God morgon 2007-01-22
God morgon alla!
Min bil har brakat ihop. Tappat halva ljuddämparen, så bilen smäller och låter. Kan inte köra den alls nu! Hur kul är det! Jag kommer ingenstans!
Skall försöka under dagen att ragga rätt på reservdelar och ngn som kan hjälpa mig att byta/laga! För det här är snudd på katastrof… Jag som behöver AKUT åka till Västerås o hämta min häst. Jag är så jädra ledsen för det här. Jag gillar inte att vara till besvär och nu är "jag" det, då jag lovat fixa detta snarast. Tur att det finns folk med enorm tolerans…
Nä, hoppas ni får en bra dag i snön, vackert är det ju iaf!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

då kan vi bilda klubb!
min bil rasade också i helgen - körde den tre gånger under lördagen utan problem, men sprang in för att byta till stallkläder (ca 5min) jag kommer ut igen och skrället startar INTE! den laddar inte upp batteriet.. så nu har jag en snäll sambo som lånar ut bilen - MEN som inte har det viktigaste av allt en dragkrok (varför man nu köper en bil utan..) så träningen i helgen var bara att ställa in!
annars har det varit en OK helg. middag hos mamsen och papsen är ju aldrig fel!
nu är det minus 15grader här i umeå och solen är på väg upp över Volvo Lastvagnars tak *sååå vackert* - ja förutom fabriken då..
ha en bra dag!

Min brumme fick punktering i går, får jag vara med i klubben då?!
Strax ska jag i väg med Norma till dagmamman ett par timmar, inskolning står på dagens schema. Sen ska vi träffa en kompis efter det och ta en lunch.
Ha en bra dag!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#1 o #2: Välkomna i klubben! :-)
/Cattis
Här är det en vanlig dag på jobbet. Fördelen med att bo i innerstan - man behöver ingen bil. ;) Både 3:an och 4:an går precis utanför dörren och tar en i princip var som helst i stan, eller åtminstone till alla platser man någonsin skulle vilja besöka. :)

#4 Visst, men man kan inte ha häst i innerstan ju. :-)
Eller jo man kan, men inte med sådan hästhållning som jag föredrar…
/Cattis
God morgon!
Äntligen har det börjat att bli lite kallt (ligger runt 0grader) och det snöar lite lite lätt…betvivlar att det kommer lägga sig,men det är mysigt ändå.

Snö och åter snö, ca 2 dm i Tärnsjö och det snöar ff.
-8grader, det riktigt biter… inte är man van vid detta.
Men hästarna ser ut att njuta.
Nu har jag bara 22 dagar kvar att jobba sedan blir jag "bonmora" Åh vad jag längtar!!!
Lycka till med alla trasiga bilar
Ha en bra dag
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

#7 Bonnmora?
/Cattis

Vi föder upp kaniner och får så det änkte jag leva på!
www.gullsmyrastuteri.se
Godmorgon
Första delen av dagen ska jag ta och röja upp i min lägenhet (ett mindre koas här) och förhoppningsvis hinna med att plugga lite. Sen startar en ny kurs idag, så då blir det att dra iväg på föreläsning och sen ikväll kanske jag ska iväg till kendon och vara "sempai" för nybörjarna som börjar idag.

#9 Aha, kan man leva på det då? Kaniner är ju inte värstans inkomstbringande väl?
/Cattis

God Morgon!
Här är det -6 och solen på G.
Har precis käkat frukost med barnbarnet (4år). Han har lite "semester" från lillasyster som är 3 veckor..
Så inatt har han sovit som en stock! Legobygge, mockning och snölekar står på schemat idag
#0,1,2. Ååh, va trist. Bilar som krånglar är verkligen ett elände…Hoppas det löser sig snabbt.
Ha en bra dag alla!!

#0. Välkommen till klubben! Den supersnabba Hondan tappade också avgassystemet förra veckan. Idag är han på verkstad och det kostar 2500:-, tänk vad mycket annat skoj man kunde haft för de pengarna ;)

Det är onekligen bra att ha en bilmekaniker i huset! Sparar många sköna slantar..
#9 Föder ni upp kaniner till utställning och livdjur eller till kött? Vilken ras? Jag önskar er verkligen lycka till för kaniner är mycket pyssligare att hålla på med än många tror då det florerar så många sjukdomar som sprids via råttor och möss som är svårt att styra över.
# 14 Jag bor också med en mekaniker. Skomakarens barn……………..
Vår lilla Caddy har hål i sitt avgasrör och låter som en stor V8.
Sista burken på min King Cab gick det hål på för ett tag sen. Bara den delen kostade mig 2600:- En kompis gjorde jobbet för 300:- så det var inte så farligt. SÅ bildelar är dyra
Vår framruta på folkabussen SPRACK när vi bytte dubbdäck i lördags, hur kul är det egentligen att ha bil….
Audin som jag kör har nästan inga bromsar fram, när man kör så vibrerar hela gaspedalen och så är det inte alltid som den stannar! Bytte till BMW:n i dag, mamma hade parkerat den framför garagen som lutar lite så all snö blask som blir samlas så klart vid bilens bakhjul, så i morse när jag hade superbrottom så kom jag ingenstans, bakhjulsdrift på bilen =/ men skicklig (!)som jag är så lyckades jag komma loss =) Bil skrällen!
Delad glädje är dubbel glädje :)
Förmidda!
Jag får väl klämma i och tala om att vi har -21 grader här just nu. Kan väl tillägga att även min bil var lite seg då då.

-21 Brrr… hoppas det dröjer innan vi får så kallt här. Isch!
/Cattis

god dagens på er alla. Hmm kanske är bra att man inte har körkort i allafall :) verkar som bilar bara går sönder hela tiden.
Nu har jag jobbat min dag och tänkte strax ta mig till stallet. Idag ska Zettan få ´komma ut på en tur. Men tänkte även släppa 2åringen (halvblodet) i padocken med sadel på :) Ska ta med filmkameran tänkte ja :D för de kan nog bli några roliga bocksprång där :)
ha en bra dag allesammans
kram
psst ngn som vill vara med på snöbollskrig? ingen som vill vara med mig :(

Oj, vad många vi är i bilskrotsklubben! Vi kommer faktiskt lindrigt undan ändå, de där 2500:- är för delarna, arbetet får vi gratis.

#22 Jag hade snökrig igår så det räcker och blir över :-)
Se själv: Föl/Vinterbilder!
/Cattis

God eftermiddag!
Även i Skåne är det vitt på marken. Tack och lov inte så mkt, men snöbladen får plockas fram om det skulle behövas i natt.
Hovslagaren har varit här och verkad alla hästarna. Skönt ha det klart om det nu skulle bli riktig vinter, för det är inget kul stå där ute och frysa och hålla hästar.
Ska ut och promenera en stund med nga av hästarna hade ajg tänkte. Gäller passa på när man är hemma.

Vi har "bara" -7 och snö idag men det var rätt kallt om fötterna att köra men urkul !!!
God kväll!
Suttit i möte på jobbet och det finns väl inget tråkigare egentligen…?
Undrar om bilarna gått in i någon slags strejk? Jag höll inte på komma hem i dag men lyckades flörta till mig starthjälp. Nu är ett nytt batteri inköpt, måste bara ha hjälp att byta det 
Gazette har slagits (igen) och har för en gångs skull gjort illa sig - det brukar vara hon som delar ut smällarna annars. Ett svullet öga men tack och lov inga sår på hornhinnan vad jag kan se. Hon ser ganska lustig ut, hon har ju ett väldigt litet, ädelt och mejslat huvud och just nu en svullnad stor som en tennisboll vid höger öga…

#16 Jo, det kan ju ta sin tid och behöver ibland bli väldigt akut, men ändå, när det väl behövs så går det att ordna till matrialkostnad iaf.

"Föder upp, framför allt avelsdjur, som vi säljer"
www.gullsmyrastuteri.se

#24 ja ville me vart me :D vet du föresten Cattis:D fick allt några kort på dig i holland. hehe gick inte att komma undan från min kamera:D
min 2 åring blev helt galen med sadeln i padocken :) många skutt blev de:D
God kväll! Nu har snön kommit till denna delen av Skåne o inte lite heller. Allt på en gång! Det värsta är ju att det blåser också så det blidas såna driver o "flyter" runt snö på vägarna. Blir rätt snabbt blind på var vägen är när man kör i sånt. Hoppas jag kommer ut till stallet i morgon. Ligger mitt ute bland fälten. Kanske helt igenblåst. Tur man har traktor(=volvo)…hihi! Inte kul o fastna i driverna.

God kväll. nu har termometern krupit ner till -17 grader här. tur att man har gott om ved!
Natti natti
www.gullsmyrastuteri.se