Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 862 ggr
zettan
0

God morgon 16 Februari

Morrn morrn

Idag fryser jag jätte mkt. Kan undra hur kallt de är ute. strax väntar jobbet som vanligt några timmar. Sen ska jag försöka ta in och frisera Vabiola. Hon är skäggig och har örontoffsar. Borde även försöka springa med henne ngn gång innan Frillesås. Så idag är Vabiola prio 1 bland pållarna.
Hoppas alla får en bra dag

runas
0

God morgon!

-12 o de hotar med MERA snöSkrikandes! NEEEEJ!!! Är så less på vintern just nu, enda bra med det hela är att hästarna är rena. Nä, fram med våren, flickorna tycker det oxå o har börjat att fällaFörvånad.

Igår kom mina rosetter, såå fina!

Tycks inte kunna lägga in bild från min nya kamera då bilderna är för stora o jag mitt nöt inte kan förminska dom(Skäms) så jag länkar till min sida så ni kan se min fina guldponny från Skogslotten…

www.123minsida.se/runastuteri

Annars rullar det på, måste planera in hämtning av hö mellan snöovädren, hur det nu ska gå till…

Ha det gott!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

VeronicaP
0

God morgon.

Idag har jag varit hos doktorn och tagit lite blodprover och fått tid till röntgen, får väl hoppas att de hittar något så man får en förklaring till all värk.

Ev blir det lite träning i kväll , på rygg gympa .

Annars så rullar dan på som vanligt ..

Är det bara vi som har flugor inomhus , kan undra om vi har det för varmt och gott så flugorna trivs här hm….

SofieN
0

Morrn morrn

Jag är nyss hemkommen från stallet, har haft hovslagaren ute och fått alla fyra verkade. Har så ont i huvudet så mockning osv får vänta till kvällningen då hästarna ska in för natten.

Det var tio minus när jag åkte ut i morse, börjar verkligen längta till våren.. Hör ofta fågelkvitter nu och tre av hästarna har börjat fälla. :)

polgara
0

Goddag!!!

Precis kommit hem från stallet, snart väntar jobb.

Här har vi -4 grader o det snöar Skrikandes. Så trött på denna vintern.

Ha en bra dag allihop!!!

Kimpa
0

Tog hand om hästarna i stallet; fodra,utsläpp och mocka. Bäddade ner mig i soffan med laptoppen när jag kom hem. Har haft en dunderförkylning sen i torsdagsRynkar på näsan, så jag passar på nu att vila lite då ungarna är hos dagmamman.
Här hade vi -10 grader imorse. Burr!
Börjar längta efter vårsolen nu.

[lindatornerup]
0

God eftermiddag. Har varit med min granne och hennes ponny,  hos vet för han skulle ha ett friskintyg. Han var så duktig ( han är en mycket snygg , 2 årig Welsh hingst) fast hur kul är som sagt vädret……..och nu ska det bli ännu mer snö också!!!  Håller på med min hemsida  som börjar så smått att ta form, jag är hittills mycket nöjd med den,och så småningom tror jag att slutresultatet blir som jag tänkt mej. fast det lär ju ta sin tid att lära sig att "sköta2 den….gammla hundar, ni vetFlört Nu ska jag hem och mocka ( gör oftast det på morgonen) och göra plats för höt som ska hämtas i morgon. Har gått en del x-tra denna vinter. Ha en bra dag allihop!