Bra passform på träns stl minishetland
Var hittar man träns i stl minishetland med bra passform? Dvs, nackstycket skall vara av sådan passform att det inte far över öronen så hela tränset ramlar av.
Jag vill ha ett inte alltför dyrt vardagsträns, är alltså inte intresserad av handsydda specialbeställda träns i det här fallet.

Jag köpte mitt på EKO i haninge, kostade typ 170kr men det är något år sedan nu. Jag tycker det passar kanon på min kille, även när han var liten.
Jag har visseligen inte någon mini men jag köpte mitt träns till min standad på Börjes i Tingsryd och tycker att det sitter helt kanon.
Annette - har jag missat något? Har du mini?
Jag vann ett Cheetakträns stl mini i Halmstad, det har funkat bra på de med små huvuden jag haft.
F ö tycker jag passform på shetlandsträns är katastrofal!

Det här med shetland och mini och passform är något man kan skriva en hel roman om, då för det första tränsen varierar oerhört mycket i stl och utförande (vem har sett en shettis med 20 cm bred panna???) och för det andra varierar hästarna också.
Globus har ganska vettiga träns för mini och shetland med bra proportioner även om det inte stämmer för precis alla hästar. Tattinis billigaste träns passar mini riktigt bra också, det finns säkert fler tillverkare!
Bästa sättet att få ett bra träns är nog att anitingen handla hos en lokal förmåga eller mäta hästens huvud nog och se hurdan service man kan få hos någon internetbutik.

Jag förstår inte riktigt ditt problem. Nackstyckets utforming är ju likadant på alla träns? Problemet är väl egentligen att inte bettet går att ha på rätt plats, att det hänger för långt ner?
I alla fall, ChetaK tränsen är bra i storleken tycker jag.