Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1619 ggr
MadeleneJansson
0

Minns ni Harmi?

Minns ni korsningshingsten Harmi som det skrevs en lång tråd om här på iFokus för några månader sedan?

Såg annons på honom nu, så det hemmet han till slut fick blev inte så långvarigt…. Rynkar på näsanNumera heter han tydligen Ludde…. men bilden var samma som jag sett här…

Dessutom är han fortfarande hingst och har fortfarande inget pass!

suck säger jag bara…..Är tråkigt när det bli så här, framför allt för hästens skull….

Annette
0

Undrar hur lätt det är att sälja honom för 8000:- Obestämd.

Kanske trodde köparen det skulle vara lätt att tjäna sig en hacka.

Jag blir så bedrövad över alla stackars ponnyer som får flytta runt.
Verkar vara ett väldigt vanligt fenomen bland Shetlandsponnyer och mindre korsningar. Jag får inte direkt lust att någonsin sälja en enda häst.

exitingsvillemo
0

ja, vad ska man säga… Stackars lilla ponny…

Blev inte han köpt av ngn härifrån? Från iFokus menar jag.

icansson
0

jag trodde jag inbillade mig när jag såg annonsen men nu vet man ju tyckte med jag kände igen bilden stackars lilla polle

SofieN
0

Synd om dessa hästar som flyttar runt, det den nuvarande ägaren åtminstonde hade kunnat gjort var väl att kastrera den stackars kraken.

MadeleneJansson
0

Nu är anonnsen förnyad….. Står bla att han skulle må bäst av att kastreras… Nähä! vilken nyhet! Och att han är väldigt hingstig… Priset sänkt till 5000 kr…. Står inget om pass nu…..

IdaS-A
0

Tråkigt att de ska behöva bli vandringspokaler. Hoppas hästen kommer till ett bra hem där han får stanna nu!

exitingsvillemo
0

Om hästen mår bäst av att kastreras borde då inte den nuvarande ägaren ta sitt ansvar och kastrera ponnyn INNAN försäljningObestämd

mille-star
0

#7 Det tycker jag också!! Det är väl ändå ägarens ansvar att se till att hästen blir kastrerad om denne faktiskt anser att hästen mår bäst av det. Man kan ju fråga sig varför det inte är gjort redan!

Annette
0

Money, money, money… Det kostar pengar att kastrera. Inte alla är villiga att lägga ut den summan.

exitingsvillemo
0

Tyvärr är ju risken ganska stor att han kommer till ännu ett hem, där kastration inte är hög-prioritet och att han säljs igen och igen och igen…

MadeleneJansson
0

# 7 han kan inte kastreras förrän han har ett pass….. Där veterinären kan skriva in ev mediciner han får i samband med kastreringen….

Efter vad som stod i förra tråden så var det strul med passet, tror att förra ägaren inte hade gett det till fodervärden som i sin tur sålde hästen till nuvarande ägare då hon inte fick tag i riktiga ägaren och kunde lämna tillbaka hästen…. MKT struligt!

Tyvärr hittar jag inte den gamla tråden…..

mille-star
0

Självklart kan han kastreras innan han fått sitt pass! Jag tror snarare att det handlar om prioritet vart man lägger sina pengar på, inte är det på hästens välbefinnande iallafall!

[Rebecka]
0

#11 Jo visst kan man kastrera utan pass.. Jag kastrerade ju min a-ponny korsning i somras och han hade inte pass då.

[Teddy]
0

Är det någon som säkert VET vad som ligger bakom föräljningen? Innan dess kanske det inte är lämpligt med spekulationer.
Jag menar allt kan hända: sjukdom, dödsfall, arbetslöshet osv.
Ibland tror jag vi är lite snabba att dra våra slutsatser.

[Billan]
0

Kastrerade också i höstas utan att visa upp passet  !!!!

exitingsvillemo
0

#14 Det har gått så lång tid och hästen har fortfarande inget pass eller är kastrerad. Detta borde gjorts omgående.

mille-star
0

Att hästen ska säljas igen har jag inga åsikter om, det kan ligga mycket bakom! Men redan första gången hästen såldes så påpekades det att den var besvärlig som hingst, även denna säljare påstår att hästen skulle må bra av att bli valack! Så då undrar iallafall jag vad som gör att man inte gjort det själv utan slänger över problemet på nästa ägare!