Köpingsutställningen
Är det bara jag som längtar o är pirrig inför utställningen? Snart är det dax! Är extra nyfiken o pirrig då jag har två nyinköpta som ska visas o jag har inte den blekaste hur det kommer att gå =) Vi ses där!
Jag grämer mig att jag inte anmälde någon, men jag ska dit och titta i alla fall!
Årets första utställning är speciell för mig med! Ska bli jättetrevligt!
Ska bli såå kul! Bävar lite för att köra med släp i detta väder bara…
Vi ses i Köping!!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Nervös det första utställning som jag ska på jag hoppas det går bra få se vad domaren tycker om min ögonsten kan ni ge mig tips hur jag ska kopla av inan man går in i ringen o vissar upp sin häst hör av er på bjornnallen@hotmail.com MVH Stuteri Lillefot ( Magnus )

# 4 Jag kan ta med syrgas får du låna, brukar behöva lite själv oxå.
Alla ni som ska ställa ut i Köping nästa helg, har ni några bra tips på att få en vinterpäls i utställningsskick ?? Mina "figurer" sover på spån, och så blir dom därefter också. Massor med spån/stöv i botten på man och svans, och för den delen också på övriga kroppen. Och nu i denna kyla är det inte tal om att tvätta ponnyerna. Tips på hur man kan göra ????
#7 Dammsuga pälsen t ex. Täcke på.

Idag kom katalogen i brevlådan =)
#6 Haha vad snällt!
#7 Jag tänker gå på med torrschampo där det behövs och en ordentlig rykt kvällen innan. På morgonen, innan vi åker, blir det ännu en rykt och sedan pälsglans i man och svans. Känns inte som att man kan göra så mycket mer när det är sådant här väder :)
#10 Se till att det hinner torka bara, kanske bäst att göra det på fredagen? Det är ju tur att det är massa snö nu i alla fall, hästarna håller sig rena tycker jag.
#11 Hon får stå med fleccetäcke med hals över natten och samma i transporten, så det ska nog hinna torka. Men tack för tipset! :)
#8 Tar du den vanliga dammsugaren då eller vad?
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#13 Den gamla har flyttat ut i stallet, skulle inte använda samma på hästarna som i huset…

Några strykningar ännu ?
#15 Inga strykningar i dagsläget.
Någon som vill ha nåt levererat från www.ponnybutiken.com för att slippa frakten?
Amor vincit omnia 

när ska man ha på hov olja el vad de nu heter. Så hovarna blir svartare el mörkare. När hästen stigit ur transporten?
Nervös så jag vet inte vad.
Någon som åker från dalarna?
#18 Beror helt på vad det är för sorts olja. I värsta fall fastnar ju damm ifrån underlaget på hovarna och förstör allting. Det bästa att använda är hovlack tycker jag.

Ok, ja jag kommer inte ihåg vad de heter, kan kolla till imorn.
Nu känner jag mig dum igen.. Är det vanligt att lacka/olja hovarna? Varför gör man det? Jag hade ju tänkt visa Lillgrisen helt naturell…Är man helt ute och cyklar då?
#21 Jag vet inte om det är så vanligt. Men jag brukar göra det inför tävling eller utställning för att det ser snyggt ut.
Men innomhus i ridhusbotten syns ju inte hovarna speciellt bra ändå, och olja kan ju göra så att hovarna ser värre ut om allt damm fastnar. Men såhär på vintern brukar i alla fall mina hästars hovar vara ganska blanka och fina naturligt.
Men om du absolut vill ha kan jag rekomendera Mustadsfors hovstärkare som finns på hööks, den ger hoven en glansig och blank yta som torkar in liksom.

Jag har aldrig ngt på hovarna, borstar dom rena om dom är smutsiga.
I Ridhus ser man ju inget av dom ändå.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
# 18
Vi åker från Dalarna om vädret och väglaget tillåter.
#18 Ja å Mamma åker oxå från Dalarna om det inte blir storm.

Ok, vart bor ni någonstans i dalarna..?

Ok, vart bor ni någonstans i dalarna..?
Tyvärr så verkar det som om det kan komma snö i helgen, hoppas de har fel.
Idag så har det snöat och blåst så gott som hela dagen, usch!!!!
Någon mer som vill ha något levererat till utställningen ifrån Ponnybutiken? Ni kan Pm:a vad ni vill ha i så fall.
Amor vincit omnia 
#27 Insjön (Leksand) står oxå i katalogen ;P
# 27
Falun åker vi från. Men är det snöstorm åker vi inte.
Just nu på väderprognosen så ser det ut som om det ska bli bra väder under helgen, hoppas det hålls så alla kan komma!!!

Åker ni över ludvika då?
När ska man åka? Ska man vara där kl 8, har liksom ingen koll på nåt.. MIn hingst ska starta i klass 10 B..
#33 Hej! Om alla kommer har du 33st före dig. I snitt bedömmer dommaren 10st i timmen.
Vi har 27st före oss, vi räknar med att vara där till kl 10. Vi lägger alltid på en halvtimme i restid för att vara på den säkra sidan. Om det blir dåligt väder får du räkna med strykningar, så var ute i tid. (du behöver inte vara där innan utställningen börjar)
Lycka till!
Om det är någon som vet med sig att de inte tänker komma så vore jag tacksam om de kan höra av sig till mig så fort som möjligt, tack!

Men måste jag inte anmäla före utställningen?
eller är det att anmäla före sin klass?
Så då skulle jag om alla kommer starta kl 11:00
Men om jag är där halv 10 så hinner vi kolla runt lite och så.
Då borde jag väl hinna ifall de blir nå strykningar..