH
A-K

Annette
0

God Morgon!

Stallet väntar. Sedan skall jag åka på ett möte ang. en inkörningskurs. Hoppas jag kan delta i den, så det inte krockar med jobbet.

Ikväll skall vi se den nya Beck-filmen som legat orörd här i flera dagar. För nog köpa något onyttigt att knapra på.

Ha en bra dag, vi hörs!

Pyttis
0

God morgon!

Vaknade och gick ut till pållarna vid 6-tiden, vi har fått riktig vinterkyla = -11. Lite BRRR blev det men lite mysigt. Blir nog mest en innedag idag. Känns som (nu iaf) lite för kallt att syssla med någon pålleträning.

Ha en bra dag allihop!

sanne
0

Go morgon.

Här har vi haft minusgrader sen igår, men vad hagarna blev knöliga..stackars hästar, nu kan dem knappt gå, men hoppas det blir bättre, ska komma snö i em / natt. vore trevligt. Själv var jag ute o red i går för första gången på lääänge, oj vilken träningsvärk som kommer krypande.. ingen ridning i dag, men borstning o reda ut alla manar står på agendan.

ha en bra dag allihopa

[Anna-N]
0

God morgon!

20 grader kallt och runt 2 dm snö hade vi nu på morgonen!. Vintern har kommit med råge kan man säga.

Hästarna står utanför fönstret o mumsar hö o ser ut att tycka det är ganska behagligt :-). En annan fryser väl en aning kan jag tro när det är dags för några timmars mockning :-//. Brrrr!

Ha en bra dag!

Cattis
0

God morgon!

Dagens schema innehåller foderinköp, städning och absolut inget mer än så.
Har letat som en idiot efter transport hela veckan att låna/hyra, men det enda jag hittat är de som uthyres för 900 per dygn och det har jag inte råd med just nu. Jag har en häst som måste hem akut (borde varit hemma för länge sen), men jag vet inte hur jag skall lyckas fixa detta problem…
Transporten jag brukar låna har inga vinterdäck, därmed är det kört att låna den. Suck och stön.

Ingen som skall ut och åka med transport de närmaste dagarna? Typ via Västerås-Stockholm?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

zettan
0

God morgon

Idag är jag hästledig. Ganska skönt de me i bland. Hmm börjar misstänka att Valerie är dräktig igen. Hon ser verkligen dräktig ut. Så det blir till att åka och ta blodprov på henne. För då kan vi inte åka till vartofta :( Men en liten fölis är inte fel de heller ;)

Släppte mitt halvblod på 2 år i padocken igår. Den hade torkat upp. Jädrar vilka bocksprång och bakutskutt det blev. Suck stackars mig när ja ska rida henne sen. Bockningar är det värsta ja vet.

Zettan och ja var ute och gick med de andra medan de eed häromdagen. Oj ojoj vad zettan var het. Hon vann över de stora hästarna. Ja fick springa som en galning i traven :D men huvudsaken var att vi vann hihihihihihihihi

Är det ngn som vet ngt bra ställe att skicka in sitt halvblod på inkörning? Vill få henne inkörd under sommaren.

till kvällen blir de stort födelsedagsparty (Inte ja som fyller som tur e) så ikväll ser man nog mig med en grogg i handen :)

ha en bra helg allesammans

steffy
0

godmorgon. här vräker regnet ner och är kalltLedsen.

Anette
0

God Morgon!

Här börjar det ta i och blåsa nu…Usch, vill inte ha storm igen…. Pratade med "svårsonen" nyss och han sa att det snöar i Göteborg nu och det brukar ju ta denna vägen. Vill gärna ha lite snö, men int snökaos.

Här ska pysslas med pållarna idag. Borstning och promenader var det tänkt.Glad

#1 Var det lyckat igår Annette?

Ha en skön dag alla!

Milla
0

godmorgon!

Skulle gå ut och ta ut hästarna i morse och fick nästan simma ut. Gud så blött det är överallt, när ska detta sluta???

Dagen idag ska gå åt till att inhandla förlägningssladdar och rejäla kedjor………..hehe kedjorna ska vara till spiltorna för nu i morse så åkte nr 4 av grimskaften och Pirat hade nog haft super kul i stallet under natten………..tur att stona står i boxar.

På eftermiddagen är det kalas för en av kusinerna.

Någon skrev något om att dom skulle städa………hrm "tittar mig omkring" jösses vi skulle nog också behöva städa.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[biggles]
0

hej wippenOskyldig

bonde
0

God middag! Glad 

Det är fruset på marken å snöar ute. Måste nypa mig i armen för att försäkra mig om att jag inte drömmer… AJ, jag e vaken!

Daladis
0

Gó middag! Har precis varit ute och ströat i fårens vindskydd, rastat hundar och gett Thimon lunch hö. Himla skönt ute! Runt   -12 och ca 2 dm snö. I morse var det -16 så nog är det vinter alltid. Thimon verkar stortrivas med kylan och står och mumsar hö och ser ut att bara njuta.

cinna
0

God eftermiddag!

Var iväg till frissan med tjejerna på morgonen. Stora blev jättebra och minstingen var på NEJ-VILL-INTE!-humör idag, så där blev det bara "luggklippning". Hämtat hem matta + klister till nyinredda övervåningen.

Snöar för fullt, typ vågrätt och stora flingor. 3minusgrader ute. SUCK - jag verkligen hatar vintern…

VeronicaP
0

God kväll eller nåt..

Ja inte älskar jag denna vintern i allafall regn och regn och regn, sen lite snö och en massa regn igen.. idag kan man säga att jag verkligen undrade varför man inte samlade på frimärken.

Ni vet när man går i leran och sjunker ner så där lagom mysigt långt ner så stövlarna står kvar när man går och blir dygnsur, eller när man lägger sig raklång för att allt sitter fast

Annette
0

#8. Det var jättebra igår! Jag slumrade till på bussen på hemvägen, så jag var jättepigg när vi kom hem. Här var det stendött, sov ni allihop Flört ? Det var bara jag och Cattis vakna, men vid 3-tiden svek jag och gick och lade mig. Det var lagom segt att gå upp i morse. Jag åkte hemifrån före 9 och kom hem för en halvtimma sedan. Har bla varit på info om en inkörningskurs, konstigt nog krockar den inte med jobbet en enda gång, så vi kan vara med.

#6. Fick reda på idag att det finns en i Svenljunga som tar emot hästar för inkörning. Lars-Åke någonting heter han.

kacka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Barnen har varit ute och byggt en snögubbe… :-)

Anette
0

#15 Härligt!Glad Det är ju alltid kul att komma ut ibland.

Va roligt att ni kan va med på inkörningskursen!! Här i väst ska de ju va en "körclinic" i vår som vi tänkt anmäla oss till. Fast det är utan egen häst. Verkar intressant, det är en man som visar hur han brukar gå till väga med sin häst, och tillfälle att fråga och diskutera….

Anette
0

#16 Åååh, en så´n fiin gubbe!! Skrattande

Annette
0

#17. Den är 24 mars va? Jag kanske åker på den, almanackan är tom den dagen ;). Stackars min gubbe (eller lyckliga honom?), om jag skall åka på allt jag vill i år kommer han inte se mycket av mig. Får väl sätta upp ett foto i hallen.

Anette
0

#19 hehehe, ja, ni sliter ju int ut varandra ialla fall,

säkert ser han fram emot de gånger ni träffas…Flört

Annette
0

#20. Ja, det gör han, säger han ;)

Man får passa på att åka på roliga saker när man kan. Nu har man ju inte varit ute på bland trevliga shettismänniskor på några månader, så man börjar bli sugen.

Jess
0

#16 Stilig gubbe!

Vi har det milt uttryckt "snöigt " här i Sala trakterna! När jag för en stund sen skulle ta mig ut till hästarna undrade jag förtretat varför ytterdörren var så trög vilket avslöjades trettio sekunder senare när hallen fylldes av ett tjockt lager snö! Katten försvann med blixtens hastighet in till pannrummet! Hästarna har förvandlats till två skäckar med vita huvuden och bomull till öron! De verkar inte allt för roade men de kan ju gå in…Fundersam

RebeckaSvensson
0

God kväll!

Åkte hem igår och det är så skönt kunna gå ut och mysa med djuren, då trivs jag :-) Dock inte hunnit så mkt mer än fodra och gå en runda med Dragon eftersom vi tillbringade em i Malmö för att leta efter en balklänning till mig. Imorgon ska jag iaf pyssla med djuren hela dagen så jag hoppas på uppehåll och lite mindre blåst.

zettan
0

#15 ja han har ja haft min utbildning hos så jag ska ta kontakt med honom. men han håller mest på med skogskörning. Helst hade ja velat skicka henne till nån som håller på med dressyrkörning. Men tack gör tipset.