Mycket envis ponny...
Har ni bra knep till mycket envisa ponnyer…?
Till exempel, om ponnyn ser igenom att det faktiskt ligger medicin i krubban gömd i morötter o betfor och annat…?
Hur ska jag få i min lilla ponny sånt som han faktiskt behöver…
Kom med era bästa knep! =) Det e en mycket mycket envis ponny jag har att göra med… 
Jag blandar upp medicinen i vatten i en spruta utan kanyl och sprutar i munnen. Då vet jag att de får i sig allt.
Tips: Fyll en stor pimpett med äppelmos och spruta in i munnen på ponnyn med lyft haka. Upprepa i fem dagar. Den sjätte dagen har du blandat upp moset med medicinen. Fungerade bra på en smart ponny jag känner…
Brukar ha vitlökspulver i blötmaten, funkar på på våra. 
Alltid Oavsett

ok ska pröva äppelmoseti 5 dagar…
just nu är läget: närmare jag mig munnen med sprutan så reser han sig och slår med frambenen…
#4 Vet inte hur stor häst du har (antar att det är en shettis) men brukade ställa mig vid bogen på våran lägga armen överhalsen så att hästen "kläms fast" mellan armen och kroppen och höja huvudet lätt med handen på den arm man håller fast hästen med och mata hästen med den andra (Våran shettis är lite skygg men har gjort stora förbättringar sen när han kom då man inte kunde fånga in honom i hagen ifall han såg grimman eller grimmskaftet…).
Kan behövas två personer ifall det är en stark häst. :)
Alltid Oavsett