Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 3637 ggr
[Billan]
0

Hur många ponnyer ?

Hur många shetlandsponnyer har ni ? Har alla stallplats eller Går de på lösdrift ?

Vet att det kanske funnits en liknande tråd tidigare, men hittar den inte.

icansson
0

en shettis som är min egen och en jag lånar båda går på lösdrift

AnnaLundin
0

Jag har just nu 6 stycken och de går för närvarande på lösdrift, kan man väl säja.

SofieN
0

Jag och min äldsta syster har fyra stycken. Jag äger en, vi delar på två och en är lånad.

Tanken är att dom ska gå på lösdrift men i nuläget är dom installade.

abbe75
0

Jag har en liten shettiskille. Stallplats

polgara
0

Just nu har jag 8 shettisar, alla utom hingste går på lösdrift, Marica(skings här) delar jag stall med, hon har 4 shettisar installade nattetid. Jag har även en arab som går med dom små ute. Vi har tyvärr bara 5 boxar

sanne
0

Vi har 12 egna, och två inlånade.

vi har stallplatser men alla utom en går på lösdrift. dom mår så mkt bättre av att vara ute. Så här står ett stort stall tomt…

Annette
0

Vi har sammanlagt 10 hästar, varav 8 shettisar. Ingen går på lösdrift.

proppis
0

1 shettis och 1 varmblod.
Har stall med boxar till båda, men de går på lösdrift häldre än står inne, så de har varit i lösdriften hela vintern :)

Carita
0

3 stycken egna och en inhyrd, alla går på lösdrift.

[Teddy]
0

5 shettisar 2 exmoor alla står på stall i varsin box eller spilta.

runas
0

4 shettisar o alla står på box men planerar lösdriftsbygge under året pga att de gillar bättre att gå ute…

#0 speciellt lilla bruna björnenFlört…

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Moheda
0

En shettis, en korsningsponny och ett varmblod. Dessa går in på nätterna vilket de verkligen inte har något emotCool

Stallmima
0

Vi har bara 1 shettis nu som är utlånad som sällskap. Resten (5 st) är russ.

Stallmima
0

Vi har bara 1 shettis nu som är utlånad som sällskap. Resten (5 st) är russ.

annie
0

Har fem hästar varav fyra shettisar. Stora hästen och en - två shettisar inne på nätterna, resten ute med vindskydd/ligghall.

susanne-s
0

Vi har 16 hästar på gården en står inne resten går på lösdrift.
9 hästar är våra 1 lånar vi. resten inak.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Ninnii
0

shettisar, har de på box.

Ninnii
0

Det skulle ha stått 2 shettisar, de strå på box.

Shettistokig
0

4 st shettisar på lösdrift,har precis som #6 ett stall som står tomt!Mina trivs bäst uteGlad

Hanna-D
0

Vi har 12 shetlandsponnyer, två lösdrifter och 7 boxplatser. För närvarande går 6 på lösdrift (två i den ena, fyra i den andra) och 6 står på stall.

ingrid
0

#9 Fast ni har ju minst sagt fler hästar på gården Flört

zettan
0

5 st egna. Alla går på lösdrift. har alla mina inhyrda hos Sanne och Fredrik på Stuteri Solliden

Trine
0

Jag har 1 welsh och 7 shettisar,2 st Lösdrifter(Hingstar o ston)Sen har jag boxplatser om det skulle behövas, har 2 st shetisar på box för närvarande och welshen.

InaJacobsen
0

Jag har tre småttingar, alla står i box :)

[Billan]
0

Hos mig finns det för tillfället tio shetlandsponnyer i olika åldrar. Samtlig går på lösdrift med ligghall.

Boxplatser finns till alla men de står tomma.

helenep
0

Har 7 shettisar, 4 av dem går på lösdrift, 3 står på box men det finns box/spilta till alla

PetraJ
0

3 st shettisar varav en är utlånad 3 nsv bruks alla står på box eller spilta.

Dehlfimia
0

10 hästar på gården ,8 shettisar och 2 halvblod.

hingstarna (2 st) och halvbloden står på stall ,stona på lösdrift

Mini-Angel
0

Har 2st halvblod o 4st shettisar. Och en i magen  Tungan ute Alla har egen box o shettisarna har låga boxdörrar så dom oxå ser vad som händer i stallet.  Skrattande

[ronja123]
0

Hos mig finns 5 shettisar

3 hingstar står i box

2 ston lösdrift med ligghall

VeronicaP
0

Vi har 13 st shetlandsponnyer  alla går på lösdrift (har eg 14 men en är utlånad.)

Vi har 6 st russ (5 är våra) 2 st halvblod, 3 st Welsh sek B ponnyer

Alla går på lösdrift.

Har boxar som jag kan använda vid behov..

Alla hingstar /valacker går i hop i sin lösdrift (även de godkända)

CamillaE
0

Hos oss finns de 9 shettisar och 1 fjording men 2 små är utlånade, sen så går de även 5 st inak men alla går på lösdrift i olika hagar.. Har 5 boxar jag kan använda vid behov..

Men dit vi flyttar nu så får vi 8 boxar och mycket större ligghallar, känns jätte skojSkrattande

SaraDoos
0

Har 5 shettisar på lösdrift (alla är ston). Storhäst-boxar som används vid behov, t ex vid avvänjning, inför utställning (så inte nyfixade hästen går ut och smutsar ner sig…) osv.

Lauth
0

Har 8 shetlands i varierande ålder som går på lösdrift samt 2 ridhästar som står på box

Kimpa
0

Vi har fem shettisar nu och tre stora.
Alla står på box med kudde och täckeFlört, och mycket mocka blir det.
De är ute mellan 7 - 20.30, så de är mest inne för att vila.

seijsing
0

För närvarande har vi 5 shettisar. Alla har varsin box inne men oftast är de ute dygnet runt. Ligghall finns i hagen där de alla ryms.

Kana
0

vi har 11st, en utlånad, dom som är hemma står inne.

UG
0

Sex shettisar och en welsh på lösdrift.

Har även boxar i stallet

Anna-72
0

Har 3 sto och en hingst åring hemma i skivande stund på lösdrift. Två sycken hingstar varav en åring och en två åring borta på lösdrift. Ditt ska andra åringen efter Åstorp. Har möjlighet att stalla in om någon blir sjuk och behöver box, annars så delar de två boxar som lösdrift.

Petra-Stark
0

Har 7 hästar på gården, tre st står inne och resten lösdrift. har sådan tur att de får trägolv att stå på i lösdriften.. Å det är inte dumt det..

Annelie-P
0

6 ponnyer. I år spenderar de nätterna inomhus i box, vissa år går de på lösdrift. Det beror bland anant på hur många av dem som behöver extra mat.

Gemine
0

Jag har en shettis(dräktig) och 2 varmblod. Stallet används bara när det ska skos, ridas eller köras. Min gubbe säger om hästarna vill ha stall så skulle de bygga ett själv. Det ligger något i det.

Stegsholms
0

Har 6 Shettisar och 1 bruks nordis. Alla på Box, dock så går dom ute mellan 6-23, så det är väl nästan som lösdrift

AusaBausa
0

Har 3 shettisar och 1 ridhäst.

stona går i en hage m lösdrift och grabbarna går i en annan hage m lösdrift.

MadeleneJansson
0

Jag har 6 shettisar och 1 ardenner, Samtliga går just nu på lösdrift, men det varierar. Har dom på box ibland för hanteringens skull,,,,Flört Jag har tillgång till 2 boxar.

MadeleneJansson
0

dubbelt…

exitingsvillemo
0

3 shettisar. 1 står hos Ahnna och de andra 2 är här hemma. Har både lösdrift och box, för det mesta går dom ute,men ibland kommer dom in om det är busväder.

Carita
0

#21 jo då, totalt är det 24 stycken just nu

1 nordsvensbrukshäst, 19 travare, 3 shettisar och en ostammad "shettis" 5 går på lösdrift resten står i box.

Tess-W
0

23 stycken idag. 18 shetland, 15 på lösdrift i två olika hagar, resten (9st) på stall.

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Lisa-MC
0

Jag har 2 shettis pojkar, som delar box. De trivs verkligen tillsammans o boxen e hyffsat stor. Fast jag hade helst velat ha lösdrift, men de funkar inte som vi bor nu..

Charlotte-Aveback
0

Hemma har vi 6 vuxna och 1 fjorårsföl och de går alla på lösdrift. Sedan har vi 2 unghingstar inackorderade på hingstkollo och de går också på lösdrift.

AnnicaL
0

2 shettisar som står i box.

achibaldsminiatyrer
0

Jag har 9st små och alla står i box

Maliiin
0

Jag har 2 shettisar. Sen min kompis som jag har stallet med har 3 och så är det 2 inhyrda.

Så 7 shettisar har vi i vårat stall och alla står på box om nätterna.

Hovgarden
0

4 på lösdrift och 4 på stall

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

shettismaffian
0

2 Shettisar som står i box, en nordis travare som även han står i box.

Milla
0

8 st shettisar varav 7 är våra egna och 1 inlånad. Alla går på lösdrift, stona för sig och hingstarna för sig.

Har boxar och spiltor vid behov.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Ellen89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu har jag bara ett shetlands-sto, hon ska fola i Sept. Har en aldre valack och har just kopt ett rid-sto som jag ska borga mitt nya job med! Inga har stall da det mer varmt an kallt har ;)

Jeanette-H
0

15 shetland samtliga går ute med tillgång till ligghall.

hingstarna står på stall 4st snart kommer även Eragon hem äntligen!!

1 sto är utlånat som barnponny och hon står på stall hos dom.

BodenPerre
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har en shettis Telia och så ett russ Mattino.

mina hästar går ut vid 6 på morgonen och in vid halv9-9 på kvällen så dom sover inne. sen beror de mycke på vädret också när dom får komma in. (tiderna jag skrev gäller på vardagarna, på helgerna går dom ut senare)

bilden: Telia, bilden är tagen idag :D