Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 870 ggr
runas
0

god morgon 30 januari

God morgon!

Startar dagen med -22 o frostiga träd, vackert men fy vad kallt.

Idag ska jag hämta hem ett lass hö, blir lite spännande att köra släp i all snö men jag tar det som bra träning inför köping.

Min 3:e hund har flyttat hem igen o nu är huset fullt, 3 hundar, två katter o så 4 ponnyer i stallet. Härligt!

Ha en bra dag allihopa!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

SannaHolmgren
0

Godmorgon. Idag blir det hämta hö även här.

Sen går mina tankar till en farbror som avled hastigt, och till hans familj som nu står med ca 60 hästar som de måste bli av med. Det är fina fjordhästar, russ och shetland. Synd vi bygger hus nu annars hade jag gärna velat haft en fin fjordhäst.

zettan
0

#1 fy låter inget trevligt att han gått bort. Hoppas hästarna får ett fint hem. Jag hade själv kunnat tänka mig en fjording igen. Men tiden finns inte Rynkar på näsan

Morrn morrn

De är -15 grader här idag. Ska strax bege mig till stallet. Hade behövt träna Vabiola och Roze men är rädd för att de är på tok för kallt. Ska i allafall ta in Pumba och testa tränset på honom och de nya bettet. Sen blir de lite pyssel med mina godingar

ha en bra dag alla

Denna kommentar har tagits bort.
SofieN
0

#1 Låter inte alls så trevligt.. Men har farbrorn haft tid att ta hand om 60 hästar? Eftersom att familjen måste bli av med hästarna låter det nästan som att dom inte var engagerade i hästeriet liksom.

SannaHolmgren
0

#4 Denna man levde för sina hästar och aveln var nog det enda som han och sambon engagerade sig i.