Föl täcke köpes
önskar köpa ett täcke som passar till ett standard föl. Då vi kommer få ett tidigt föl i år, och det täcket jag har/hade är förstört.. så skulle jag behöva ett nytt.
har ett fodrat hund täcke men om någon har ett som passar häst vore det toppen ! PMa gärna med vad ni har så svarar jag.
mvh// Sanne

Men Sanne det är väl inte planerar förrens i april ? jag har också föl som ska komma i april och har aldrig täckat något föl ..
Så måste du verkligen det ?

www.zolitzas.com/product_info.php?products_id=1008&osCsid=ca60e246ad9417098c99666407e585f5
finns små i fleace. Inte dyra heller =)
Hittade ett hundtäcke på hööks som var i storlek 85, det var halva reapriset på det. Undrar om ett sånt kan passa?
Köp hundtäcke, finns jätte bra med regntätt utantyg och varmfodrade, har mag gördel med kardborreband. Dessa sitter jätte bra på de minsta fölen.

Gonkan, efter förra årets hemska upplevelse när fölet kom i mitten av mars så ska jag vara utrustad !
o med tanke på all denna snö så räknar jag med att det fortfarande finns kvar då !
Jag har köpt hundtäcken på jobbet (hööks) men vill ha ett hsät täcke också.. ska kolla länken o lite andra sidor får vi se :)
tack för tipsen

jag har ju ett tunt föltäcke annars me sanne. De finns i stallet. Kan plocka fram de i helgen om du påminner mig
Mamma köpte ett jättefint föltäcke för många år sedan, med bogveck och svanslapp, stl 65-75 kanske (eller ännu mindre). Det var egentligen julbockens som satt i skyltfänstret i vår lokala ridsprotaffär! När det blev slut på vintern fick hon köpa den för typ 200:- Kan löna sig att hålla utkik i skyltfönstret! Om du vill kanjag fota det, men det är inte till salu, det håller jag hårt i 
Delad glädje är dubbel glädje :)
#8 Ja typ fast mitt är blårutigt i mörka färger! Vad fint ditt var =)
Delad glädje är dubbel glädje :)

Prylgalen som man är, så har jag oxå ett sådant litet regntäcke, fast brunrutigt.
Storleken är 57 cm. Trodde länge att det blivit något missförstånd, att någon vänt på siffrorna och att det egentligen skulle sytts upp i stl 75, men sen såldes det massor av dessa täcken i olika utförande på Tradera för några år sen så det är nog snarare som skrivs i #8 att det är demo-täcken.
#0 Vad är det för slags täcke du är ute efter? Regn, vinter, fleece eller vad?

#5 Ok för vi har ofta fått föl i början på april och har aldrig behövt täcka ;) har bara låtit de vara ute i en stund flera gånger om dagen i stället ..
Jo men bara för det är snö så behöver de ju inte täcke , många föl som föds tidigare än våra shettisar
.
Jo men där hade ni ju otur att hon fölade ute i leran och för tidigt , men får de bara torka upp så brukar de inte vara några problem som tur är ..
Men så är jag ju iof ingen täckes fantast heller
livrädd att de ska fastna och ha sig i remmar och annat

Just nu finns det på Maskintjänst i Örebro några fleecetäcken och nättäcken i stl 60-62 från Eskadron för 70 kr/st vet inte om det är demotäcke eller inte fina var de.

söker främst ett fleece tror jag, så man kan ha inne, då vi har kallt stall. vill vara förbered i år så inget händer.
Gonkan, visst var det så att fölet förra året hade andra problem, men om man ivf kan hjälpa dem att hålla värmen så är det ju bra !
Sanne, jag har två plutte små täcken här, ett fleece fodrat regntäcke och ett tjockare stalltäcke, händer det något, så är det bara att hämta här.
Ädelssons Sadelmakeri
)