Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 774 ggr
sanne
0

God Morgon 2007-01-23

Hej allihopa

Här stod mätaren på 14 minus i morse, jäklar va kallt det var.. vissa hästar har hällt ut sitt vatten så det var skridsko bana i stallgången.. men dom verkar bara må bra av vädret o då får vi ta på oss mer. idag ska jag med äldsta sonen till ögon läkaren, sen kommer Morgan Johnsson o går igenom våra hästar, ska bli såååå intressant, hoppas vi gjort ett bra val av avelston, till vår underbara hingstGlad

Hoppas alla får en bra dag, o att alla bilar funkar idag !!!

hej hej

Wippen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon har släppt ut hästarna i detta vackra vinterland jisses vad just och vackert det är, pust bara att bära vatten men men man får se det från den ljusa tiden våren kommer väl snartSkrattandeSteffi och Biggles förra året i oktober

Lulan
0

Brr! Här är det också kallt, nu står  termometern på -18!

Idag blir det förutom jobb kolla på ny bil :) så är vi bjudna på middag då svärfar fyller år - en "ohästig" dag alltså!

Cattis
0

God morgon!

Bilen fortfarande trasig = stanna hemma idag med.
Nicke ställde upp o kom o hämtade barnen nu på morgonen så de slapp ta bussen när det är så här kallt. Tack Nicke, verkligen snällt!

Jag hoppas på att kunna skrapa fram en ny ljuddämpare snarast så jag får bilen lagad. Kul för den som skall laga den i den här kylan. den går liksom inte att flytta så vidare långt. Nu står den utanför huset och risken är att den blir inplogad om det kommer mer snö. Så jag hoppas vi kommer kunna lösa detta snarast.

Jag vill åka till stallet! :-(

Jag får roa mig med att fortsätta tvätta. Ni har ingen aning om hur jäkla mkt tvätt som finns kvar, trots att jag kör maskiner HELA tiden jag är hemma. Helt hopplöst. Jag skulle behöva en STOR maskin och en torktumlare. :-/

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Pyttis
0

God morgon!

Här har det verkligen blivit vinter, både vad gäller snötäcke och temperatur, termometern står nu på -17! Det var "bitigt" i näsa,ansikte mm när pållarna skulle tas ut! Men de små gillar detta jättemycketGlad Det är shettisrace i hagenSkrattande Småbenen går som trumpinnar och snön yr om dem!!

Denna dag ska först avklaras med ett besök på af, sedan får det bli lite snöskottning (om man klarar kylan) annars pulsar vi väl ett tag tillFundersam Strömmen ska också brytas ca 4tim för reparation efter stormen så det hinner väl bli lite brrrrr inomhus också!

Ha det bra alla!

Marta
0

#3 Cattis,
-du kan ju alltid baka en sockerkaka mellan tvättarna Flört

Cattis
0

#5 Ja, det skulle jag ju kunna… :-) Fast, då är nog bröd viktigare att baka. :-/ Jag har faktiskt mix till både bröd o sockerkaka hemma :-P

/Cattis

[Jemla]
0

God morgon!

Här var det -11 grader imorse, brr.
Jag sitter hemma och är sjuk med feber, ont i halsen och hosta. Så himla typiskt eftersom vi är lediga idag och jag skulle ha fått jobba (försökte trots allt åka till jobbet imorse men kunde inte stå på benen). Var ute med hundarna för en stund sen men bara det var överkurs. Så nu sitter jag här och kan inte ens tillbringa min lediga i stallet. Surt! Fundersam

maggan
0

GOD FM.

#7 Så kan det gå när man kyler ner sig i snön. Krya på dig!

Annette
0

God Förmiddag!

Nu skall jag in till stan och hämta jobbets mattor på kemtvätten, sedan har jag arbetat klart för idag.

Jag kan bidra med ägg till de där sockerkakorna, har hela kylskåpet fullt. Min mors höns måste fått spatt, de värper fortare än äggen går åt.Flört

Tigrou
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

Brrr här var det  -20,3 i morse nu är det -15. "Chefen" (på pappret) är i Örebro så jag passar på en stund att gå in och värma mig inför nästa ridtur och självklart blir man sittandes framför datorn, varför är det så?

Jag har i dag lärt mig att torv är inge bra i en utebox när det är  -20 ute men halmen funkar.

#3 Du skulle behöva ha min tvättmaskin som jag har i stallet. Visst är det lustigt, hemma har jag en maskin som kostade 4500:- den i stallet kostade 15 000:- Gissa om sambon tappade hakan när jag berättade att jag köpt den.

Madelene_Udd
0

God Middag!

kallt hos mig också, men härligt härligt att slippa klabbet!!!

Ha en bra dag!

Häls Madde

AusaBausa
0

-13 i dag här också. Lite skillnad mot 8 + för ngn dag sedan. Snön lyser i solen o det är helt underbart väder! Gött!!!

ingrid
0

God middag

Snö, snö här är en decimeter snö idag. LYCKA! Precis på nollan och vindstilla kanon att vara ute :)

Kraka
0

Huvaligen vad kallt!!! -15 grader kl.6.00 men Pärlan & hennes kompisar verkar inte bry sig.Glad

Marta
0

#6 Men snälla Cattis,   inte behöver man mix till varken bröd eller s-k.  - Vad ska vi göra med dej   Gråter

Blev så inspirerad att jag satte en bröd deg, riktigt nyttig med rågkross, linfrö, solrosfrön, russin rmm rena hälsohemmet här ju!!Glad

Cattis
0

#15 Göra med mig? Ja… komma hit och baka åt mig kanske? Räcka ut tungan Det var väääldigt länge sen du övernattade här nu. Sist var väl då vi gick på Bon Jovi konserten? I det här huset har du inte ens varit…

Linfrön och solrosfrön! I brödet! Usch! Eller tänkte du mata hästar och fåglar med det?  Då kan jag förstå valet av ingredienser. Man ska inte ha fågelmat i bröd! Cool

Däremot tar jag gärna emot recept på gott bröd, som inte innehåller skumma saker som frön o annat krafs…

/Cattis

Cattis
0

#0 Sanne, hur gick det med domarbesöket? Vad tyckte han?

/Cattis

Kratern
0

#15 Det beror kanske på hur många barna man har runt fötterna. Hemlis

Milla
0

Gomiddag!

Här i skåneland är det minsann minusgrader, tyvärr har det börjat blåsa igen.

Sanne jag vill också veta vad morgan saRäcka ut tungan

Jösses är ni så duktiga så ni bakar och står i??? hade jag gjort det så  tror jag mina barn hade ringt akuten direktFörvånad

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

zettan
0

god eftermiddag :)

medela er att morgan är på plats nu hos sanne :) hon medelar säkert senare vad han sa. Tyvärr fick ja ingen skjuts ut till stallet så tidigt så ja kunde vara med när morgan kom. Men men ja får ju veta senare vad han sa:)

Pust prexis varit ute med hunden, Hon var helt galen i denna snö. Tänkte gjort en fin snöängel på gräsmattan men tror ni den fick vara kvar? Ne fick inte ens göra den själv för när ja la mig ner och skulle börja göra den så blev ja överfallen av en hund i fullgalopp :/ Undra om hästarna hade gjort samma sak ?

nu ska ja äta sen åka vidare till stallet.

Annette
0

Baka limpor, vetja! De sköter sig själva, bara att lägga i långpanna eller avlånga sockerkaksformar.

sanne
0

hej hej

Ja nu har vi fått vår dom… skoja bara. mycket intressant måste jag säga, tur att man har honom så nära, han gick igenom alla hästar först, och sen gick vi igenom stamtavlor mm, han toppade 4 ston o 2 fick väl inte riktigt så bra, men ett av dem ska vi ha kvar ändå, hon är lite av ett oskrivet kort och kan bli mkt bra avkommor m jozo.

Cattis, mest gillade han vår Loni som är efter din Bonzo, det var kul för henne tror vi själva på också.

Sen var ju detta inte ur utställnings synpunkt utan hur vi ska fortsätta med vår avel, då vi är så nya. men vi har en super hingst, (tycker även Morgan) så nu ska det bli spännande ett par år framöver, han tror också mkt på anja, och hennes föl kommer ju snart… 10 april.

Jag skulle verkligen rekommendera detta för andra som vill veta vad som dom ska göra med sin avel o sina hästar.

mer kan ni läsa på vår hemsida inom kort.

tack för nu

sanne

zettan
0

#22 vad kul att Morgan tyckte om hästarna. Får prata med med dig i morgon om detaljer ;)

Axina tömkördes idag för första gången. tur man  hade en snäll pappa som orkade pulsa med i snön. Axina skötte sig exemplariskkt,

Zettan betedde sig lite konsttigt i kväll :/ får nog ha lite koll på henne. men förhoppningsvis var hon bara trött på att gå i hög snö med tjock mage.

Cattis
0

#22 Vad roligt! Både hela grejen och självklart att han gillade Bonzos barn. Jättekul! Skall läsa mer på er sida sen.

/Cattis

Milla
0

Så roligt Sanne! Får också läsa mer inne på din sida sen. Detta skulle jag också vilja göra med mina hästar, så intressant!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

SaraDoos
0

har haft -2 här idag, rena värmeböljan jämfört med er andra…

susanne-s
0

Dagen började med fruset vatten i la´gårn, ändå hade jag tagit in hästarna från lösdriften!
Sedan jobb mm och så hem till hästar som turats om att stå inne och ha tråkigt idag. -inge´rolig mockning idag inte. 21 minus i morse och 19 nu ikväll. Vackert visst men det är lite för mkt av det goda,
Trevlig kväll

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se