Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettpremiering
Läst 6875 ggr
Pyttis
0

Holland

Sitter här och TÄNKER att nu skulle man helst av allt vilja vara på väg till Holland, har ju varit där de senaste 3 åren, men menTungan ute kanske ett annat år då;)

Hoppas Ni som är där kommer åt att åtminstone skicka lite rapporter och bilderFlört Får väl dregla över PC:n ett par dagar istället….

Ha de så bra alla Ni som kom dit, på ett eller annat sätt.

Agnetha

Minsanne
0

Ja, vi kom inte dit Rynkar på näsan för mycket strul med vattenledningar som frös och vatten-kopplingar som gick sönder.
Vågade inte åka trots att vi hade flera hjälpredor här hemma.

Hanna-D
0

Även jag är hemma i år, årets Hollandsresan byts ut mot Thailand Cool

Jag har varit där 6 ggr - känns tungt att inte vara där. Men det blir en resa till Holland i sommar istället.

[Billan]
0

Det är nog ett bra byte, även om man är shetlands fantast.

Thailand är underbart på många sätt. Hoppas ni får det skönt.

Ellinor Johansson
0

Vi är också hemma, från början för att jag blev sjuk. Men det i sjutton om vi hade kunna åka med tanke på kylan.

# 2 Hoppas du får en under semester i Thailand. Ska du åka nu?

Hanna-D
0

#4 Tack. Åker den 12:e.

Pyttis
0

#1 Åh nej,Rynkar på näsan Jag som iaf förlitade mig på bilder från Din kamera hit….ja den här j….la vintern verkar det som nästan alla har fått för mycket av "det goda". Det är sönderfrusna ledningar lite varstans och "plättlätt" med hantverksjour är det ju INTE med alla helger.

TUR kanske ändå Anne att Ni inte hann iväg…Obestämd

#5 Hanna, det var ett lätt taget byte av destination, speciellt som gamla Svedala har det nu….önskar Dig SKÖN TREVLIG SEMESTER med värrrrrmeTungan ute.

sanne
0

hade själv gärna velat se Amstelhofs fux hingst..

men jag lär aldrig komma ner till Holland på hingstpremieringen.. det går ju inte o lämna allt mitt i vintern för min del ivf.

polgara
0

#7 Du får lämna Fredrik med hästar o ungar o åka iväg, du kan behöva komma iväg

Pyttis
0

#1 Anne,jag tycker att Ben ska ta ett snack med "hattherrarna" i Holland och kräva av dem att flytta deras hingstprem. till framåt marsmånad så det passar oss svenskar….SkrattandeDET skulle vara nå´t det!

Tror Ben fixar detta "plättlätt"Cool

sanne
0

Nja riktigt så lätt är det ju liksom inte…

hoppas det finns någon där nere som rapporterar lite, eller Anne.. ni får väl rapporter ?

Pyttis
0

#10 Nej tänk det tror jag inte heller….bara en "kul tanke" så Anne och Ben blir lite full i skrattFlört

[Billan]
0

Vart ska ni i Thailand ? Nyfiken är jag.

spelar nog ingen roll vart man åker där, lika mysigt överallt. Billigt, gptt och varmt.

Hanna-D
0

Karon Beach i Phuket, enligt hemsidor ska det vara ca 30 grader varmt när vi är där.

sanne
0

#11 hihi mitt inlägg va mest riktat till #8..

inte lätt o lämna gubben m både barn o hästar..

Ahnna
0

#13 Där har jag varit. Helt klart bästa beachen i Phuket! Patong och övriga kan slänga sig i väggen… Men glöm inte att åka till City nån dag också, mycket billig shopping!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hanna-D
0

#15 Kul att höra! Jag åker ner med endast ryggsäck (med det mest nödvändiga) och shoppar resväska m.m. där nere, det är ju så himla billigt!

Pyttis
0

#14 Där ser man, finns flera problem att lösa för att "få till det"Skrattande

Jannie
0

Min Morjoy Nickel har 5 godkända söner som ska ha premier och det ska bli spännande att se hur det går för dem.

Vi saknar också Hollandsresan.

kristina-axtorp
0

Det är inte utan att vi också sitter här och suktar! Men samtidigt så är jag tacksam att jag inte skulle åka med tanke på kylan. visserligen fungerar vattningen och foder rätt så bra här men man vet ju inte om det blir ett oväder över helgen. Då är det inte så kul att ha lämnat det till döttrarna! Skönt också att ha sluppit allt det "administrativa" men saknar ändå alla kontakter. Det har varit himla kul att arrangera resorna!

Kan även tipsa om att det kommer vara en försäljning i höst som de kallar Shetlandponyselectsale.nl. Sidan är inte klar än men vår vän Jan Bausch (som för övrigt även sålde Morjoy Nickel till Ringdahls) är arrangör av detta tillsammans med Reinanda Haverkamp som en del kanske minns från förra årets resa. Verkar som det ska vara en kvalitetsförsäljning, 23 oktober har jag för mig att det var. Lovar lägga en tråd när sidan är öppnad!

Minsanne
0

Senaste nytt:

6 -7 åriga mini
Vanity v Buxushof och Tampico Dynamic vd Colorstable 1a premie

6-7åriga kleine maat
Ulver vh Aegtherhuus den enda med 1a premie

6 åriga midden maat
Vieno vd Bosrand och Viggo v st Munnikenland 1a premie

7 åriga midden maat
Tornado v st Aschberg, Topper vd Kortenhof och Tiger vd Bosrand 1a premie

6 o 7 åriga grote maat
Inga 1a premier,
Travis v st Langelo o Vancouver v Spoorzicht 2a premie

Hanna-D
0

#20 Åh, perfekt! Tack för rapport! Ulver gillar jag!

Minsanne
0

Skriver dom i den odning dom blev placerade och bara dom med 1a premie

8 åriga mini
Sander vd Hoefslag, Shakira vd Buske och Salsa v st de Ginnekedijk

9 o 10 åriga kleine maat
Richard vd Kleine Steeg, Raoul v st Olyhof och Rex vd Renderklippen

8 - 10 åriga midden maat
Skerry v Geldersoord, Almnäs Mahogny, Paul vd Heul

8 åriga grote maat
Sandra v st Langelo, Stef vd Mulder, Stefan v Aruba, Shadow v Drieoka, Scot vd Garderenshof

Minsanne
0

#21 Eller hur Tungan ute

Minsanne
0

10 - 12 åriga mini maat
Obelix vd Hollestraat, Odilio v st Westerwolde och Pacific v Bromishet

11 o 12 åriga kleine maat
Nobel v´t Hoogveld, Otto v Vaders Erve, Nort v Valkenblik

11 o 12 åriga midden maat
Octaaf vd Römer, Orlando vd Hondermorgen

10 - 12 åriga grote maat
Plesman v Veldzicht, Oriënt vd Amstelhof, Nelson vd Heuvelshof och Ovide v Lierop

Minsanne
0

Def. godkända

Mini - Kerswell Cloud

Kleine maat - Rodney v Vries, Pascal v st Westerwolde, Otto v Vaders Erve, Obelix v st Honesch, Now or Never v st Ankeveen, Naikel vd Witte Maat, Nobel v´t Hoogveld samt Igor v Kempen

Midden maat - Polly v Waterloo, Oniel L.H, Orlando vd Hondermorgen, Nick vd Waardsedijk, Lucky Boy v Hoeve Eelwerd och Laddyll Buccaneer

Grote maat - Ovide v Lierop, Nelson vd Heuvelshof, Noir vd Nachtegaal, Light vd Bloemhof och Herwin v Haink

Äldre hingstar def. godkända
minihingsten Martin v Bitterschoten och kleine maat hingsten Briar Emperor

Minsanne
0

Det är nästan som att vara där med tanke på alla som ringer Glad och berättar.

Minsanne
0

Som ett tillägg kan sägas att Suprise v Dorpzicht har dött, men det kanske ni läst redan?

Hanna-D
0

Håller tummarna för Skerry i morgon!
(borde inte han bli livstidsgodkänd snart?)

Minsanne
0

Mmm man skulle ju tycka det vore dags snart.
Ja, det hade varit kul om han räckte ända fram i morgon. Han har ju blivit slagen på mål linjen förr

MariaA
1

Ska olivier och Tango vd Amstelhof visas?? dom är lite av favoriter för min delGlad

#27 Lite OT. men lever Newton v.Dorpzicht fortfarande??

Minsanne
0

Varken Olivier eller Tango visas i år. Men i Tangos första årgång har två stycken blivit godkända. Dom visas i morgon

Hanna-D
0

Nu har Shetlandponyweb lagt ut klassvinnarna, hoppas de gör det även under morgondagen! (eller att vi får rapporter av Anne)

http://www.shetlandponyweb.nl/nieuws.php

Minsanne
0

Tango sonen Allegro vd Belschuur blev bästa 3 åring med en 1a premie.
Den andra Tango sonen fick också en 1a premie

Ninnii
0

Å jag kommer i håg att jag tyckte om Obelix vd Hollestraat när när vi var nere förra året:o)

Hanna-D
0
Minsanne
0

Over - all - Champion blev Richard vd Kleine Steeg, en svart kleine maat hingst e Hannes vd Strengen - Newton v Dorpzicht

Honerable Champion blev Up to Date of Shetlane - en svart grote maat hingst e No Fear vd Römer - Balade vd Römer
(Så glad, jag har ett sto dräktigt med honom)

Grote Maat champion blev Plesman v Veldzicht
Midden maat blev Skerry v Geldersoord
Kleine maat Richard vd Kleine Steeg
Mini maat blev Winningsmood vd Toom

Bästa 3 åriga blev Allegro vd Belschuur
Bästa 4 åriga blev Yankee v st Ankeveen
(grattis North Star som äger pappan)

Det var det hela tror jag Obestämd
Nej förresten, Appi Dibbits fick blommor då han varje år i 60 års tid visat fram shetlandshingst. Helt otroligt! Cool

Minsanne
0

Äsch glömde ju Körningen:

Champion enkelspann blev Pascal v st Westerwolde, 2a kom gamla Deandy v st Possemis 21 år gammal

Hanna-D
0

Fina Skerry! Tredje championatet i rad…

sanne
0

#37 Ni får gratta Belschuur nästa gång ni pratar m dem :)

HeidiH
0

Tråkigt ni inte kom iväg Anne, men jag kan faktiskt förstå er! Var det nån här "från sidan" som åkte?!

Kris_J
0

#40 Om du menar västsidan, var jag därGlad

Veritas odium paretFörvånad

HeidiH
0

Nja menade mer nån av alla de som "häner" här på Shetlandsponnyifokus! Hittade du några du tyckte extra mkt om? Tog du några kort?

Kris_J
0

#42 Visst fanns det många fantastiskt fina hingstar, men en som jag fastnade lite extra för denna gång var Ovide v. Lierop men som var aldeles för taggad för att visa några rörelser tyvärr. De namnkunniga hingstarna som gick i toppen av flera klasser har redan omnämts tidigare i tråden. Jag är ju lite svag för de svarta men en liten "valk" fastnade på näthinnan, genuin typ och mycket rörlig, det var 4 årige kleine maat hingsten Zegmar vd Zandkamp. En annan 4 åring som verkligen glänste och en fröjd att se var svartskäcken Yankee v Stal Ankeveen.(ja bägge gick främst i sina klasser…) Listan kan göras lång.
Jag har tagit lite kort men vet inte hur de blev. Om man vill ta fina bilder får man passa på hos fotografen, men dit ville jag inte springa. Försökte sitta och se så mycket som möjligt. Det går ju rätt snabbt vid visningarna…

Charlotte-J
0

#42 Jag var där Flört

Amor vincit omnia Kyss

HeidiH
0

Finns det bilder en del av de visade hingstarna på nån sida?

Kris_J
0

Bilder:

http://www.fotografieleontienruissen.nl/hk%202010%2001.htm

För att bläddra framåt använd volgende

SaraDoos
0

#46 Vilka fantastiska bilder! Inte bara från premieringen - jag bläddrade igenom det mesta på sidan och det är sån glädje i alla bilder (det gör väl sitt till att det är solsken och vackra ponnyer också…)!

Jannie
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 36 Tack för fin rapportering och tack till gratulationen. Helt fantastiskt att lille Yankee v St Ankeveen blev bästa 4-åring bland alla fina hingstar. Jag ska leta fram bilder som jag tog på honom i fjol när vi var där. Här är en bild på fadern Morjoy Nickel som vi är stolta ägare till.

Johanna-Granberg
0

#48 Har bilder på honom från Holland, skickar dem till er så fort jag laddat ut dem från kameran, om ni vill?!

Jannie
0

#49 Hemskt gärna. Ska bli jättekul att se hur han utvecklats detta året.

Milla
0

Så fina foto! Jag blev kär i Another color van de amstelhof så himla vacker!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Johanna-Granberg
0

#50 Här kommer bilden, inte världens bästa men håll till godo!

Hanna-D
0

Johanna, fick du någon på Skerry?

Johanna-Granberg
0

#53 Fick några men de blev dåliga då han hade svårt att stå still, och den bästa blev suddig, tyvärr. Lägger in den men den är inte bra.

Jannie
0

#52 Tack, visst är han fin!

fuxar
0

#51  Då har vi samma favorit, blev förtjust i bilden på honom som tremånaders föl som jag såg förra hösten på Amstelhofs hemsida.

Den godbiten skulle man ha i stallet!

SofieN
0

Dum fråga kanske.. Är det mycket män som håller på med shetlandsavel i holland, eller är det vanligast med män som visar bara? Här är det ju snarare tvärt om, nästan bara kvinnor som visar.

Hanna-D
0

#57 Det är betydligt mer män som håller på med shetland i Holland än här i Sverige, det finns kvinnor som visar också men de är i minoritet.

[Billan]
0

# 56

Du har ju din lika dan hemma i stallet.Skrattande

Minsanne
0

Over all champion hingsten Richard vd Kleine Steeg är såld.
Man kan ju bara tänka sig vad den kostade Obestämd

Pyttis
0

#60 Ujujuj! Kan kanske inte ens tänka mig priset….Obestämd

fuxar
0

#59   Ha ha tycker du!!!!!!!