Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 23-säljes
Läst 2387 ggr
Anna-karinS
0

Hjälp med prissättning

Hejsan jag ska sälja min förvuxna shetlandsponny och behöver nu hjälp med prissättningen på honom. Jag har ingen aning vad man ska ta för pris, Har ni någon ide?

Om honom: 6-årig valack, inkörd och körd för både vagn, plog och timmer kälke. Han är riden i alla gångarter men inte så mycket. Älskar barn och att arbeta. Jag ska iväg och få mätintyg på honom nästa helg och även lösa ut licensen på honom. Han är ca 115 cm hög. Säljes med all utrustning såsom sadel, träns loksele och täcken. Har ni några prisförslag så är jag väldigt tacksam för hjälpen.

MVH

Anna-karin

Anna-karinS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser han ut, han heter Exzentrics Exit.

AnnaLundin
0

Man skulle önska att du kunde få ut 10-15.000 för ponny+utrustning, för det är troligen en väldigt användbar ponny. Hade jag drivit ponnyridskola så hade det varit en sån jag hade velat ha. Men nu gör jag inte det - än…

Fast om det är marknadsmässigt pris? Ingen aning… Det beror väl ganska mycket på hur akut du behöver bli av med honom.

VeronicaP
0

Ja inte hade jag sålt den hästen under 15.000 om det ska vara  alla sakerna till.

Anna-72
0

Säger samma som ovanståend. Det är inte lätt att få tag på en häst med de kunskaperna. Inte under 10-15000 beroende på hur akut du behöver bli av med honom.

Anna-karinS
0

Tack för svaren, då var jag inte helt ute och cyklade i mina funderingar. Jag vet inte riktigt hur akut det är eftersom jag går och väntar på en tid för diskbråcksoperation så han måste vara såld tills dess. Men det viktigaste är ju att han får det bra.

Anna-karinS
0

Om det är någon som är intresserad av honom så finns det mer bilder och info på min hemsida.

www.123minsida.se/rosshyttan-ponnys

ZABA
0

Tråkigt A-K men så är livet ibland. Hoppas du hittar en riktigt bra köpare till honom. Lika mycket hoppas jag att du får ut en bra summa pengar för honom. Lycka till och låt mig gärna veta vart han hamnar!

Bild: Exit som föl på Strömsholm.

SofieN
0

Stoet jag hade med mig på löshoppningen när du var där, har ju samma mamma som Exit. :)

Hoppas du hittar en bra köpare, och får ut ett pris du är nöjd med. Jag tycker som dom andra att du inte ska sälja under 10.000.

Anna-karinS
0

#7 Ja visst är det tråkigt, helst så skulle jag inte vilja sälja honom jag hoppas ju på att jag ska bli bra igen. Vilken fantastiskt fin bild på Exit som bäbis. Han är en lite större kille nu.

#8 Var det du som hade fuxen? Jag var så surrig då så jag hann inte med att se så många hästar, jag blir så nervös när jag ska iväg sådär. Skulle du till Köpingsutställningen så kom gärna och prata med mig och Chippen.Glad

[Teddy]
0

Är han shettis-WM? Himla fin!

Anna-karinS
0

#10 ursäkta en dum fråga men vad är  Shettis-WM förnågonting?Glad

Johanna-Granberg
0

#11 Tror hon menar om han är korsning shettis- welshmountain.

Anna-karinS
0

#12 tack Johanna då förstår jag. Nej han är renrasig Shetlandsponny.

SofieN
0

#9 Jag hade en ganska mörk och väldigt hårig fux med mig. Jag tänkte åka till köping och kolla bara så vi ses då. :)