Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 1816 ggr
Midlingur
0

Mätkäpp

Vad hittar man en mätkäpp? Börjes sålde innan, men hittar inte den längre på hemsidan. Vet att Svenska Ridsportförbundet säljer men de är dyra. Någon som vet? Mätkäppen ska kunna mäta minst 80 cm.

VeronicaP
0

Jag köpte en liten , har för mig att Ingvar som har hand om Hallands väderö sålde sådana innan kolla med han om han vet någon som säljer..

Marta
0

Norman Taylor på Gilsand-Wells stuteriet i UK säljer shetlandsmätkäppar, han är säkert i Holland i januari. Det är väl även där han skaffar dem tror jag.

Cattis
0

Ingvar Johansson sålde iaf tidigare mätkäppar.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Kris_J
0

Hyssna limfog är det som gör och säljer det käppar som även finns att köpa genom ridsportsförbundet. Hyssna limfog för även en liten käpp som är,om jag nu inte snurrar till det, 110-120 cm. Den står i stallet. Kan kolla i morgon.

Veritas odium paretFörvånad

Cattis
0

#4 Menar du att du inte har lust att springa till stallet och titta efter just precis nu? :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

[Anna-N]
0

Jag köpte min av Ingvar Johansson. Boleprodukter har en nästintill likadan i sin katalog.

ZABA
0

Fråga Eva (Hanna) D på Kilskogens Stuteri. Där tillverkas det finfina mätkäppar för shetland och små B-ponnyer på "löpande band".

Kris_J
0

http://www.hyssnam.se/

Nu hittade jag sidan som har dessa mätkäppar.

Veritas odium paretFörvånad

Kratern
0

#0 Tror inte de mätkäppar som fanns i Börjes var godkända. Det vet jag att Ingvars är.