Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 985 ggr
runas
0

God morgon 5 februari!

God morgon!

Har varit lite segt med morgontråd så nu gör jag en.

Igår kväll var det knappa -2 o flickorna fick sova ute och nu på morgonen var det -12Obestämd!? Nu får snart vädret bestämma sig, vet ju snart inte hur jag ska klä mig! Nåja, det snöar inte o det blåser inte så jag ska väl inte klaga…

Har börjat oroa mig inför söndag, hur i h-e ska jag få ordning på Hedda?! Nåja, går nog det oxå skulle jag tro…

Annars allt lugnt…

Ha en bra dag!!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

SaraDoos
0

God förmiddag! Sitter på jobb i vanlig ordning och ser framemot en intensiv helg. I kväll blir det att borsta av Salsa och packa inför morgondagen. Middag hos vänner efter det. I morgon bär det av till Åstorp för utställning. Ska bli riktigt roligt att träffa alla igen! Sen skynda hem för att packa klart till skidresan, som startar vid 4-snåret söndag morgon… Full fart!

Annelie-P
0

God förmiddag!

Sitter hemma och pluggar kvinna/barn, intressant område men halvsvårt med koncentrationen idag. Har mockat, hade gärna stannat en stund till i stallet.

Ser fram emot att utställningssäsongen drar i gång imorgon, inte för att jag ska visa själv, men alltid roligt att se hur det går för alla.

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmiddag. Steker hamburgare nu till min gubbe och snickaren så de får nåt i magen idag också. Det går framåt, framåt med bygget, sååå spännande…

Inte lika glad är jag åt hästarna, Merlin har fått för sig att han inte ska komma igen så jag har försökt i över en och en halv timma att fånga honom i hagen, till absolut ingen nytta. Blä…!

Nya tag på söndag med merlin tror jag efersom jag snart ska åka och jobba, går på mitt helgpass nu.

Bifogar bild på bygget…

VeronicaP
0

Här står alla 4 hästarna färdiga i stället för morgondagens utställning , så nu hoppas jag bara att de håller sig snygga och fräscha tills i morrn.

Ikväll är det kalas men tidig hemgång då det är fullt upp i morgon.

#3 Men är han en sådan buse, du får ta han i örat och tala om för honom att han ska skärpa sig ;)

SannaHolmgren
0

#4 Jag ska göra det när jag får tag på honom…;-P Nä men skämt åsido. Vi har haft rätt mycket otur med träningen så vi har fått börja om från början igen med all träning, och han är så skarp och känslig så det känns inte alls som att han någonsin kommer att fungera som barn/brukshäst nångång, fast han gör ju framsteg iallafall, på sitt vis…

VeronicaP
0

#5 Fattar inte det , han som var så lugn , undra vem han har fått det ifrån , för helbrodern är ju hur snäll som helst och cool och han var ju hur snäll som helst när han visades på premieringen ..
Det är tålamod som gäller då och mycket pillande på honom

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 …..min ena dotter när folk envisas med att försöka lista ut vem av oss hon liknar mest. Hon liknar sig själv mest.Tungan ute

Samma är nog med Merlin, han är sig själv, lite rädd och mesig, men cool ändå, men med det i bagaget att han blir rädd och bakskygg - inte varje gång utan mera var 10:e gång - gör att han knappast kommer att funka som körhäst men han är lika normal annars som vilken annan häst som helst.

När han väl är fast så kan jag hantera honom som vanligt, då är han bara skraj för plötsligt uppdykande saker, och om jag rör mig alldeles för hastigt trots daglig hantering.

Idag kom han fram både i morse och ikväll direkt fast det inte är söndag ännu.Tungan ute och han har blivit av med istappar i manen blivit ryktad och kliad.

Tur för Merlin att jag har världens bästa tålamod.Cool

Vi har haft otur som sagt, jag kan maila dig den historien istället, kanske du har lite goda råd till oss,

VeronicaP
0

#7 De kan du göra..

Tyvärr kan ju en del bli bakskygga efter kastrering om de haft infektion eller så .. Men det brukar försvinna (fast de kan ta tid)