Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1151 ggr
Annelie-P
0

Vem var domare?

Någon som har i huvudet vem som var domare på följande utställningar/premieringar:

91 Kungsgården
92 Kungsgården
93 Valla
93 Nossebro
93 Mellerud (premiering, ej SSS)
94 Mellerud (premiering, ej SSS)
95 Växjö
95 Borås
97 Växjö
06 Mantorp

fuxar
0

Kungsgården -92 Alf Johansson och Roland Fransson.

Valla -93 Msr D Staverly, Skottland och Gun Johansson

Mrs Provan, Skottland och Hans Persson.

Letar om Kungsgården -91 , vet att Torsten Jeppsson var den ena men den andra???

dajmie
0

Borås 95 var det Morgan och Torsten. Willeke v,d Kemp blev Bis på 109898-44p

Mellerud tror jag det var Börje Brostorp eller Morgan är inte hundra.

Nossebro var det riks 93 och Generalmönstring Madde Beckman och Gun Johansson, Ingar Johansson Håkan Ström Alf Johansson och Kurt Larsson, PP Bis på 42 med tia på typ, Dajmie Bim 42p

Dom andra är jag lite osäker på.

fuxar
0

Håkan Ström dömde med Torsten i Kungsgården -91.

dajmie
0

Väjö 95 var det utländska domare JL och BL står det på mitt protokoll, Torsten blev Bis med Fina Edelwisse på 44p och Django v.d Römer blev Bim på 44p.

Växjö 97 var der Arne Emanuelson, kommer inte ihåg vem det var mer om det var Ulrika kanske.

Annelie-P
0

Tack ska ni ha!

Eftersom stoet i fråga på Kungsgården importerades av Torsten borde jag kunna utgå från att det var Håkan Ström som dömde henne där. Svårare att veta vem som dömde henne året efter.

#2 I Nossebro var det Äppelbo Lätta som visades, men det var väldigt många domare där verkar det som… Du har inte katalogen kvar…??Oskyldig

dajmie
0

#5. Jo jag har faktiskt kvar katalogen, men det är bara var jag kan ha lagt den, ska kolla upp detta. Var det Göran som ägde lätta då.

Annelie-P
0

#6 Härligt!!

[Billan]
0

1991 dömde Torsten Jeppsson och Håkan Ström i Kungsgården.

Ursäkta jag var sen så andra inlägg hann komma in under tiden.

dajmie
0

#1. Var det Jolly eller Fire som blev Bis i valla 93, har för mig att det var någon av dem, och Willeke Bim.

[Billan]
0

Var det inte Jolly Roger BIS och Kölnäs Bellamy ( Ettåring  45 p ) BIM. På Valla 1993.   Eller hur Gunilla. ???

Willeke var BIS året före.

Pernilla77
0

06 Mantorp var det Kurt Larsson

dajmie
0

Ja du har helt rätt May. Wileleke var Bis året innan.

fuxar
0

#10 Helt rätt May, lilla fina Bellamy!!!!Glad

AnnaLundin
0

#4 - i Växjö 1997 dömde Annika Strindgård i ena ringen. Och jag har en stark känsla av att det var Bengt Ohlsson som dömde också, för jag visade en ponny åt en kompis där då, utöver att min Kringlan visades för Annika där och då - hennes allra första utställning och första guldet jag fick. Vissa saker minns man för evigt.

Växjö 1998 dömde Torsten och Arne, för då visade jag Douglas första gången (när jag hade honom på station).

Växjö 1995 - undrans om inte BL står för Birgitta Larsson.

Annelie-P
0

Tack för ert engagemang Glad. Då var det egentligen bara två kvar:

93 Mellerud
94 Mellerud