Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettpremiering
Läst 1121 ggr
Mossedal
0

Premiering av sto

Nu har jag fått hjärnsläpp och får inte ihop detta med premiering av sto…

Sker premiering på "vanlig" utställning arrangerad av SSS (eller annan förening)? Har för mig att man "förr" premierade på speciella sommarutställningar (alla raser).

Hur är det… kan sto premieras på vilken utställning som helst? Eller är det bara SSS utställningar som gäller? Kan stoet premieras året om, eller är de sommarutställningarna som gäller?

Om man önskar stoet premierat på utställning , ska detta anges någonstans?

Snälla hjälp mig, för jag hittar inte rätt information och hjärnan har gått och lagt sig redan… tror att jag ska göra detsamma ;-) Kanske klarnar allt efter en eftermiddagslur?

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

Kris_J
0

#0 Du har verkligen 0 kollFlört

Shetlandsston skall visas vid sommarpremiering för att kunna erhålla avelsvärdeklass. Nedan kan du se vilka platser som gällde 2009, förmodligen är de ungefär samma till sommaren.

http://www.svehast.se/sh/doc/1045.asp

Läs på storeglementet så du vet vad som gällerCool och missar inte vad du har för rättigheter och skyldigheter om du avser att avelsvärde ditt sto.

Veritas odium paretFörvånad

Mossedal
0

Ja men då var det ju som jag "tänkte"… kunde inte formulera mig bara. Sommarpremiering alltså, alla raser :-)

Tack!

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

Dirka
0

#1 är du jätte säker på din sak eller ?  får jag ska stäla ut vårt sto som är tre år nu  vi ska premera hon

AnnaLundin
0

#3 - Du kan visa henne på utställning också om du vill det, men det är mer för nöjes skull och dagsformen som bedöms. För att hon ska få en avelsvärdeklass och ett RS-nummer måste hon visas på en premiering.

polgara
0

#4 Anna jag har full koll på att vår Dirka ska visas på premiering i sommar eftersom hon är 3. Det är bara Magnus som inte har koll på allt eftersom han är ny i gemetTungan ute.