Polgara har kastat
Idag har Polgara kastat i månad 7. Inte nog med det utan vi hade problem med efterbörden som inte ville släppa, o när den väl gjorde det så kom livmodern med
. Tur vi har en bra veterinär som snabbt kom o fixade o donade. Nu står hon på boxvila med antibiotika o butta. Hade vet kommit en timme senare hade vi troligen inte haft nån Polgara mer.
Iår blir det alltså inga föl på stuteri Lillefot.
Usch så tråkigt! Hoppas ni slipper ytterligare komplikationer.
Beklagar verkligen, tur Polgara klarade sig!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

det vi få se om hon gör det jag sitter i stallet o tittar till hon ska göra det en gång i timen det är segt virke i hon
hon äter som ska göra hon gnäga när vi komm 
beklagar… så tråkigt!

tackar
Åhh, nej vad tråkigt. Precis samma som vi var med om för ett par veckor sedan då. Lucy hade också komplikationer med efterbörden men nu är hon helt återställd.
Lycka till, Pia

#6 ok tack så mycke för det pia

fy vad tråkigt. beklagar verkligen. Hoppas Polgara snart blir bra

Beklagar verkligen, Hoppas stoet snart repar sig.

Usch det var tråkigt för er, beklagar.

tackar så mycke för det hon mår bra hon gnägar hela tiden jag går ut o tittar till hon en gång i timen så hon mår bra av sig
usch va tråkigt hoppas stoet repar sig i alla fall

Beklagar förlusten av fölet! Hoppas stoet repar sig snart.

#12 #13 det gör hon hon bara bra tack så mycke jag sitter i stallet o tittar till hon
Beklagar kastningen, mkt tråkigt. Hoppas allt går bra med livmodern, framfall är alltid lurigt….. Håller alla tummar!
Så ledsamt, hoppas att allt reder upp sig med mammahäst, det är det viktigaste iaf!

Beklagar förlusten ,tur mamma häst klarade sig ,hoppas hon fortsätter vara pigg o gnäggar på er ,bara det värmer och ger hopp

Beklagar förlusten av fölet och hoppas att mamma häst repar sig snabbt .

Fy så tråkigt för er och för stoet

Polgara mår efter omständigheterna väldigt bra, hon är pigg, äter o dricker som hon ska. Dock tycker hon inte det är gott med "butta" o Hippotrim, så det försöker hon slippa undan. Inte tycker hon det är kul o stå på box heller. ska se om vi kan få ihop en sjukhage i veckan så hon får komma ut lite iaf. Inget spring för hennes del på minst en vecka sa vet.

Vill bara uppdatera lite.
Polgara har återhämtat sig förvånansvärt bra, står dock fortfarande på boxvila med korta promenader.
Pratade med min veterinär idag som inte hade stora förhopningar över att hon skulle överleva
Vad kul att hon har blivit battre… :)