Anmälningsblankett
Sitter och kollar på anmälningsblanketten, ser att där står en rad för Mini, Liten eller Standard, har läst någonstans vart gränserna går men nu hittar jag det inte! Så är det någon som vet?
Likaså mankhöjd, har ju inget mätintyg eller liknande, ska man mäta själv eller inte mäta alls? Det blir ju aldrig exakt när man gör själv tänkte jag..
Han är 3 år och ska visas för första gången nu i Nordmaling.

Du behöver bara fylla i mini eler standard.
Om han är tre år kommer han att mätas på utställningsplatsen. Det görs med alla 3-åringar.

Okej, tack! Men vart går gränsen för dem då?
Kom på en till sak, hans pappa har iget svenskt reg/ID nr, vad anger jag då för reg/ID nr?

Mini får vara max 86 cm. Jag vet inte om 3-åringar har annat maxmått, det har ju standard. Men han mäts på utställningsplatsen så det ordnar sig.
Pappan har väl förmodligen ett utländskt nummer? Fyll i det.

Okej, ja han är bara runt 72 så han är inte direkt på gränsen :p
Jo, hittade något nr så jag får väl fylla i det xD
Tack för hjälpen!
72!!! Är du säker på att det inte är en golden retriever?

Haha jag har haft mina funderingar men nä han gnäggar och har hovar så jag tror de är en häst trots allt ;)

Om det inte är jag som äger hästen är det då ägarens medlemsnr jag ska skriva i eller mitt egna?

#7 Är du fodervärd på hästen??
Jag vet faktiskt inte helt säkert.. men det är ju hästens ägare som ska skrivas dit som ägare, men om du är fodervärd skriv då att du är fodervärd och din adress oxå på papperet längst ner eller nåt. Och är det du som betalar så skriv då ditt medl.nr där oxå.
Om du inte skriver din adress kommer ju katalogen hem till ägaren.

#9 Det är min mammas häst som jag har hemma hos mig. Ska anmäla både honom och min egna kille. Kan man skicka båda anmälningarna i samma kuvert?

OK!
Självklart kan du skicka dom i samma kuvert 
Skynda dig att släng dom i brevlådan nu så dom hinner till mig innan fredag, och glöm ej att betala in anmäln.avg innan dess oxå.
Det enklaste är att du anmäler ponnyn i ägarens namn ( din mammas). vem som tar ponnyn till utställningen eller visar den spelar ingen roll.

Oj måste skynda mig! Så otroligt dumt att man måste skicka via "snigelpost" för jag har ingen skrivare att skriva ut anmälningsblanketten med! :( Måste se om jag kan ragga upp någon!
Okej då vet jag :)

#11 Sådär har idag skickat iväg anmälningarna, hopaps att de tömmer lådan som de ska så att det kommer iväg idag så du har det i morgon! Betalningen är dock gjord :)