ställa ut?
Hej!
Jag är helt ny i shettisvärlden (även som hästägare). Köpte mina två första shettisar för knappt en vecka sen så nu undrar jag lite..
Det är två hingstar födda -09.
Kan man ställa ut dom närsomhelst i vilken ålder de än är? Och vad ska man tänka på?
Vore väldigt tacksam om någon tog sig tid att svara :)

Hej, vad roligt att du börjat med Shetland! Det är en härlig ras.
Har dina killar pass i SSS så kan du ställa ut dom när du vill.
Från två års ålder MÅSTE dom ha träns på utställning.
Mer om utställningar och annat intressant kan du läsa på www.shetlandsponny.se
Där har du också länkar till din regionalförening och aktiviteter nära dig.
Lycka till!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Välkommen till shettisvärlden! 
Man kan ställa ut ponnyer i alla åldrar, ja.
Läs artikeln Utställningsdags så får du lite grundläggande tips. Sen är ett bra tips att försöka hitta någon uppfödare (eller annan utställningsintresserad) som bor i din närhet som kan ge dig lite hjälp och handfasta tips, för allt går ju inte att läsa sig till.
Lycka till!

Tack så jätte mycket :) Jag tror att det har pass i SSS, jag har nämligen inte fått passen än.
Man kan söka på dom på webstaboken: Sandchez Gold och Sacramentos Gold. Ifall någon har lust att kika.
Jag har en lärare som föder upp shetlandsponnier så där har jag ju en fördel. Men jag tycker om att ta in så mycket fakta som möjligt! :)
Tack så mycket!

Har du stavat rätt på häst nr två?
Den första finns i Webbstamboken iaf :-)
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

oj! jag råkade lägga till ett S . Sacramento Gold ska det vara :)

Antar att du köpt dom genom G-O´s dödsbo o att du bor här i trakterna nånstanns? Vi är många i Boråsområdet som håller på med shettisar så det är bara att höra av sig om du vill ha tips o råd
Välkommen till shettisvärlden!!!

Ja det stämmer att jag har gjort. Jag bor tyvärr inte i trakterna, bor 2 timmar uppåt i landet, i Vänersborg och hästarna är uppstallade i mellerud.
Jag lär ha många frågor nu första perioden, säkert sen med. så det känns väldigt bra att jag kan höra av mig :)
tack!