Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 473 ggr
Wippen
0

God morgon 25/1-07

Ja nu har man fodrat och släppt ut hästarna och burit vatten i mängder *pust*, hunden har gjort sitt och nu kan man ta en kopp kaffe innan Steffi vaknar och ska ha frukost hon har beställt blodpudding med äppelmos till frukost, hmmm, inte ngt jag föredrar precis

Ha en riktigt bra dag allihop

MVH

A-K

Anette
0

God Morgon!

Har precis kommit hem från jobbet. Ska släppa ut och fodra pållar, ge hönsen och rasta hunden nu. Sen ska jag krypa ner och nanna en stund…

Ha en bra dag alla!! Glad

Puzzel
0

Godmorgon allihop, här ska ätas frukost inte blodpudding här tack och lov men varma mackor blir det, sen lämna minsta på dagis de två större är hemma förkylda + att vinterkräksjukan härjar som värst på deras skola just nu så de har personal brist. Så jag och minstingen ska åka pulka efter hundarna ner till dagis brukar bli stora ögon när vi kommer, hundarna precis som Puzzel älskar detta väder, efter det blir det ut och titta till ta en promenad i snön med Puzz, sen hem och plugga. Ha en härlig snö dagRäcka ut tungan

Midlingur
0

Godmorgon. Idag kommer förhoppningsvis Hilfiger hem, det är det enda jag tänkte skulle hända idag…

RebeckaKihlberg
0

God morgon!

I Malmö är det -9 grader och lite snål-blåst..kallt kallt kallt. Dagen är kantrad av jobb och det med besked…har galet mycket att göra nu när alla studenter börjar plugga igen….och det är alltid bråttom med kurslitteratur :)

Wippen
0

#2 Håller med blodpudding till frukost, näe får man säga bläää, men hon äter alltid en rejäl frukost det ska man ju vara glad över *ler*

Jo jag stekte på tre rejäla bitar och sedan äppelmos till *rysningar*

[Jemla]
0

God morgon!

Idag är febern nästan helt borta, men är hemma ändå för jag är rätt slut i både huvudet och kroppen efter att ha legat "däckad" typ 1½ dygn med runt 40 graders feber, hosta mm.

Ska strax ut med hundarna på morgonpromenad, det ska bli skönt att äntligen få åtminstone lite frisk luft igen. Glad

Ha en bra dag allihopa!

VeronicaP
0

Morrn morrn, verka som det går feber och hostar lite här och där, sonen har ju en himla hosta och även feber, plus lite kräk , så jag hoppas fortfarande på att det är hostan och febern som gör att han har kräkt i går *ler*

För i morgon smäller det ju , då ska ju jag åka til Paris..

Vädret är super fint här i dag solsken -8 grader och vindstilla , tänkte jag skulle försöka gå ut och fota på hästarna lite nu när de är rena för en gång skull..

Pyttis
0

God morgon!

Wippen: Måste ju bara säga att den frukosten är hon väl ganska ensam om?Fundersam Men vilken bra start på dagen!Glad Den behöver hon säkert, eftersom det verkar vara en riktigt fartig och käck tjej!

Här får det väl eldas lite mer då temp. håller sina modiga -12 men strålande solGlad Annars ska det ägnas lite ritplanering för nytt kök (vill ha massor av faciliteter) men det förblir en dröm! En mysfaktor SKA in iaf, hederlig fin gammal vedspis med vattenbehållare i koppar! Ja, den finns redan,spiskåpan.  Sååå fin! Det är ju lite tänkandeFundersam men ett kul!

Se´n får vi se om "värmen" kommer då kanske någon av pållarna får göra nå´t "nyttigt"Skrattande

Cattis
0

God förmiddag!

Jag o Tilde har just lämnat bilen på verkstaden. Sen fick vi en uppiggande morgonpromenad också. Tråkigt bara att jag, stressad osm jag var, missade att få med mig hennes vantar! Så jag fick gå och gnugga hennes händer halva vägen, det är ju ändå 8 minusgrader ute nu. Men, hon klagade inte och leker obekymrat så det verkade inte gå någon nöd på henne. Hon gillade INTE att åka i bilen som nu var helt "strippad" på rör undertill. Hela Vallentuna måste ha hört att i var ute och åkte… :-D

Nu verkade det som att jag kanske till och med får tillbaka bilen i eftermiddag! Fast, med min tur är den väl kvar till måndag istället…

Nu skall jag vika all den tvätt jag lyckats tvätta under veckan, för nu är det fullt på bänkar o torkställningar så jag måste röja plats. Det finns fortfarande 20 maskiner kvar att köra… :-(
Fy bövelen vad jag HATAR att tvätta. Jag vill vara rik, så vi kan köpa nytt när det blir smutsigt…

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Cattis
0

#8 Hur gick det med selen du köpte i Holland? Passade den?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

RebeckaSvensson
0

God förmiddag!

Minute ha ngt emot det då de stod ute och åt ensilage när jag var uts 7 grader och stråland sol samt blåst som gör att det känns mkt kallare. Hästarna verkar dock ine och fodrade. Snart dags att åka upp igen så vi får väl se vad som hinns med idag. Ska iaf ut och gå på promenad med hingstarna.

maggan
0

God fm. Vilken kanondag superhärligt i stallet, solsken!

Tigrou
0

God eftermiddag!

Har precis hämtat hem en sjuk son från dagis som däckade direkt i sängen. Så nu får gubben klara sig själv resten av dagen i stallet. I kväll ska jag på invägning hos viktväktarna nu f***n ska dessa 15 kilos graviditetsövervikt bort! Så jag kan börja rida monté igen.

#7 Ghaa jag vill också åka…… nästa år ska jag bara dit i januari!

I år åker vi nog till våren och bilar runt lite. Ett måste om man åker runt i Frankrike är att stanna till i Disney Willage och gå på resturangen, Rainforest det är en oförglömlig upplevelse om man sitter vid "rätt" bord.

Milla
0

Gomiddag!

Vilket väder vi har!!!! helt fantastiskt.

Usch nu är jag nervös igen…..har precis betalat in och skickat anmälan till grevagården för Pirat, passade även på att anmäla till vartofta nu när jag ändå var på G.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Lauth
0

God eftermiddag.

Har ägnat hela förmiddagen åt att flänga omkring i hyreshus och sätta upp mätutrustning.

Kallt är det men strax så bär det av till solariumet och bli varm igen =)

#13 Kom bara ihåg att sluta efter dom där kilona. Vill allt ha lite carita kvar också *förmanar* Vet hur det kan sluta annars!!

ingrid
0

God e.m. Ännu en sömnlös natt med utgång av hund. Hon klarade dock de tre timmar jag var i skolan, väldigt tacksam över det. Men eftersom jag redan slängt 2 mattor så är det inte så krångligt längre. Hon är dock mkt piggare och har fått lite fil till lunch. Håll tummarna för att det har vänt. #13 Kilona försvinner till sommaren när du har 2 hästar att kuta runt med på utställningarna :)

Pyttis
0

#10 Ja den satt som en "smäck". Såå fin så….. Du skulle ha någon så`n där liten "pyttis" Du med!Flört Då hade Du ju kunnat lånat den minimala selen!Skrattande

sanne
0

Go Kväll. Kallt som bara den, hästarna var helt frostiga när vi tog in. Har haft häst köpare spekulanter här i kväll, hoppas dom vill ha min stora (halvblodet) då hon hamnar lite i skymundan..

har just nu så in i den mycket att göra så jag kan ju hålla med Cattis vad som gäller tvätt situationen, det svämar över… Vi har extremt mkt på jobbet, så övertid typ varje dag för den som vill o orkar. jag hinner ju ingeting.. blir så frustrerad. Vill göra massa saker men men, barnen ser man ju knappt längre men jag kommer ihåg vad dom heter än så länge… hemsidan skulle uppdaters, typ en annan dag..

nu ska jag slänga mig i soffan, är väl vaken ca 20 min kan jag tro. Ha det bra allihopa.

Annette
0

#18. Kan inte du tipsa din arbetsgivare att de öppnar en butik i Skövde? Maxi huset bygger ut och det skulle bli perfekt där. Jag lovar att bli stamkund.

Vilken snurrig dag! Jag har bara åkt fram och tillbaka på vägen, känns det som. Både i jobbet och privat.

Cecilia hostar fortfarande, så hon fick vara hemma från både skola och ridskola idag också. Men i morgon får hon gå till skolan. Då är det FREDAG!