motionera dräktigt sto
Hur länge motionerar ni era dräktiga ston? Det vill säga, hur länge kan de köras, agilitytränas osv innan de är dags för fölning?
Har ett sto som jag nyligen kört in som jag vill hålla igång så länge som möjligt så att hon inte glömmer bort det hela nämligen (som skall föla i April).

Inte alls, som regel.
Mitt dåvarande 3-årssto körde jag in innan betäckningen och sen kördes hon inte förrän 1½ år senare - det var inga problem, det hon kunde innan kunde hon även efter fölningen. 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Inget alls
Jag kör mina ganska länge, men jag ska väl PÅPEKA att det är bara lugna turer iom att magarna växer och man vet ju själv att när man kommit en bit så är det inge najs o springa..Sista 4 månaderna så är det bara skrittpromenader för grundkondisens skull och att dom inte bara ska gå o häcka i hagen, mina gillar iaf att få komma ut o göra nåt.
Om sto i fråga tycker om att komma ut på tur ska du givetvis köra henne, dock lugnt. Ju bättre kondition vid fölning desto bättre anser många. Sista månaden/månaderna är de skritt som gäller, kanske bara promenader i lugnt tempo. Allt beror ju på ditt sto, om hon är pigg och med på noterna tycker jag hon ska få göra de hon tycker är kul under rätt förutsättningar för henne. Lycka till och hoppas allt går bra, både med motion och fölning :)

Tack för era tips och lycka till önskningar! Indiana i fråga älskar att jobba så att ställa av henne helt är nog inget hon själv hade gillat. Så lätt motion i skitt blir nog precis lagom för henne :)