Nord Ponnyn & Uppfödarpriset
Ni som är medlemmar i Shetland Nord glömmer väl inte att ansöka om Uppfödarpriset eller Nord Ponnyn?
Nord Ponnyn är uppdelat i tre kategorier, utställning, bruks och allrounden (bruks + utställning)
Sista dagen för ansökan är den 1/1 2010
Fullständiga regler och ansökningsblanketter finns på www.shetlandnord.com
Ansökningarna skickas till mig på:
Angelica Lauth
Lundstorps Gård 509
655 94 Karlstad

*Håller tummarna att min ansökan inte har kommit bort i postgången*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Förhoppningsvis så har våra ansökningar kommit fram…
Oj, ja då kanske det är bäst att skicka in, har jag helt glömt bort..

#1+2
Jodå det har kommit in ansöknigar från er 

#4 Yay! 
Är det sagt när årsmötet kommer vara, förresten? Jag hade tänkt åka även om jag inte vinner pris (
) för jag hörde nåt löst rykte om att det inte skulle hamna så långt ifrån mig.
www.stuteriprecious.se
#5 Det står i tidningen att det ska vara i Bro den 13 mars.

#6 Men då är jag ju bortrest!

www.stuteriprecious.se
Har ni fått in min ansökan? 
Jag tycker att SSS borde ha dessa priser också. Så man utser en vinnare i Sverige :)

#9. SSS arrangerar bara en utställning om året, Riks. Där utses bästa upfödare.

Om man hade pris där samtliga regionalföreningars tävlingar samt RIKS räknades så skulle det bli mer intressant! Då blir det som Frida menar, Sverige-vinnare. (När jag kollade sist så får bara avelsföreningar arrangera ras-SM, så om vi vill så kan vi ju faktiskt ordna det inom SSS. Shettis-SM vore väl nåt!
Vi har diskuterat det i RKS flera gånger, men eftersom vi är en ridklubb under SvRF så får vi inte arrangera ras-SM.)
www.stuteriprecious.se
#11 Det var det jag menade! Skrev inte så detaljerat. Menade att alla tävlingar räknas, så som när man söker exempelvis Nord priset.
Shettis-SM väntar jag spänt på! Vore så himla kul!

#12 Ja, visst vore det skoj! Att faktiskt kunna titulera sig SM-vinnare på shetland, om man nu vinner nåt, det vore ju verkligen nåt att hänga i julgran! (Jag är ju lite färgad av Fjordhästföreningens RIKS, som efter mycket om och men blev Fjord-SM, där det alltid är hur mysigt som helst och ekipage från hela landet samlas. Det går alltid över flera dagar och blir ett riktigt meeting med bara samma sorts hästar överallt. *mys*)
www.stuteriprecious.se

Jodå, den har hittat hit 
Va bra! Nu borde ju alla ansökningar ha kommit in. Vilka vann? *nyfiken* 

Eftersom jag har lantbrevbärare så måste jag vänta tills på måndag innan jag kan säga att jag fått in alla ansökningar.
Det blir ju alltid lite knepigt med så här mycket "extra" röda dagar.
#16 Hur kommer det att annonseras vilka som har vunnit??

Snabbast är väl på Nords hemsida och vinnarna kontaktas personligen. Vinnarna brukar ju presenteras i SP också.
Finns det ingen möjlighet att anordna ett shettis-sm?

#19 Jag skulle tro att det krävs en motion till SSS om det och att det sedan kommer upp till diskussion. Det krävs ju inte bara att det formella ska bli klart, utan också att det finns folk som vill arrangera det och som kan bestämma vilka grenar som ska ingå och sånt. (Jag är ledig!) Det kommer ju falla på regionalföreningarna att de arrangerar ett SM som vandrar runt i landet, ungefär som RIKS. Och då kommer ju genast frågan om RIKS ska finnas kvar eller ingå i SM, eller om RIKS ska finnas kvar som en utställning utan bruksklasser vid sidan. (Så har Fjordhästföreningen, som brukar samköra RIKS-utställningshelgen med en hingstpremiering ena dagen.) Och i så fall, ska SM bara innehålla bruksklasser? Som sagt, det måste diskuteras och då måste det finnas människor som vill diskutera och dra igång ett SM-projekt.
www.stuteriprecious.se
Nu är det måndag 
?

#22. Jag gissar att styrelsen måste gå igenom ansökningarna och godkänna utnämningarna innan man kan offentliggöra dem.
Om det nu var det ditt ? betyder.

Nu är vinnarna utsedda.
Jag har även kontaktat dem via mail och vinnarna presenteras på Nords hemsida så fort vår webbmaster hinner uppdatera 
Grattis till vinnarna!!

Jag har inte fått något mail. 
Vem brädade mig och Miranda?
(Grattis till er som vann!)
www.stuteriprecious.se
Jag lyckades ta hem Bruks priset, men är väldigt nyfiken på vilka som vann de andra :)
#26 Grattis till brukspriset
#26 Grattis!
# 26 Stort grattis till Brukspriset
!

#26: Grattis! 
Jag jobbar för högtryck…kommer under dagen på Nords sida :-)
Hamras Kenzo RS 545 blev årets allround 

#32 Grattis!
(Attans blåbär, det var ju mitt pris ju!
) Har han tävlat trav eller något sånt? Jag har inte sett honom tävla nåt annat, menar jag. Himla kul med avelshingstar som tävlar, fortsätt med det!
(Fler tävlingshingstar åt shetlandsfolket!)
www.stuteriprecious.se

#34 Ja, Kenzo hade finfina meriter från travet.

#34 Skoj! Ni funderar inte på att tävla t.ex. körning i år?
(Det är alldeles för få hingstar som tävlar körning, tycker jag!)
www.stuteriprecious.se
#35 Han kommer även detta år att starta på travet
, dock så är han fortfarande till salu
Syrran lyckades att kamma hem Utställningspriset med Hamras Linnea och Uppfödarpriset med : Hamras Fröken, Hamras Jelena, Hamras Lazio, Hamras Kenzo & Hamras Linnea

Ett stort Grattis till Kenzo och Hamra för fina utmärklser.. Kul..
Grattis till era fina utmärkelser

Grattis

#36 Sluta, fresterska!
*försöker intala mig att jag har tillräckligt med hästar redan*
www.stuteriprecious.se

Grattis Hamra till fina utmärkelser! 
Jätte stort grattis till vinnarna!!!
#41 Men det vore ju perfekt för dig, med en hingst som du kan använda till allt…
#45 Grattis än en gång, det är ju jätte kul!!!

#44 Ja, jo… *harkel*
Han är fin… Dessvärre är det lite fullt i stallet just nu, samt att hingsthagens lösdrift kraschade ihop inatt (för mycket snö), så jag får inte in någon ny häst här hur mycket jag än skulle vilja. 
Men lycka till med Kenzo i år och må bäste ponny vinna Allrounden nästa gång!

www.stuteriprecious.se

Grattis till alla glada vinnare!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se