Godmorgon 21/1-07

God morgon! Här är det -6 blåsigt, börjat snöa igen och kommit minst en dm under natten. Fick skotta ut Thimon till hagen för blåsten hade drivit igen vår gångväg. Men ungarna äääälskar det! Äntligen kan dom använda pulkor och bobar. Ha en bra dag! //Erica

Go morgon. Vi har haft full storm i natt igen.. jag hoppas hästarna i lösdriften inte har blåst bort. Det har kommit en hel del snö, så förhoppningarna är att barnen ska kunna åka pulka efter några av hästarna idag. Ha det bra allesammans
Här har snöskiten smält bort..
God morgon!
Här regna snön bort igårkväll, sen storma det halva natten. Å nu på morgonen vakna vi upp till ett vinterlanskap igen. Idag utan den efterlängtade tjälen vi fick ett kort besök av igår. Nu är det alldeles geggigt under snön, blääääääää 

God morgon!
Det har kommit fler dm snö inatt, det är alldeles supervackert ute. Frågan är bara hur länge det får ligga kvar, då det är plusgrader (0,9) just nu. Det blirväl isgata kvar bara…
Hoppas på att hinna få ett par kort innan det smälter bort igen bara. Det får gärna vara snö nu ett tag, för jag är så urbota less på lera!
Dagens schema: avvänjning av 4 "inackorderade" föl och flytt av hästar mellan de olika hagarna.
#3 Oh, vaknat på fel sida idag Fredrik? :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

God morgon i snöyran!
Ja, nu är det vitt överallt häromkring men också milt, så det blir nog snart en ny härlig lervälling av alltihopa! 
Skall skilja av mina fyra nyblivna åringar idag (gissa om det hänger ihop med Cattis inlägg!) så det blir nog livat värre! Det är dock dags för framför allt de tre grabbarna att lära sig "stå på egna ben" så att de är redo att kunna levereras till nya ägare om förhoppningsvis några veckor.
Snöar och blåser, 0,5 minus.
Gårdagen lilla snö försvann, men fylls alltså på med MER, ni vet ju vad jag tycker om den här årstiden…
God morgon! Här skiner solen o det är väl 5 plus. Jätte härligt väder. Dock ser hagarna ut som bara den med all lera, vet ej om man ska gråta eller skratta när man plaskar runt där. Stormade bra här också i natt men shettisarna var lugna i morse ute i lösdriften.
Ska kolla in nytt stall i dag, närmre vårt hus o fin gräshage(tills mina pållar trampat upp den säkert) Nuvarande stallet läcker ju in o litar inte längre på taket då granngårdens flög av förra helgen o de är i samma skick. Skulle behöva helt nytt tak både ytterrtak o innertak, vill ju inte riskera pållarna om det skulle rasa. Ha en bra dag!

God morgon.
Här snöar det fortfarande även om det inte är lika mycket som inatt. Var på årsmöte och klubbfest igår och det var inte kul att köra när man inte såg mer än 2m framför bilen. Men det gick ju =)

Ingen bra dag. Jag är arg så jag kokar.
#10. Hoppas det går över….snart!
Här är det ytterligare snö som kommit. Har väl en halvmeter på sina ställen efter nattens yrväder!. -6 grader har vi också, så den vita varan kommer nog stanna ett tag :-//.
Har redan tröttnat på den…hästarna däremot har gjort riktiga repor idag. Även de gamla tanterna hängde med :-P. Ser ut att gilla det skarpt….
God middag o med hopp om en trevlig söndag!

God Middag!
Äntligen uppkopplad igen….Här har stormat i natt igen….suck…Strömmen gick vid midnatt och komtillbaks vid 12-tiden, inga allvarliga skador denna gång, skönt! Men internet funkade int!!
Då gick min underbare "gubbe" ut o kollade den tillfälliga telefonlagningen han fixade när "Per" drog fram…och vips så funkade det igen!!
Här snöar det lite lagom just nu, härligt. Skönt att slippa regnet….
#10 Vad har hänt….?
#5 .. nix,, men det är skönt att snön är borta,,, missade min smileygubbe.. på mitt förra inägg. så det såg nog värre ut vad jag menade.

#0 Jag blev nyfiken på vad freestyle dressyrtävlingar innebär…

Får ja lov att säga god morgon nu? Hm ja har i alafall vaknat till ordentligt nu :) Blev lite party igår och gästarna gick inte för en vid 03,30 :/ då var det ju städning som skulle göras. Suck tyckte ja var pigg när ja åkte tåget hem. men så fort ja kom hem och såg min säng var det bar SOVA som fall mig in :)
Ska nu åka ut till hästarna och se hur många vita hästar man har fått under dagen :) mkt snö ligger här. Var visst snökaos på solliden idag men men ja ska väl se om ja kna ta mig fram:)
ha en fortsatt bra kväll allesammans.

#14 Hej Pernilla gå in i min dagbok och läs så ser du där vad Freestyle dressyr är
Go kväll! Första gången jag sätter mej ner vid datorn idag,varit fullt upp hela dagen.Först på morgonen for vi iväg med häst o dotter på ridlektion,(hon ska tävla i dressyr nästa söndag)Efter en riktigt hård genomgång i ridhuset så bar det iväg på ett kusin kalas och ikväll har det varit planering för vårens klubbtävlingar i nejden.Så jag började nästan få abstinens efter datorn.