vad gäller vid höjning.
Vad gäller vid höjning av avelsklass för ston.
Ska man skicka in en ansökan, pass eller vad för att uppdatera stoets avelsvärdesklass?
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Det har vi gjort vid premieringar.
Alltså avelshöjt dem

Om man nu ska skicka in protokollet fr Premieringen så borde väl inte passet med, tänker då på de nya reglerna ang RS nr…
OM nu protokollet ska in…
Jag väntar… 
www.gullsmyrastuteri.se

#1 vadå? Vad har ni gjort? Skickat in? och vad?
www.gullsmyrastuteri.se

#3 är det "mitzas" A du tänker på eller ? skickar du in det ? eller vill du att jag gör det ? hur som så betalar jag 

Har du visat henne på premiering när du avelshöjde henne eller funderar du på att avelshöja ?

Hästen "Amitza" :-) är premierad som 08 och höjdes till A men ingenting är inrapporterat ännu…
www.gullsmyrastuteri.se
Det ska de som har hand om premieringen skicka in till SH som sedan rapporterar till rasföreningarna.
Så var tågordningen tidigare i allafall. Det enda beviset man fick var kopian på anmälningsblanketten.
Numera får man väl ett fint Elit Diplom.
Men här i Dalarna har det inte fungerat alls, har fått stöta på massor av gånger och det fattas resultat fortfarande från många år tillbaka.
Hur/om det sen publiseras på webbstamboken får man nog fråga Fredrik om.

#7 Jag tror inte ens vi har fått något Diplom på våran Daslgårds Marielle. Men det är i allafall antecknat i stamboken att hon har Elit
De kanske inte hunnit lägga in alla höjningar ännu? Men min Wimla som höjdes i somras har det inskrivet i webbstamboken så de anvariga i Halland & Västragötaland har skött sig med rapporteringen till SH
Elitdiplomen delas ut av SSS, de borde du fått för flera år sedan Gonkan.
Veritas odium paretFörvånad

#9 Ja jag vet Kris men vet att vi diskuterade det här hemma det året Majs fick sitt Elit och varken mamma eller jag har fått något , det kan mycket väl har kommit bort på vägen om man säger så , det är varken första eller sista gången det försvinner saker på vägen ;)
Även Gazettes Elit är inlagt i webstamboken (visades i Enköping). Hade glömt att kolla faktiskt…
Däremot fick jag två avelsdiplom på Gucci - jag vet att hon är en otrolig ponny men två diplom… 

#11 Inte bara du. Jag fick ett för Moiras diplom i höstas redan, sen kom ett till för någon vecka sedan. 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#12 Konstigt. De visades ju inte på samma ställe, men iofs i samma län tror jag?

Så om stoet i fråga höjdes 08, så bör man trycka på ngnstans?
SH?
www.gullsmyrastuteri.se
#14 Hör med din läns- eller fältkommitté om de skickat in, alltså de som anordnar i din region. Eller skicka ett mail till SH och hör om det är inrapporterat.
Här är en lista på "fältisar" den kanske inte är helt aktuell:
Veritas odium paretFörvånad

Tack Kristin!
www.gullsmyrastuteri.se