Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: godkända-hingstar
Läst 2766 ggr
Mija
0

Ny hingst till sverige?

Jag fick höra spännande nyheter att det förmodligen inom en snar framtid kommer in en ytterligar v.d Römer hingst till Sverige, med spännande stam, härligt när det kommer in nytt blod.

Ellinor Johansson
0

Nytt blod?

Mija
0

Nya linjer förstås

zettan
0

vad är de för hingst ?

AnnaLundin
0

#2 - är det nya blodslinjer eller "bara" ytterligare en hingst med samma stammar bakom som de flesta andra?

Ellinor Johansson
0

# 4 Precis min undran.

Mija
0

Vad jag vet så finns det inte någon efter denna hingst i Sverige, men som med allt annat så finns det ju andra kända namn i stammen, men just denna kombination finns inte representerad så vitt jag vet. Men ingen är ju ofelbar Flört

IdaS-A
0

spännande! Var hamnar han? å vem är han..?

sanne
0

ja det vore ju intressant o höra vem det är. eller ivf stammen då om den är "ny"

VeronicaP
0

men som med allt annat så finns det ju andra kända namn i stammen

Men då är det ju inte riktigt nytt blod , tycker jag i allafall, nytt blod är för mig sådant som inte finns i landet innanOskyldig

Hanna-D
0

Kul med ny hingst och Römer-hästarna brukar vara riktigt bra men nytt blod verkar inte så poppis i Sverige… Kanske för att man inte vet så mycket om det, vad vet jag men jag tycker det är bra med outcross så man inte målar in sig i det berömda hörnet…

Minsanne
0

Jag får väl erkänna, Oskyldig det är vi som köpt en Römer hingst.
Med Bens fantastiska kontaktnät i Holland så går det ju bara inte att motstå en del av alla förslag som vi får.

Piet och Ben är goda vänner sen länge och jag har känt Piet i drygt 5 år. I höstas köpte vi 2 stycken ston från hans uppfödning, Wietie och Avelon of Shetlane, redan då hade vi ögonen på Trigger vd Römer, eftersom Wietie var dräktig med honom.

Han är vansinnigt läckerTungan ute och vad gäller hans stam så är hans far Octaaf vd Römer, mamma är Manon vd Römer och morfar Fortissimo vd Römer.
Visst finns det "samma" blodslinjer i Trigger som i t ex No Fear och flera andra. Men jag tror inte det finns någon e Octaaf med Fortissimo som morfar iaf.

Jag kan också berätta, för att undvika förtal o skvaller, att när han godkändes (etta i sin ring)och lämnade spermaprov så var det inte tillräckligt höga värden. Därför blev han satt som en S12, dvs
han fick betäcka 12 ston per säsong. Han har efter detta visat en hög dräktighets procent.

#10 Du e rolig du Skrattande på semester och ändå på forumet. Hehe, förresten du kanske har någon bild på Trigger?

ThiffannyJ
0

Trigger har jag träffat hos Kramp i Holland. Riktigt fin och trevlig hingst!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Minsanne
0

#12 Tack

Gosa
0

#11 GRATTIS Glad

Har han redan kommit hit till Sverige? Kommer ni bara ta egna ston till han el även utomstående?

Minsanne
0

#14 Tack Glad om intresse finns så kan han ta emot några ston utifrån

IdaS-A
0

Grattis Skrattande

Ellinor Johansson
0

#10  Du skrev "men nytt blod verkar inte så poppis i Sverige… Kanske för att man inte vet så mycket om det"

Kanske är det så som du säger att man inte vet så mycket om det, eller också är det så att man vet för mycket om det.

fuxar
0

Grattis Anne och Ben!!!!!!!

exitingsvillemo
0

#17 vi.,l du utveckla den komentaren lite? Glad Jag har varit av samma uppfattning som #10 men vet du annat så dela gärna med dig.

Grattis Anne och Ben till nya hingsten förresten Skrattande

[Billan]
0

GRATTIS ! Så skoj med det blodet på en hingst.

Mija
0

Ja, jag hade ju inte tänkt mig att betäcka något sto i år, men jag tror nog jag ändrar mig Flört, jag bokar in mig direkt…..hihi

Hanna-D
0

#11 Gratis Internet på hotellet så några minuter fastnade man mellan stranden och hotellrummet, ska kolla om jag har foton på honom, återkommer. Såg honom när vi var hos Martin så det är inte omöjligt.

VeronicaP
0

#10 jag har inte alls ont av nytt blod , men nytt blod är ju för mig som sagt sådant som inte finns här innan , om du förstår vad jag menar.

Jag använder gärna oprövade hingstar också är inte alls rädd för det :)

Minsanne
0

Mija så klart du får komma med dina fina flickor

Hanna , det hade varit snällt

Mija
0

Tack tack

Minsanne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var Piet vd Laan ute och fotograferade Triggeråt oss. Så här ser han ut.
Åh vad jag ser fram emot att få hem honomTungan ute

Minsanne
0

En till

Minsanne
0

Å sista … vad med snö dom har förresten

Petra-Stark
0

Jätte snygg..

SofieN
0

Vilken snygging!

Pyttis
0

Riktig snygging!

carina-w
0

Fin kille Flört

[Teddy]
0

Vilket staket!!

Ja hästen var det ju inget fel på heller….Skrattande

Minsanne
0

#33 Japp, dom flesta har lås på grindarna till sina hagar för att ingen ska stjäla pållarna

Trine
0

Oj här har man missat en läckerbit!Tungan ute

Grattis till er!