Kraft vitamin B pellets
Någon som har provat det? Vilket är bäst, pellets eller sirap? Vilket är mest prisvärt?
Delad glädje är dubbel glädje :)
Pellets är bättre, alla gånger! Inget kladd och man behöver inte hålla på och diska och greja. Dom hästarna som inte får kraftfoder äter det ju precis som det är, till skillnad på sirapen som man oftast behöver blanda med kraftfoder.
Vad som är mest prisvärt vet jag inte däremot.

Men det är roligare att ge sirapen då hästarna är helt tokig i den! 
Fast onekligen är det ju smidigt med pellets om de inte får något kraftfoder…

Jag har helt gått över till Pelletsen, jag tror faktiskt att den är mer prisvärd då det inte blir något spill och kladd, för hur det än är så får man ju inte ut allt ur flaskorna bla och lättare att ge för lite eller för mycket av det flytande.
Mina hästar pelletsen direkt ur handen om det skulle behövas och behöver inte få något kraftfoder.
Jag använder ju även krafts E vitaminer i pellets nu för tiden.
Våra tävlingshästar får ju både E+B hela tävlingsäsongen .
Har haft det två säsonger. Smidigt, smakligt, inget klen och det behövs inget extrafoder att blanda det i.

Jag gillar pelletsen bättre.

Kraffts b-vitaminer innehåller inte pantotensyra som oftast är det som fattas hos en häst. De kan i regel, om det rör sig om friska individer, bilda sitt b-vitamin själva. De behöver inget extra förutom Pantotensyra vid pälsättning o fällning. Det är bara vi som lägger ut massa pengar i onödan. Jo jag ger oxå b-vitaminer, vår o höst men kör då EMINs för det innehåller pantotensyra

Pelletsen tycker jag är det bästa.

#6 för att få allra bästa resultat så ska man ge E- vitamin också .
Jag har använt både Emin och Shyfeeder, krafts och helt ärligt så har det inte varit någon skillnad på resultaten alla har funkat likadant så jag vet inte om det stämmer som Emin säger. Nu finns ju Emin i Halmstad och jag träffar ägaren en del och han kan verkligen prata för sin produkt ;)
#8 Jag ger också dem som tränar och tävla b+e.
Andra som får b är om de skall resa, före och efter ger jag dem. Om de inte äter ordentligt eller dricker dåligt, då är det shyfeeder som gäller. Annars fungerar pelletsen bra, smidigt att ha med sig vid resor också.
#6 Mig veterligen har de inte framkommit vid några studier att hästar behöver något extra vid pälssättning och fällning.
Veritas odium paretFörvånad

#9 Ja det är de värda de små liven så de kan prestera bra och återhämta sig snabbt ;)
Vi ger Kraffts vitaminpellets men även Emins till några.Fördelen med pelletsen är om inte hästarna behöver kraftfoder, är det ändå lätt att få i dem vitaminerna.
Resultatmässigt är det ingen skillnad vad jag kan se.
Jag kör samma här. pellets form på allt som går. Då behövs de inget kraftfoder utan de brukar äta endå. Hälften här är dessurom tokiga i kraft mineralerna i peletsform och är lika besatta av det som något annat godis :D
Hakuna matata!
Tack för alla tips!
Delad glädje är dubbel glädje :)
#10 B och E arbetar inte tillsammans på nått sätt utan har helt skillda funtioner i hästens kropp.
Jag har gått över helt till pellets tycker det fungerar utmärkt, som ovanstående sagt så funkar det bra att ge som godis, och framförallt dom som inte har behov av kraftfoder + att mina är som tokiga i det.
Prisvärt ? tycker alla b vitamin produkter ger samma resultat, men pelletsen fungerar bäst för mig och för en som har 10 lr fler så tjänar man på att ge pellets.
anledingen till att jag gick över helt var just att alla åt inte den flytande blev mkt spill , och dom som inte hade behov att äta kraftfoder blev man tvungen att ge bara för att dom skulle få i sig vitaminerna.
Mycket nöjd ! 
Pellets helt klart, ger dock Shy feeder i fallningstider eftersom den har annat innehall. Hastarna alskar den och ater direkt ur handen/flaskan.
Om jag ger i flytande form avnvänds en spruta och de får det direkt i munnen, det blir inget spill.
Veritas odium paretFörvånad
Hur mycket pellets/häst och dag ger ni?
#5 Vad tycker hästarna då?

#19. De gillar den också
.

#17 Underbart tips! Varför har man inte tänkt på det, dom älskar ju det flytande, iallafall dom som får det i vårt stall :)

#21 Fast jag har gjort så med och jag får allt lite spill ändå om jag ska vara ärlig och kladdigt blir det ;)

Tusan
Jaja, jag måste i alla fall prova, annars får jag diska vidare ;)

Jag ger mina flytande, mest av den anledningen hade jag inte hade koll på att det fanns pelleterat. Jag ger min lille lite kraft och ringlar B-vitamin över. Minimalt med kladd då gossen bara älskar det, så han slickar sin krubba heeelt ren!
Det som är pelleterat- vad heter det?
Vi ger också i spruta om det gäller flytande saker. Men då vi ger något i pulverform ( typ fenylbutazon ) använder vi också spruta, mycket praktiskt då det inte kan sorteras ut utan det hamnar direkt i munnen.
#24 Det är krafft som har det, Krafft B-vitaminer heter det helt enkelt. En vit och blå burk.

#26 tack, kollar på City Gross