Ålder på äldsta shettisen
Hur gammal är den äldsta NU levande shettisen, någon som vet?
http://www.expressen.se/husdjur/1.1790725/tussi-40-ar-sveriges-aldsta-ponny
Första jag hittade på sökning av äldsta ponnyn… Bara att söka vidare..
Det var någon som la upp en länk häromdagen på den äldsta shettisen.. Ska kolla om jag hittar
Där var den tråden, den ponnyn är visserligen också 40 år gammal. Men den såg ut att vara i ett betydligt bättre skick.
Jösses så mager den stackars Tussi ser ut att vara. Manken står upp som en puckel under täcket. Så ska aldrig mina behöva se ut.
Men hon ju är 40 år!!! ( då har man dåliga tänder och f ö svårt att ta upp näringsämnen..)
Nörvang tanten såg ut att vara i gott skick trots att hon är inne på sitt 41:a år. Höftbenen på Tussi ser ut att vara väldigt vassa under täcket.
Veritas odium paretFörvånad
#6 Ja utmärkt skick för att vara 41! Häftigt att se hur vit/grå hon blivit i ansiktet.
Den andra såg inte alls fräsh ut :( Känns som att det börjar bli dags och tänka på hästens bästa, utifrån bilden sett i alla fall.. Sen vet ju inte jag hur det ligger till egentligen men.

Undrar om Boyan lever. Isf är hon 43 år.
Jag hoppas att det är bilden som lurar en ang Tussi, att täcket är lite stelt och ligger "veckat" lite ovanför huden på hästen.
Om inte hoppas jag att hon får somna in snart.
Hittade ingen bild på Flora under länken? men vill minnas att jag sett henne i Land, en spräcklig sak.. Vad det gäller Tussi så tror jag nog det är täcket..men visst ger bilden sken av en anskrämlig ponny.
Grannen har fö en gammal shettis, vit, Pepino, 30 år tror jag, har mkt dåliga tänder men mår väl bra antar jag. Men varför behålla så gammal krasslig häst..?
#10 Jag förstår nog att det kan bli oerhört svårt att avliva en häst man levt med i mångamånga år, men då får man se till hästens bästa och faktist inse att den har det bättre någon annanstans.
Sålänge dom håller sig i lagom hull och tänderna är dåliga fungerar det väl, men så fort dom börjar tappa i vikt är det ju dags att ta beslutet..
I länken med Flora fanns det en annan länk till någon länstidning tror jag det var, där fanns det ett par bilder.
#8 jag tror det
# 8 går det inte att se webstamboken…. eller är hon inte reggad där? den är ju hyfst uppdaterad… men det hänger ju på att ägaren rapporterat henne som avliden iofs…