God Morgon 18/1!
God Morgon allihop!
Idag blir det en massa ärenden, det ska handlas och hämtas både paket och hästpass på Posten. Och allt måste ske nu på förmiddagen då minsta dottern kommer med skolbussen halv 1. Och halt är det så man får köra försiktigt. Här regnade det lite smått igår kväll och detta har sen frusit på under natten så dessa vintervägar med hårdpackad snö har nu även en fin isskorpa överst, hm. Och ca. 4 mil söder om oss snöar det ymnigt så det lär väl komma hit under dagen antar jag.
Idag är Ivette bra igen efter att ha haft ont i magen (tror jag) i 2 dagar. Såg att hon inte var riktigt pigg i förrgårs kväll så vi tog ut henne från hagen och gick en del med henne. Hon hade fina tarmljud men var ändå hängig kändes det som. Hon fick stå inne över natten så jag kunde kolla henne regelbundet och se att hon åt och drack och det gjorde hon. Samma visa igår, gå en sväng och sen stå inne över natten men nu på morgonen verkar hon vara sitt gamla jag igen. Undrar vad det kan ha varit. Skönt ändå när allt ordnar till sig, min vackra Ivette.
Ha en bra dag allihop!
Amor vincit omnia 
God morgon!
Här vräker snön ner o det blåser snålt, tempen ligger på ca-1 o det känns rått i luften.
Är hel nojjig över Doris just nu, har fått för mig att hon iaf inte är dräktig då jag inte kan känna nåt och att hon är den smalaste av alla o de andra absolut INTE är dräktiga! Vet att det är iaf 4 mån kvar för henne o att det är första fölet men nåt borde jag väl kunna se/känna? Orolig…
Annars rullar dagarna på, idag blir det handla mat o betala räkningar, vardag med andra ord.
Ha det gott alla!
#0 Kör försiktigt!!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
God förmidda!
Precis hemkommen efter lite jobb, hinner inte med min kälktur med Zdeno jag planerat för jag ska snart hämta barn sen uträtta allehanda ärenden medans jäntan är hos frissan, gissa om hon är mallig! Ska få vara där själv och bestämma hur hon vill ha sitt hår, blott bara ( snart) 8 år..
Jag får sikta in mig på imorron istället.
#1 Jag förstår din orolighet över henne, min Trine ser inte heller dräktig ut och hon är först med att föla här, sista helgen i maj har hon tid o jag har då inte sett nå sparkar än. MEN hon är lite annorlunda i beteendet tröttare och lite stillsammare än hon brukar så jag hoppas iom att fölis inte är min. Tror hon bär högt upp så gjorde hon sist oxå..
Ha en bra dag alla!