ÖNSKAS: Ponnyputetips
Kollar runt efter en lite mer sadellik ponnyputa. Har nu hittat två märken som intresserar mej och vill gärna ha synpunkter från framförallt er som har/provat/sett dessa.
Tycker det ser ut att vara i stort sett samma sadel, men om jag förstått det rätt är det flyttbara bossor på Wintecsadeln men inte på den andra. För/nackdelar med det?
Vi har en Wintec kidssadel, den är jättebra. En lagom blandning mellan puta och sadel. :)
Jag har två shettisar, en rätt så kraftig o en normalstor. Båda har varsin wintec sadel o den sitter jätte bra på båda.
Så den sadeln kan jag verkligen rekomendera! 
Jag som har haft två barn som ridit ponnyputor, har två tips att ge dig..
* köp en i syntet, dom har mkt bättre fäste i sadeln då, båda mina har "halkat" av när ponnyn tex har ruskat på sig..
* ta en som går att ställa om bredden på ryggen så att säga, brukar vara kardborre så man kan ta lös ändra..

Några följdfrågor om Wintec Kids till er som har den:
Undrar över sätesstorleken, då det i länken ovan bara står "liten". Har fått uppgift om att den är 29 cm, vilket skulle motsvara knappt 12". Hur stora barn (åldersmässigt på ett ungefär) passar sadeln till?
Min nuvarande sadel är 14", det är ju ändå rätt stor skillnad… 
Undrar oxå hur ni upplever kvalitén, då jag hittade en på annons som ser nästan "baksutten" ut fastän den uppges vara så gott som helt ny… Vet inte om det är mot någon regel att länka (isf får någon Medarbetare ta bort länken) till annonsen.
#5 Pernilla, jag har SETT en ny sådan, upplever att den är lite "baksutten" i modellen så den föll inte mig " i smaken"
så här står det om Knights-sadeln:
Perfekt sadel för de allra minsta ryttarna. Tillverkad i ett tåligt och lätt material så att de själva skall kunna sadla hästen. Bred bom och anläggningsyta för att passa bra till shetland. Handtag i framvalvet för extra trygghet. Ett års garanti på bom, material och fabrikation. Stigbyglar och sadelgjordmedföljer.
dock framgår det inte vad det är för tumstorlek på den, men vid intresse kan jag ta reda på det
#7 om jag hade klickat på länken så hade jag ju sett att den texten redan var funnen 
och att det var 14"
#5 Jag har haft barn i olika åldrar som ridit i wintec sadeln. Barn mellan 3-9 år.
Min ena sadeln har jag haft i 1 år o den ser fortfarande ut som ny.
Sen kan jag rekommendera en syntet, lätt att tvätta av o väldigt lätt för barn att bära.