Mini eller inte??
Har anmält mitt lilla sto till bla Köpings utställning.Jag köpte henne som Mini,men nu tycker jag hon nästan är lika hög som mitt andra "vanliga" sto.För mig kvittar det,men skrev Mini klass på anmälningsblanketten,kan jag bli förflyttad på plats eller hur ska jag göra? Hon är 5 år gammal.
Alla minisar ska mätas på plats och om det visar sig att hon är för hög på utställningsplatsen så kommer hon få gå med de standard stora. Var det svar på din fråga?

Hon ska mätas på plats och om hon då är över 86 cm får hon byta klass. Mitt råd är att du är på plats i god tid för mätning, eftersom standard vanligtvis bedöms före mini (vad som gäller på just den utställningen står i katalogen som skickas ut till utställarna ca en vecka före utställningen - där står oxå vilka tider det erbjuds mätning). Om standardklassen har påbörjat sin rangering får hon nämligen inte gå med i den klassen, utan får då visserligen en bedömning men förlorar rätten till rangering (blir oplacerad) och kan inte tävla vidare om eventuellt championat eller BIS-ring.
Med reservation för att det gjorts några stora förändringar i proppen för året…

Johanna var visst snabbare än mej! ;-)

Jätte tack! Nu kan jag slappna av