Musblacka shetlandsponnys
Jag skulle vilja veta vilka här på forumet som har musblacka shetlandsponnys.
Själv har jag ett musblackt sto som heter Wilma, skulle ev. vilja köpa ett till…. Har dock kollat i webbstamboken och insett att det inte finns så många, verkar som det fanns fler förr…
Skulle vara jätteskoj att veta om det är fler än jag som vill föra färgen vidare 
Vi hade ett musblackt sto, Hällrika, men sålde henne tyvärr vilket jag ångrar. Skulle gärna vilja ha ett musblackt sto igen men som du säger så verkar det stört omöjligt att hitta.
Amor vincit omnia 
min svärmor har ett musblack sto(mini)
Jag har ett musblackskäck sto som fått ett musblack föl -07, jag hoppas hon kommer ge mig flera föl i den läckra färgen.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#1 Vad synd att du sålde henne då. Finns hon kvar i Sverige då, kikade snabbt i webbstamboken och hon har inte fått föl sedan 2002, tråkigt…
#3 Vad roligt
, det håller vi tummarna för. Var det hingst el. stoföl hon fick -07 ?
#5 ett hingstföl, skitläcker nu som 2-åring! Bor tyvärr i Finland…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#5 åhhh, vad synd… hoppas att nya ägarna visar fram honom 

#8 Han är jättefin
, hoppas du hittar ett riktigt bra hem till honom, gärna i västra götaland
. Jag skulle väldigt gärna använda honom tillsammans med min Wilma.

#8 ja hittar jag inte rätt hem så blir han kvar, men har fått en del bud å har intressent från Finland också….
#10 Jag hoppas att han blir kvar här i Sverige
han behövs verkligen i vår Svenska avel…

#12 Åhhh vilket härligt sto, och jättefin bild Anette 
#12 Filippas mormor (Molly av Friheten) är mamma till min Wilma, så dom är besläktade 
#12 Vilken härligt mörk färg hon har! Läckert!
Vad fina musblackar! Själv har jag tyvärr ingen, men skulle gärna vilja ha. Men jag har ett fint rödblackt sto, Emma som jag funderar på att betäcka med Vivaldi nästa år för att förhoppningsvis kunna få en mus- eller brunblack….Har även ett rödblackt ettårssto, Elina u.Emma som jag skall betäcka med Vivaldi när hon blir 3 år.
Här finns ett sött musblack sto
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=283944&inriktning=&typ=9
Och här är stammen
http://www.shetlandsponny.se/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=11515
Fint med strimman i ansiktet…
#17 Med vit kota dessutom! Undrar var den kommer ifrån.
#17 Lite för stor för min smak tyvärr.
Amor vincit omnia 

#17 har tittat på henne jag med! Jätte läckert att hon har tecken! Skulle själv kunna tänka mig ett blacktsto färg spelar inte så stor roll men jag tor nog ändå musblack och gulbrunblack är mina favoriter bland de blacka :) även en brunblackskäck skulle få mig att smälta!
#17 Jag har också kikat på henne, men tycker att hon är lite för stor. Dessutom är hon född -92 och ännu inte fått något föl…
Jag har spanat in ett annat sto i webbstamboken, men vet tyvärr ej vem som äger henne
, jag får göra lite efterforskningar…
Jag har 3 musblackar, ett sto fd 97, Syrén's Axella, musblackskäck och 2 avkommor till henne, Devin fd 07 musblackskäck e junibackens Martini och Ljungbackens Tam Lin fd 09 musblack e Bluemull Maybe
Jag är färgfanatiker och avlar på fär i första hand blackar. DOCK inte till priset av allt för låg kvalitet!
Jag har inte betäckt henne i år, men kan kanske tänka mig att låna ut magen om du intresserad Gosa…. Fast det tar ju tid innan fölet blir vuxet och det är ju inte säkert att det blir ett sto och med rätt färg osv ….

Musblack är en superläcker färg! Min hästs mormor är musblack. Undrar hos stor chansen skulle vara att få ett musblackt för om man betäcker med en musblack? Eller nån annan black färg.. Känns som om det är en färg man skulle vilja se lite oftare!

Jag har ett brunblackt sto så jag har ju halva "rätt". Black är hon ju i alla fall. Tycker också att det är jätteroligt med lite annorlunda färger.
#23 Om du betäcker en icke-black med en black så är det alltid 50% chans för en black. Det spelar ingen roll att någon längre bak i stammen är black.
hm hon säljes pga platsbrist men ändå kan man byta med en B-ponny. Men super läcker är hon ju.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#26 det blir kanske platsbrist när dom skaffar en större ponny till sitt barn men har kanske inte gjort det än, därför kan ju kanske ett byte vara aktuellt…
#27 så kan det ju vara… Tack för ditt erbjudande med ditt sto, jag ska fundera på saken. Sen är det ju alltid en chansning vad det blir för färg och kön, men så är det ju alltid
vad man än betäcker…
Har du någon bild på Axella?
Har ett litet minsto musblack min lilla Kobie, men henne säljer jag aldrig.

Men chansen blir inte ytterligare lite högre om det ev finns gener för blackt hos mamman oxå? Bara spånar.. men då är det ju oavsett rätt "stor" chans att få en black fölis om man betäcker med en black hingst. Kul! Men det är väl lite ont om musblacka hingstar kan jag tro.

#31 Om hästen inte har färgen finns inte genen, så nej chansen blir inte större
#29 Vilken fantastiskt fin färg han har, han är verkligen fin.
#29 Han har urläcker färg, kan du inte berätta lite mer om hans stam? Hur gammal är han?
Jag har en 1 årig kille som Maddes Noble är pappa till.
Trollans Bold Baron heter han och är undan Tilia ue. Hormesta Erik Viking.
Han stannar här för att se hur han utvecklas, är väldigt cool o lugn i sättet..
Inte bästa bilden men färskaste
.
#35 Sötis 
Min Wilma har också fått en jättefin hingst… här är en länk till hans sida: http://fido.zoomin.se/index/34808.html
Det stoet som jag spanat in mig på och ringde om idag, hon var tyvärr såld till ett ställe som barnponny och dom är inte intresserade av att sälja henne till ngn som vill avla….

#29 men Mikkis, han är inte isabellblack, han är gul musblack! Hade han varit isabellblack så hade han inte haft mörkt huvud ål och ben å hade han varit gulbrunblack eller så kallad vitblack så skulle även huvudet vara ljust. Han är musblack med gulanlag.

#34 & 36 ja det är lillen, han är halv bror med Noble (samma mamma) . pappa är Dusol mamma är Johannesbergs Ärla.

Åh men gulblack är ju jätte fint det me!

Hade en musblack som nu finns i danmark. Har 3 stycken rödblackar.

Hej..
Vi har en mussblack hingst. Tranegildes Ivanho.. Han er Dansk champion og kåret med 45 point.
Vi har flere afkom efter ham. Og venter en del til foråret/sommer 10.. Flere af dem skal sælges. tag gerne et kik på www.annagaard.dk
#42 Hej Jette! Ivanhoe är så fin! Ses vi i Holland i januari? 
#42 Ivanhoe är ju skitläcker! Härligt mörk musblack, så fint.
#38 men i passet står det isabellblack! Det var därför jag trodde det var det. jaja….:) Snygg e han iaf och underbar! Hur ska man ändra i passet?
#29 Han är 5 år och är efter Dusol och mamma är Johannersbergs Ärla som är efter Patrons Winkler

#45 Ring mig så ska jag förklara för dig hur det var.. Kram
#46 Ja Madde jag ska göra det :)

Gud så härlig färg på stoet!! Musblackskäck? Jättefin!
#48 Åhhh hon är jättefin. Jag skickar dig ett PM 
#48 Jag kunde inte skicka PM till dig
. Har du ngn mailadress istället?
Försökt lägga in bild på mitt musblack skäckiga sto men då bilderna är för stora o jag inte tycks kunna förminska dom
så kommer en länk ist till hennes bilder + en till hennes musblacka son i Finland.